taip ar taip vos gyvas sedziu namuos tai paspaudinesiu raideles.o kam pataisyti mane, visada atsiras
Pirma karta,tai duju sistema,kuri skystas dujas versdavo jas i duju pavidala ,variklio ausinimo skyscio pagalba,jas sildant .Tam ir stovedavo taip vadinami duju reduktoriai,lygiagreciai itaisyti i ausinimo sistema.Visa sita sistema buvo reguliuojama varzto pagalba.Kadangi su tuo varztu sunku sureguliuoti ju reikiama kieki prie laisvu variklio sukiu ir aukstu,buvo mazinamas oro padavimas,to pasekoje krisdavo variklio galia,kartais net iki kokiu 35%.Oro srauto mazinimas vykdavo automatiskai imontuojant duju paskirstytoja (maisytuva),kitaip sakant jo pagalba,kartais to neuztekdavo ir reikegavo papildomai montuoti pertvareles,visokias skardeles.Zmones ieskodami ekonomijos patys dazniausiai bandydavo duju kieki sumazinti maksimaliai,ko pasekoje gaudavosi liesas misinys ir greiciau sesdavo,ar isdegdavo voztuvu lizdai.Ypac tai pajausdavo BMW markes auto,bei kiti mums neidomus
.
Antros kartos-tai ta pati sistema,tik jau valdoma lamda zondo.Cia kuro kieki reguliuoja daviklis, valdomas mineto prietaiso.Su sia sistema,automobilis turi buti uzvestas ant bendzino,ir tik varikliui pasiekus tam tikra temperatura,tarkim 60 laipsniu persijungdavo i dujas,kai lemdazondas jau budavo darbiniame rezime.Nes jis varikliui esant saltam yra neveiksmingas,jis neveikia.Cia problemos su voztuvu lizdu sedimais aprimo.Dar kas tai yra lamdazondas.tai daviklis,esantis ismetimo sistemoje,tiksliau sakant imontuotas ismetimo vamzdyje.Ir jis duoda informacija variklio valdymo blokui.Jis reguliuoja misini,riebina kei per daug liesas ir atvirksciai.M20 varikliuose budavo vienas,M50 du,po viena 123 ir 456 cilindrams,na ir M52 bei M54 net keturi.Taip pat po viena trim cilindram,tik du budavo pries katalizatoriu,ir du uz katalizatoriaus.Taip dar sumazindami ismetamuju duju kieki.Be tvarkingo lamdazondo si bei kitos naujesnes sistemos neimanomos,turiu uomenyje ju funkcionavimas
cios kartos-tai visiskai nauja sistema.Cia dujos yra paduodamos i varikli skyscio pavidale.Cia papildomai stovi slegio siurbliukas, paciame duju balione.Cia nebera duju sildymo reduktoriaus.cia papildomai stovi filtrai ir nesvarumu nusodintuvai.I kiekviena cilindra yra itaisytas atskiras duju purkstukas,ir kiekviena is ju valdo pilnai programuojama ir visapusiskai valdoma kompiuterine sistema,tokia pati kaip ir bendzino.Cia taip pat yra kompas,reguliuojamas,ir kompas naudojasi visais jam reikalingais ,jau esamais variklyje davikliais.temperaturos,lamdazondais ir tt.Ir si sistema veikia tik varikliui uzsilus iki tam tikros temperaturos,pvz 60 laipsniu.Cia jau viskas valdoma kompiuteriu.Visas valdymas suprogramuojamas pacio duju sistemos instaliuotojo ,kompiuterio pagalba.Kada dujom isijungti,koks kiekis reikalingas varikliui dirbant laisvuose sukiuose,kiek didziausiam sukimo momente ir pan.Aisku stovi (nezinau kaip tiksliai pavadinti)kaip ir reduktorius,tik jis turi slegio dacikus,jis sumazina paduodama dideli slegi is baliono,ir paskirsto ji i purkstukus.cia taip pat reikalingi kolektoriaus slegio ir vakumo parodymai,viskas taip pat kaip su bendzinu,tik dujos.gal ka ir prameciau bet grubiai sakant turetu but aisku.
tai gal tiek,ketvirtos kartos dar neciupinejau