[e46] m43 1.9 87 kw chip

Moderators: zygasbmw, stashas

Forum rules
Kiekviena tema šioje skiltyje turi prasidėti automobilio kodu laužtiniuos skliaustuose (pvz.: [E30])
User avatar
zygasbmw
BMW Fan brolis
Posts: 3733
Joined: 13 Apr 2006 11:39
BMW: e30 kovinis,e30 320i cabrio,e34 525tds
Location: Kaunas

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by zygasbmw » 29 Jan 2016 19:26

Galiu tik pritarti,kolegoms. Nemesk pinigu i bala, ir neapgaudinek saves. Jeigu nenori deti 6cil. tada turbut optimaliausias variantas m42, ar m44 variklis. Pinigu-galios santykiu.

User avatar
gruobuonis
Posts: 222
Joined: 12 Oct 2009 13:47
BMW: E30 320i
Location: Alytus

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by gruobuonis » 29 Jan 2016 20:40

jo jus visiskai lb teisus, ir lb tiksliai viska pasaket, del kuro sanaudu, tai kiek teko vazinet su m50b25 tai jis maziau to kuro suvalgo, as ir galvojau kad masinai kazkas negerai, bet buvo ne pas viena elektrika, tai bent jau kokia oro srauto matuokle butu mate ar dar koki lambda, vazinejau su e39 44 8 s2 motoru tai jis man rijo 10l nesuprantu kaip gamintojas nurodo gal 20 :D o vazinejau su juo smagiai, tai kad rytu kibirais kaip sako tai tikrai nepastebejau :) o maniskis db m43 tiek rija su isjunkta kondiske, gaila neina dokumentaliai sutvarkyt bet lb noreciau det 3.0d motora ir galia ir ekonomija :) bet aisku sekanciu kartu bandysiu rinkis ir varikli jei tik vel nepaklius koks pigus geras varijantas su nelabai kokiu motoru :D nes dabartinis mano e46 sugunde su sildomom sedynem, xenon, sildomi veidrodukai, klima, kaip lb retai ju buna uz gera kaina :D

DRV
Posts: 55
Joined: 15 Jan 2014 08:01
BMW: E36 316i Compact
Location: Kaunas

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by DRV » 29 Jan 2016 22:11

Lietuvoj užsiimančių ar norinčių tuo užsiimti rasti nepavyko. Prieš kokius metus buvau užsidegęs pažaisti, bet mano ūpą gan greitai broliai lietuviai nugesino. Norėjau emuliatorių įsigyti, kad galima būtų "normaliai" pačipuoti m43 variklį.

Dauguma čia išsakytų minčių yra apie nieką. Matai jiems neverta žaisti, nes nieko nepajausi. Matosi kiek suprantat ir kiek esate susidūrę.

User avatar
Mariuzzzz
Posts: 1121
Joined: 10 Mar 2011 18:21
BMW: e28 524d

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by Mariuzzzz » 29 Jan 2016 22:42

Manau cia pasisake tikrai daugiau susidure ir ismanantys uz tave :D Kokiu jus stebuklu tikites is to cipo? tikrai galios trecdaliu nepakels , o del tu keliu kw tai taspats kas padangas daugiau pripustum, kad geriau riedetu :D
Geriau pilvas nuo alaus, nei kupra nuo darbo :D

DRV
Posts: 55
Joined: 15 Jan 2014 08:01
BMW: E36 316i Compact
Location: Kaunas

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by DRV » 29 Jan 2016 22:52

Nei aš, nei, kaip supratau, temos autorius stebuklų nestikim.
Ar sunku atsakyti į klausimą nekišant savo pasaulėžiūros?

User avatar
gruobuonis
Posts: 222
Joined: 12 Oct 2009 13:47
BMW: E30 320i
Location: Alytus

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by gruobuonis » 29 Jan 2016 23:19


DRV
Posts: 55
Joined: 15 Jan 2014 08:01
BMW: E36 316i Compact
Location: Kaunas

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by DRV » 29 Jan 2016 23:35

Čia tai panašu į tikra nesąmonę. Du laidai leidžia daryti prielaidą jog tai kažkas pasyvaus - geriausiu atveju, varža, indukcinė ritė, kondensatorius, ar kažkas panašaus kas keičia vieną parametrą ir įvaro kompą į avarinį, ar artimą jam režimą.
Reikia ieškoti Eprom'o su pakeistais parametrais, jei aišku tokie buvo motuojami į e46 variklių valdymo blokus.
Ten jau per OBD jungtį turbūt galima programinti, tokiu atveju lengviau - gal atsiras koks programišius kuris apsiims pažaisti.

User avatar
gruobuonis
Posts: 222
Joined: 12 Oct 2009 13:47
BMW: E30 320i
Location: Alytus

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by gruobuonis » 29 Jan 2016 23:59

Jo bet apraso tai lb graziai :) aisku ten ju yra visokiu, idomu po tokio setupo ar kas nors pasikeistu :)

DRV
Posts: 55
Joined: 15 Jan 2014 08:01
BMW: E36 316i Compact
Location: Kaunas

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by DRV » 30 Jan 2016 00:08


User avatar
samis_p
Posts: 875
Joined: 09 Oct 2009 16:25
BMW: e30 4.4 ; e36/5 323ti ; e46 320i m54
Location: Panevezys

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by samis_p » 30 Jan 2016 03:32

Zmogus klause pirmame poste, ar imanoma pagyvint ta motora su kokiu nors cipu. Visi atsake, kad nelabai ir patare kitus variantus (swapas, reduktoriaus perdavimo keitimas), kurie butu efektyvus.
Su remapu susidure cia zmones pakankamai. Jeigi rezultato nera, tai koks tikslas det pastangas? Is sportinio intereso? Mapinimui reikia emuliatoriaus arba eeprom burnerio ir keletos cipu, softo (yra nemokamo), bent jau widebando ir laiko - uz tiek pinigu iseina swapas arba tiesiog pasikeist i galingesne masina. Tikriem rezultatam reikia stendo - manau tikrai brangu. Kiek savo ivairiem motoram ieskojau cipo, tai pats geriausias rezultatas, kuri kazkas uzsienio forumuos patvirtink buvo Wokke cipas m60b40 motorui - kaip ir ismatuotas beveik 10% galios prieaugis (ir virs 300usd kaina). Kiek tai teisybe - velnias zino. Daugiau visur ebay crap. Esu viena parsisiuntes m60b40 varikliui - asmeniskai nieko nepajutau, tik 100usd ismeciau i bala. Po to ilgai ir nuobodziai ieskojau, ka butu galima padaryt is dme puses, tai realiai jokiu apciuopiamu rezultatu su stock bmw varikliais nepasieksi remapinant (ypac gatvej, ne ant stendo). Jei daromi kiti modai, tai tada remapas bus i nauda. Pvz, mano m60b40 buvo keiciamas blokas i b44. Gavosi m60b44 su didesniu nei stock m60b40 suspaudimo laipsniu, perreguliuotom veleneliu fazem, e85 kuru, didesniais purkstukais ir t.t. Taigi, kad viskas veiktu optimaliai jau buvo butinas remapas (ir kitas ecu).
Ant stock atmosferinio variklio nera net ko vargt - pamenu dar pries kelis metus dauguma remapintoju atsisake atmosferikam kazka daryt, nes max 10ag isgaudavo ir buvo daug nepatenkintu klientu. Ir tai nera pasauleziura - tai faktas. Yra optimalus misinys ir optimalus degimas, tam yra o2 sensoriai ir detonaciniai, tam yra adaptacijos. Stock dme gan maksimaoiai isnaudoja varikli - nelabai ka bepakeisi, nekeisdamas mechanines variklio dalies
As manau, kad galbut sunkiai uzdirbtu pinigu neverta mest i bala, bet cia jau kiekvieno asmeninis reikalas. Yra geresniu modu, kuriuos galima uz tokius pinigus pasidaryt ir su geresniais rezultatais.
Pakankamai ilgai sukiojuos apie masinas ir esu turejes nuo 1.3 civiko iki 4.4 e30, brolis bei autoklubo nariai turi galingesniu ir rimtesniu aparatu, teko bendraut ir su juos kurianciais asmenimis bei skaityt savo reikalus ismananciu zmoniu knygas, tad savo informacija traukiu is savo bei kitu praktines ir teorines patirties, o ne youtube ir google (gal ir geri resursai, bet ten labai prastas signal/noise santykis ir vos ne visi teisus).
Visi tie "cipavimai" mazalitraziem standartiniem atmosferikam yra spoileriuotu "sportiniu" kalibru ir golfu palikimas.
Beje, moderniem dme (obd2) eepromai nesikeicia, programuojama per obd porta. Dvieju laidu "cipai" buna rezistoriai, pakeicia osm itampa ir variklis perpila kuro - galios daugiau neatsiranda.

P.S. Niekas per prievarta nekisa savo pasauleziuros, tiesiog visi pataria is patirties/klaidu.
Why go in a straight line, when you can go sideways?

User avatar
gruobuonis
Posts: 222
Joined: 12 Oct 2009 13:47
BMW: E30 320i
Location: Alytus

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by gruobuonis » 30 Jan 2016 10:45

dekui visiem uz gerus atsakimus ir sugaista laika rasant :) nieko cia nepribursi is stock mazalitrazio o jei ir pavyktu dadet 5 kw tai manau nepajaustum, as dar meginsiu susiziuret saviskiam m43 visas dalis tokias kaip purkstukai ir panasiai, nes kaip dejau motora tai nezejau kodu nes maniskis buves 87kw galbut idejau 77kw nors motoru kodai vienodi galbut skiriasi purkstukai ar kokie davikliai, nes dejau maisydamas viska nuo vieno ar kito, kas graziau atrode ta dejau, galbut visiskai nieks nesiskiria, nes tarkim jei jis turetu ryt kuro maziau tai ir gali but dar traukos trukumas del perpilimo, nes trasoi 10l lyg kaip ir normaliai cia viskas, neissivazduoju :)

DRV
Posts: 55
Joined: 15 Jan 2014 08:01
BMW: E36 316i Compact
Location: Kaunas

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by DRV » 30 Jan 2016 12:34

samis_p wrote:... tiesiog visi pataria is patirties/klaidu.
Gerai, patarsiu iš savo patirties.
BMW e30 320i "iš lempos" pamodifikavom programą, throttle response žymiai pagerėjo, kaip sutrumpėjo įsibėgėjimo laikas.
BMW taurėj buvo važiuojama su standartiniais BMW e36 318i compact automobiliais iki varžybų organizatorius nebuvo papirktas ir vienas automobilis buvo chiptiunintas ko pasekoje pavyti jo nebuvo įmanoma. Viskas baigėsi, kai variklio kompas buvo pakeistas į kitą iš priešininko mašinos. Varžybų organizatorius gavo į snukį, o varžybų serija sugriuvo.
Renault Clio Williams pirmosios kartos, perprograminus buvo sunku važiuoti nekurianant ratų. Sumontavus slikus akimirksniu pasibaigė reduktorius.

Aš iš tokio stiliaus tiuningo tikiuosi kiek geresnio hrottle response ir kiek trupesnio įsibėgėjimo laiko kuris priklauso ne vien tik nuo galingumo, ar sukimo momento charakteristikos.

User avatar
gruobuonis
Posts: 222
Joined: 12 Oct 2009 13:47
BMW: E30 320i
Location: Alytus

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by gruobuonis » 30 Jan 2016 13:09

matai motoras nelygus kitam motorui, mano antras guolis 1.8i 66kw suko ratus lb gerai :D standartinis, o tokius kaip Honda ar dar kokius smagesniu net cipuot nereik nes jie ir taip gerai vaziuoja ir sukasi :) bet bmw man patinka kad ir 4cil motoras bet nuo 100km/h jis jau tampa raketa :D

User avatar
Mariuzzzz
Posts: 1121
Joined: 10 Mar 2011 18:21
BMW: e28 524d

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by Mariuzzzz » 30 Jan 2016 13:44

DRV wrote:
samis_p wrote:... tiesiog visi pataria is patirties/klaidu.
Gerai, patarsiu iš savo patirties.
BMW e30 320i "iš lempos" pamodifikavom programą, throttle response žymiai pagerėjo, kaip sutrumpėjo įsibėgėjimo laikas.
BMW taurėj buvo važiuojama su standartiniais BMW e36 318i compact automobiliais iki varžybų organizatorius nebuvo papirktas ir vienas automobilis buvo chiptiunintas ko pasekoje pavyti jo nebuvo įmanoma. Viskas baigėsi, kai variklio kompas buvo pakeistas į kitą iš priešininko mašinos. Varžybų organizatorius gavo į snukį, o varžybų serija sugriuvo.
Renault Clio Williams pirmosios kartos, perprograminus buvo sunku važiuoti nekurianant ratų. Sumontavus slikus akimirksniu pasibaigė reduktorius.

Aš iš tokio stiliaus tiuningo tikiuosi kiek geresnio hrottle response ir kiek trupesnio įsibėgėjimo laiko kuris priklauso ne vien tik nuo galingumo, ar sukimo momento charakteristikos.
O tai jei tiek susidures, tiek patirties. Kam tu isvis cia forume teisybes ieskai? Tiek ivikiu paminejai ,jog galima suprasti, kad turi kas pacipuotu it rezultatai butu :poze :poze
Geriau pilvas nuo alaus, nei kupra nuo darbo :D

User avatar
samis_p
Posts: 875
Joined: 09 Oct 2009 16:25
BMW: e30 4.4 ; e36/5 323ti ; e46 320i m54
Location: Panevezys

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by samis_p » 30 Jan 2016 21:12

DRV wrote:Gerai, patarsiu iš savo patirties.
BMW e30 320i "iš lempos" pamodifikavom programą, throttle response žymiai pagerėjo, kaip sutrumpėjo įsibėgėjimo laikas.
BMW taurėj buvo važiuojama su standartiniais BMW e36 318i compact automobiliais iki varžybų organizatorius nebuvo papirktas ir vienas automobilis buvo chiptiunintas ko pasekoje pavyti jo nebuvo įmanoma. Viskas baigėsi, kai variklio kompas buvo pakeistas į kitą iš priešininko mašinos. Varžybų organizatorius gavo į snukį, o varžybų serija sugriuvo.
Renault Clio Williams pirmosios kartos, perprograminus buvo sunku važiuoti nekurianant ratų. Sumontavus slikus akimirksniu pasibaigė reduktorius.

Aš iš tokio stiliaus tiuningo tikiuosi kiek geresnio hrottle response ir kiek trupesnio įsibėgėjimo laiko kuris priklauso ne vien tik nuo galingumo, ar sukimo momento charakteristikos.
1. m20 yra senas variklis pritaikytas prastam kurui, neaisku ka jus ten modifikavot (nes nerasai), bet itariu visa esme sudare paankstintas degimas - su geresniu, aukstesnio oktano kuru, detonacija maziau baisi ir tai pagerins throttle response bei, minimaliai, dades galios. Del akseleracijos - jei matavot su telefonais ir random oro salygom bei ne vidurki emet, o vaziavima pries ir vaziavima po "cipavimo", tai rezultatai absoliuciai nieko nereiskia. 1 laipsnis ikalnes ir jau bus kiti skaiciai, vejas is kitos krypties (ar stipresnis), padangu slegis, vaziavimo maniera, startas ir t.t. - 0.3 ar daugiau sek. pakeis rezultatus. Jei daret 10-20 vaziavimu tuo paciu keliu tuo paciu oru, tuo paciu padangu slegiu ir ta pacia kryptim - tada jau butu galima kazka garantuot. Beje, subininis galios dinamometras daznai meluoja.
2. Jei buvo vaziuojama 318i motorais ir stock automobiliais, tai zinoma, kad net ir 5ag ar 10ag duos vienam automobiliui persvara, nes visose trasos vietose jis bus greitesnis. Niekas del to ir nesigincyja.
3. Nezinau, kaip reikia vaziuot, nes as su 210kw lengvam kebule ir plastmasinem nankang 225 galiu startuot "neuzdegdamas" padangu. Be to, tai nelabai moksliskas ir protingas budas apibudinti gautus rezultatus. Be to, tai yra (kaip ir m20) senas variklis ir jam galioja tas pats, kaip nr1.

Pasak fizikos, isibegejimas priklauso butent nuo mases ir ta mase veikiancios jegos santykio. Automobili veikiancios pagrindines jegos yra vejo pasipriesinimas, padangu pasipriesinimas, trintis ivairiuose mazguose bei visoms toms jegoms besipriesinanti variklio varomoji jega. Greiciu dezes ir reduktoriaus perdavimu su remapu nepakeisi, tik galia. Butent nuo sukimo momento charakteristiku ir priklausys akseleracija (nelieciant visu kitu jau isvardintu ar neisvardintu dalyku, kuriu su remapu nepakeisi), nes variklio galia yra isvestinis vienetas is apsuku ir sukimo momento.
Gali pasinaudot stai situo - http://www.060calculator.com/ . Rezultatai ganetinai atitinka realybe ir gamintoju deklaruojama akseleracija. Zinoma, sukibimas 100%, bet galima pazaist ir paziuret kaip teoriskai reaguoja begejimasis i mases/galios pokyti.

Esme ta, kad niekas nesigincyja, jog rezultatu absoliuciai nebus ir kad remapas visiskai nieko nedaro. Ka as (ir turbut dauguma) nori pasakyt, tai, kad remapo standartiniam varikliui rezultatas turi labai prasta price/performance santyki. Kazin ar kas vargs prie remapo uz maziau nei 100 ar 200eur, perkant paciam iranga atsieis ne ka maziau (nebent mapint aklai be wideband), na ir dar reikia kalno laiko ir patirties. Reikia, kad butu jau "isvyniotas" visas mapas ir aisku kur kas ka daro ir ka keist/nekeist. Kitu atveju vos ne visa eeprom dump'a reikes paciam persiziuret ir ieskot kas ka daro ir kas ka reiskia. Jei tai idomu - valio, tada zinoma verta investuo i iranga, zinios - galia. Bet ziurint is grynai performance puses man, asmeniskai, tai yra per brangu uz toki rezultata. Vertinant begejimasi, 5kw prieaugis lygus mazdaug 50kg islengvinimui - kitaip sakant isisodines keleivi ar uzsipyles pilna baka kuro prarasi cipavimo privalumus. Jau geriau uz tuos nepilnus 100eur nusipirkt reduktoriu aukstesniu perdavimu ir turet apciuopiamu rezultatu uz maziau. Bet, realiai, there is no replacement for displacement.
Last edited by samis_p on 30 Jan 2016 21:21, edited 3 times in total.
Why go in a straight line, when you can go sideways?

DRV
Posts: 55
Joined: 15 Jan 2014 08:01
BMW: E36 316i Compact
Location: Kaunas

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by DRV » 30 Jan 2016 21:13

Laikas eina, gyvenimas keičiasi. Dėl bendros psichozės tvyrančios ore žmogui su kuriuo bendradarbiavau nebeliko prasmės turėti reikiamą įrangą ir jis ją pardavė. Tokia tai istorija.
Teisybės neieškau, ją dėstau.

DRV
Posts: 55
Joined: 15 Jan 2014 08:01
BMW: E36 316i Compact
Location: Kaunas

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by DRV » 30 Jan 2016 22:14

samis_p wrote:Bla bla bla, tra lia lia...
Fizika sekėsi visai neblogai. Jos dėka įsisavinau, jog prasta teorija neatitinka realybės.
Pabusiu Captain Obvious ir priminsiu/atskleisiu paprastą tiesą, sugriaudamas paties sukauptas teorines žinias - automobilio pagreitėjimas tiesiogiai priklauso nuo variklio valdymo bloko greičio.
Automobilis gali turėti 200 ag ir nesunkiai pralaimėti automobiliui su tokiu pat "weight to power ratio" turinčiu tik 150ag jei pirmojo automobilio variklio valdymo blokas bus lėtesnis. Čia kaip su pornuške, žiūrint 240p rezoliucija kompas rodo gerai, o perjungus į 1080HD lagina, garsas lenkia vaizdą. Jei tokių problemų neturite, tai reiškia naudojatės šiuolaikiška technika kuri yra pakankamai galinga. Tokia pat situacija ir su variklių valdymo blokais. Šiuolaikiniai yra greiti, su galingais procesoriais, o seniau, variklinių valdymo blokų technologijos buvo kur kas skurdesnės.
Eros pradžia buvo apie 1984 metus ir nuo to laiko varikliams keliami reikalavimai kasmet didėjo, o galimybės buvo tos pačios. Jei pirmieji kompai turėjo algoritmuose skaičiuoti purkštukų laiką priklausomai nuo oro srauto matuoklės ir daryti korekcijas priklausomai nuo temperatūros ir sūkių, tai bėgant metams prireikė įtraukti visą eilę naujų kintamųjų:
Degimo valdymas,
Įsiurbimo kolektoriaus slėgis,
Liamda zondas (ar net du, kaip pas vėlesnius modelius),
Aktyvuotos anglies bakelio valdymas,
Apkrovos kompensavimas (įjungiant kondicionierių, šviesas),
Įsiurbiamo or temperatūra,
Detonacijos daviklis,
Vanos'ų valdymas,
Vario stiprintuvo valdymas;
O dar visokios korekcijos:
Nuo greičio,
Nuo atmosferinio slėgio,
Nuo oro temperatūros,
Aušinimo temperatūros;
O dar besikeičiančių dėl natūralaus dalių dilimo rodmenų adaptacijos/korekcijos;
Na ir žinoma "Closed loop" funkcija.
Skaičiavimo nemažai, o "skaičiuotojai" praktiškai nesikeitė ir buvo labai apriboti greičiu, todėl atsisakius kai kurių funkcijų paspartinamas tinkamų parametrų parinkimas ir iš "buko" variklio staiga jis pasidaro "rezvas".

Panašus principas galioja ir šiuolaikiniams variklių valdymo blokams, tik kad žymiai sunkiau ką nors "išguiti", nes viskas labai tampriai susieta ir dažnai tiesiog neatsiejama, tad belieka keisti parametrus - degimo kampą, kuro ir oro padavimą. Keičiant parametrus apčiuopiamą rezultatą gali gauti iš variklių su priverstiniu pripildymu, todėl ir užmiršo jau dauguma kaip ten yra iš tiesų su tais atmosferiniais.

User avatar
gruobuonis
Posts: 222
Joined: 12 Oct 2009 13:47
BMW: E30 320i
Location: Alytus

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by gruobuonis » 30 Jan 2016 22:36

kiek suprantu uzsiimant dideliais darbais ir sportu cia jau be turbo neapseisi, o mechaniskai is m43 ir nieko ten nepribursi, cia jau reiktu paimt gal kita tema ilgom diskusijom :D siais laikais yra daug galimybiu zaist su modifikacijom, yra nemazai jau padaryta geru projektu, bet viska palikim sportui, cia db man labiau butu idomu kazdieniniai gatvinei masinai pastumejimas :D bet realybe tokia, arba vazineji toliau arba darai is masinos bomba ir dalyvauni sporte :D

DRV
Posts: 55
Joined: 15 Jan 2014 08:01
BMW: E36 316i Compact
Location: Kaunas

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by DRV » 30 Jan 2016 23:01

gruobuonis wrote:kiek suprantu uzsiimant dideliais darbais ir sportu cia jau be turbo neapseisi
Ne, galima apsieiti ir su atmosferiniu, puikus pavyzdys Artiomas Blinovas, tik reikia daryti su protu ir naudoti tinkamas priemones.

Kasdieniam važinėjimui vertėtų pasidomėti apie remapą, pas žmones kurie tuo užsiima. Gal turimam automobiliui per OBD perrašyti galima, tada pakeis map'us į vieną iš tų kuriuos gauna su įranga, arba iš tų kurie yra įrangos suporto puslapyje/forume, tada toks patobulinimas daug nekainuos. Kartais užtenka tiek nedaug pagerėjimo, kad su mašina būtų gerokai smagiau važiuoti ir minkyti gazą.

M43b19 yra ką ir kur patobulinti mechaniškai. Turi jis šiokių tokių trūkumų.

User avatar
samis_p
Posts: 875
Joined: 09 Oct 2009 16:25
BMW: e30 4.4 ; e36/5 323ti ; e46 320i m54
Location: Panevezys

Re: [e46] m43 1.9 87 kw chip

Post by samis_p » 31 Jan 2016 04:16

DRV wrote:
samis_p wrote:Bla bla bla, tra lia lia...
Fizika sekėsi visai neblogai. Jos dėka įsisavinau, jog prasta teorija neatitinka realybės.
Pabusiu Captain Obvious ir priminsiu/atskleisiu paprastą tiesą, sugriaudamas paties sukauptas teorines žinias - automobilio pagreitėjimas tiesiogiai priklauso nuo variklio valdymo bloko greičio.
Automobilis gali turėti 200 ag ir nesunkiai pralaimėti automobiliui su tokiu pat "weight to power ratio" turinčiu tik 150ag jei pirmojo automobilio variklio valdymo blokas bus lėtesnis. Čia kaip su pornuške, žiūrint 240p rezoliucija kompas rodo gerai, o perjungus į 1080HD lagina, garsas lenkia vaizdą. Jei tokių problemų neturite, tai reiškia naudojatės šiuolaikiška technika kuri yra pakankamai galinga. Tokia pat situacija ir su variklių valdymo blokais. Šiuolaikiniai yra greiti, su galingais procesoriais, o seniau, variklinių valdymo blokų technologijos buvo kur kas skurdesnės.
Eros pradžia buvo apie 1984 metus ir nuo to laiko varikliams keliami reikalavimai kasmet didėjo, o galimybės buvo tos pačios. Jei pirmieji kompai turėjo algoritmuose skaičiuoti purkštukų laiką priklausomai nuo oro srauto matuoklės ir daryti korekcijas priklausomai nuo temperatūros ir sūkių, tai bėgant metams prireikė įtraukti visą eilę naujų kintamųjų:
Degimo valdymas,
Įsiurbimo kolektoriaus slėgis,
Liamda zondas (ar net du, kaip pas vėlesnius modelius),
Aktyvuotos anglies bakelio valdymas,
Apkrovos kompensavimas (įjungiant kondicionierių, šviesas),
Įsiurbiamo or temperatūra,
Detonacijos daviklis,
Vanos'ų valdymas,
Vario stiprintuvo valdymas;
O dar visokios korekcijos:
Nuo greičio,
Nuo atmosferinio slėgio,
Nuo oro temperatūros,
Aušinimo temperatūros;
O dar besikeičiančių dėl natūralaus dalių dilimo rodmenų adaptacijos/korekcijos;
Na ir žinoma "Closed loop" funkcija.
Skaičiavimo nemažai, o "skaičiuotojai" praktiškai nesikeitė ir buvo labai apriboti greičiu, todėl atsisakius kai kurių funkcijų paspartinamas tinkamų parametrų parinkimas ir iš "buko" variklio staiga jis pasidaro "rezvas".

Panašus principas galioja ir šiuolaikiniams variklių valdymo blokams, tik kad žymiai sunkiau ką nors "išguiti", nes viskas labai tampriai susieta ir dažnai tiesiog neatsiejama, tad belieka keisti parametrus - degimo kampą, kuro ir oro padavimą. Keičiant parametrus apčiuopiamą rezultatą gali gauti iš variklių su priverstiniu pripildymu, todėl ir užmiršo jau dauguma kaip ten yra iš tiesų su tais atmosferiniais.
Galutine variklio galia yra galutinis visu sistemu darbo rezultatas. Tai suka ratus, kurie stumia automobili. Nera skirtumo kaip tai pasiekta. Jei variklis "astrus" dar nereiskia, kad jis turi daugiau galios. Uzdejus lengvinta smagrati variklis pasidaro astrus, bet galios jis daugiau neigauna. Akseleracija kazkiek pagereja, bet todel, kad varikliui reikia issukt maziau mases. Esant tolygiai apkrovai variklis daugiau galios neisgaus, nes daugiau oro neitrauks ir daugiau kuro nesudegins - nasumas taip pat nepadides.
Pagal tavo pasakyma, greitesnis ecu sugebes, neisgaudamas daugiau galios, padidint isibegejima - kitaip sakant, kazkaip sugebes padidint automobili i prieki stumiancia jega nepadidindamas galios (pameni, sakei TIEK PAT galios, bet greitesnis ecu).
Nebent mes nesusisnekam ir tu turi omenyje, kad greitesnis ECU sugebetu tiksliau paskaiciuot butent tam momentui tinkamus duomenis ir padidint efektyvuma parinkdamas tinkama degimo kampa ir misini butent tam momentui laike. Bet, tai reikstu, kad galia bus padidejus. Tik kiek % snekama?
Tavo palyginimas su pornuske makes no sense. 1080p duomenu apdorojimas stringa, nes iranga absoliuciai per silpna, kad susitvarkyt su duomenimis. Vos tik ji pakankamai galinga, vaizdas nestringa. Tiesa? Tiesa. Kai iranga pasidaro greitesne, vaizdas pagreiteja? Ne. Reiskia, iranga turi but pakankamai galinga ir ne daugiau. Cia tas tiktu palyginimui su ECU nebent tada, jei motoras dirbtu absoliuciai tragiskai ir remapas (siuo atveju jau neesminiu funkciju/skaiciavimu pasalinimas) ji paverstu is trukciojancio ir nedirbancio i murkianti. Hiperbolizacija, galbut?
Greita paieska rodo, kad ~1985m ECU turejo feedback loop'a (sugebedavo perskaiciuot duomenis) kas mazdaug 25-40ms, ~2004m kas ~7ms. Net esant 7000rpm, senas ECU sugebetu turet sviezius duomenis kas ~4.5 alkuninio veleno apsisukimo, o 2004m - kas ~0.8 apsisukimo (Jeff Hartman knyga "How to Tune and Modify Engine Management Systems"). Kiek gali pasikeist salygos per tiek laiko? Apkrova, oro temperatura ir t.t.? Retas zmogus sugeba pastebet ~50ms laga elektroninese sistemose, o cia kalbam apie mechanini, didele intercija turinti objekta (varikli). Sorry, bet niekur nerandu aplamai net uzsiminimo, kad paprastam motorui ECU greitis butu limitas (galbut F1 motorams?). Kad praktikoje gavosi kazkoks pagerejimas - ar tikrai, del to, ar del tiesiog paankstinto degimo ir pakeisto misinio?

P.S. Jeigu variklio bloko greitis butu toks didelis limitas, tai visi net nemirkteleje pirktu naujausius ir greiciausius. Deja, taip nera. ECU keiciamas tik esant dideliam reikalui ir tai ne i naujausia ir greiciausia, o i pigiausia ir prieinamiausia. Turbut todel, kad tai nera limitas.
Why go in a straight line, when you can go sideways?

Post Reply