Page 1 of 98

[all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 12:30
by zygasbmw
manau tema yra aktuali ne vienam,vazinejanciam dujomis ar galvojanciam jas detis.
plius visos diskusijos apie jas pageidaujamos,manau turetu susirinkti nemazas info kiekis,kuri kazkam galbut pravers. SEKMINGO BENDRAVIMO :poze :D

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 12:42
by unguriux
Na busiu pirmas, dabar vyrauja toks dalykas geriausia yra detis taskines dujas ir atseit 4 kartos....
Was ist das? :D kuom jos ten skiriasi? 1-2-3-"4" ? As suprantu cia jau turi buti "poslednijo pokolenija" , bet ta praktine dalis kuom jos geresnes ar pan.? pradekim :D

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 13:01
by zygasbmw
na pirmos kartos tai turbut yra tos kur tevai dar i zigulius dejo. :D
na o del ten 2,3 tai manau galetu valdelis apkomentuoti,ar dar kas su jomis yra dirbes.

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 13:21
by EXvaldelis
taip ar taip vos gyvas sedziu namuos tai paspaudinesiu raideles.o kam pataisyti mane, visada atsiras :D Pirma karta,tai duju sistema,kuri skystas dujas versdavo jas i duju pavidala ,variklio ausinimo skyscio pagalba,jas sildant .Tam ir stovedavo taip vadinami duju reduktoriai,lygiagreciai itaisyti i ausinimo sistema.Visa sita sistema buvo reguliuojama varzto pagalba.Kadangi su tuo varztu sunku sureguliuoti ju reikiama kieki prie laisvu variklio sukiu ir aukstu,buvo mazinamas oro padavimas,to pasekoje krisdavo variklio galia,kartais net iki kokiu 35%.Oro srauto mazinimas vykdavo automatiskai imontuojant duju paskirstytoja (maisytuva),kitaip sakant jo pagalba,kartais to neuztekdavo ir reikegavo papildomai montuoti pertvareles,visokias skardeles.Zmones ieskodami ekonomijos patys dazniausiai bandydavo duju kieki sumazinti maksimaliai,ko pasekoje gaudavosi liesas misinys ir greiciau sesdavo,ar isdegdavo voztuvu lizdai.Ypac tai pajausdavo BMW markes auto,bei kiti mums neidomus :D .

Antros kartos-tai ta pati sistema,tik jau valdoma lamda zondo.Cia kuro kieki reguliuoja daviklis, valdomas mineto prietaiso.Su sia sistema,automobilis turi buti uzvestas ant bendzino,ir tik varikliui pasiekus tam tikra temperatura,tarkim 60 laipsniu persijungdavo i dujas,kai lemdazondas jau budavo darbiniame rezime.Nes jis varikliui esant saltam yra neveiksmingas,jis neveikia.Cia problemos su voztuvu lizdu sedimais aprimo.Dar kas tai yra lamdazondas.tai daviklis,esantis ismetimo sistemoje,tiksliau sakant imontuotas ismetimo vamzdyje.Ir jis duoda informacija variklio valdymo blokui.Jis reguliuoja misini,riebina kei per daug liesas ir atvirksciai.M20 varikliuose budavo vienas,M50 du,po viena 123 ir 456 cilindrams,na ir M52 bei M54 net keturi.Taip pat po viena trim cilindram,tik du budavo pries katalizatoriu,ir du uz katalizatoriaus.Taip dar sumazindami ismetamuju duju kieki.Be tvarkingo lamdazondo si bei kitos naujesnes sistemos neimanomos,turiu uomenyje ju funkcionavimas

cios kartos-tai visiskai nauja sistema.Cia dujos yra paduodamos i varikli skyscio pavidale.Cia papildomai stovi slegio siurbliukas, paciame duju balione.Cia nebera duju sildymo reduktoriaus.cia papildomai stovi filtrai ir nesvarumu nusodintuvai.I kiekviena cilindra yra itaisytas atskiras duju purkstukas,ir kiekviena is ju valdo pilnai programuojama ir visapusiskai valdoma kompiuterine sistema,tokia pati kaip ir bendzino.Cia taip pat yra kompas,reguliuojamas,ir kompas naudojasi visais jam reikalingais ,jau esamais variklyje davikliais.temperaturos,lamdazondais ir tt.Ir si sistema veikia tik varikliui uzsilus iki tam tikros temperaturos,pvz 60 laipsniu.Cia jau viskas valdoma kompiuteriu.Visas valdymas suprogramuojamas pacio duju sistemos instaliuotojo ,kompiuterio pagalba.Kada dujom isijungti,koks kiekis reikalingas varikliui dirbant laisvuose sukiuose,kiek didziausiam sukimo momente ir pan.Aisku stovi (nezinau kaip tiksliai pavadinti)kaip ir reduktorius,tik jis turi slegio dacikus,jis sumazina paduodama dideli slegi is baliono,ir paskirsto ji i purkstukus.cia taip pat reikalingi kolektoriaus slegio ir vakumo parodymai,viskas taip pat kaip su bendzinu,tik dujos.gal ka ir prameciau bet grubiai sakant turetu but aisku.

tai gal tiek,ketvirtos kartos dar neciupinejau :D :alc

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 13:38
by romkasponka
Antros kartos-tai ta pati sistema,tik jau valdoma lamda zondo.Cia kuro kieki reguliuoja daviklis, valdomas mineto prietaiso.Su sia sistema,automobilis turi buti uzvestas ant bendzino,ir tik varikliui pasiekus tam tikra temperatura,tarkim 60 laipsniu persijungdavo i dujas,kai lemdazondas jau budavo darbiniame rezime.Nes jis varikliui esant saltam yra neveiksmingas,jis neveikia.Cia problemos su voztuvu lizdu sedimais aprimo.
Lamdazondas darbiniame rezime buna po 30-60s, kai jis yra pašildomas. Variklis šildomas tam, kad dujos nepašildytos sunkiau ir lėčiau virsta į dujinę būseną.

Trecios kartos-tai visiskai nauja sistema.Cia dujos yra paduodamos i varikli skyscio pavidale.Cia papildomai stovi slegio siurbliukas, paciame duju balione.Cia nebera duju sildymo reduktoriaus.cia papildomai stovi filtrai ir nesvarumu nusodintuvai.I kiekviena cilindra yra itaisytas atskiras duju purkstukas,ir kiekviena is ju valdo pilnai programuojama ir visapusiskai valdoma kompiuterine sistema,tokia pati kaip ir bendzino.Cia taip pat yra kompas,reguliuojamas,ir kompas naudojasi visais jam reikalingais ,jau esamais variklyje davikliais.temperaturos,lamdazondais ir tt.Ir si sistema vei8kia tik varikliui uzsilus iki tam tikros temperaturos,pvz 60 laipsniu.Cia jau viskas valdoma kompiuterio pagalba.Aisku stovi (nezinau kaip tiksliai pavadinti)kaip ir reduktorius,tik jis turi slegio dacikus,jis sumazina paduodama dideli slegi is baliono,ir paskirsto ji i purkstukus.
Čia biški sumalei dvi sistemas į vieną. Pas mane stovi vadinamas įpurškimas: jis turi reduktorių, kompą (matuoja kolektoriaus oro slegi) ir keturis vožtuvus kiekvienam cilidrui, kurie gali dirbti sekvenciniu rėžimu. Čia kaip suprantu yra 3 karta.

Ketvirta karta yra tiesioginis dujų įpurškimas ir ten jau purškiama aukšto slėgio dujos, o ne žemo kaip 3 kartoje (kazkas panašaus), bet ju Lietuvoje dar niekas nestato, nes ten regis reikia grežioti variklių galvas.

Del kartų numeracijų nesu tikras, bet kažkas tokio.

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 13:51
by EXvaldelis
seni lamdazondai tikrai neveikdavo po 30-60 sekundziu,nes jie neturedavo pasildymo is kompo puses,ir tai,kad jis pradejo veikti,tai dar nereiskia,kad pilnai veikti.net ir silta varikli uzkurus,reikia laiko kol kompas pagauna pilna informacija ir ja "sukramto".

o trecia karta ,tai ir yra skystu duju sekvencinis ipurskimas,nes nera reduktoriaus su vandens slangom,ir stovi purkstukai i kiekviena cilindra.nebutina juos grezioti i galva.juos stato kuo arciau bendzininiu purkstuku,ar kitaip sakant kuo arciau galvos,paciame isiurbimo kolektoriuje.kas labai lengva naujuose auto su plastikiniais kolektoriais.ir isemus dujas,imontuoji kniede i ju skyle ir duju kaip nebuta.

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 14:07
by romkasponka
EXvaldelis wrote:o trecia karta ,tai ir yra skystu duju sekvencinis ipurskimas,nes nera reduktoriaus su vandens slangom,ir stovi purkstukai i kiekviena cilindra.nebutina juos grezioti i galva.juos stato kuo arciau bendzininiu purkstuku,ar kitaip sakant kuo arciau galvos,paciame isiurbimo kolektoriuje.kas labai lengva naujuose auto su plastikiniais kolektoriais.ir isemus dujas,imontuoji kniede i ju skyle ir duju kaip nebuta.
Yra ten reduktorius, ir vandens shalngos yra, galim kirsti lazybu. Pats su tokia sistema vazineju ;) http://romkasponka.blogspot.com/2007/08/lpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autodujos.lt/modules.php?name=IV" onclick="window.open(this.href);return false; gali pasiskaityti apie kartas..

Chia 5 karta http://www.themotorreport.com.au/6066/l ... d-economy/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 15:05
by zygasbmw
seni lamdazondai tikrai neveikdavo po 30-60 sekundziu,nes jie neturedavo pasildymo is kompo puses



valdeli ,bmw visi kurie ejo su lemdazondu turejo pasildyma. va paimkim e30 su lemdazondu,prie oro matuokles stovi dezute ir joje 3 reles,viena lemdazondo pasildymui ,kitos 2 kurui.cia prasidejo jeigu neklystu nuo 87metu.

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 15:50
by EXvaldelis
zygasbmw wrote:seni lamdazondai tikrai neveikdavo po 30-60 sekundziu,nes jie neturedavo pasildymo is kompo puses



valdeli ,bmw visi kurie ejo su lemdazondu turejo pasildyma. va paimkim e30 su lemdazondu,prie oro matuokles stovi dezute ir joje 3 reles,viena lemdazondo pasildymui ,kitos 2 kurui.cia prasidejo jeigu neklystu nuo 87metu.
bet lyg ir nepaminejau,kad butent bmw turejo ar neturejo.paimkit ,pasijunkit kur diagnostini kompa ir pamatysit kada pradeda veikti.

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 16:38
by unguriux
Jo taip yra su liambda, ji kuri laika nerodo nieko. kiek teke susidurti su diagnostikom tai taip ir yra, kuri laika jokio info is liambdos, kol nepasyla jis.
Romkos info kaip visada buna labai pagalbingas :appl :D
aciu, ten jau daug dalyku paaiskinta, forumas ypac su BMW auto skiltim juokingas truputi, bet visur taip yra jau.

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 18:02
by AndriusZz
Vat kaip cia tos kartos, ok ok... Bet yra problema, pas mane kiek suprantu 2os kartos sistema, nes isijungia dujos tik pasilus varikliui, ir reduktorius su slangom stovi, yra lambda sensor kontroleris(is duju puses, prie reduktoriaus) Tai va problema kartais buna persijungia dujos ir jos laaabai graziai uzgesina varikli, na tik isijungia ir apsukos graziai zemyn ir sedim :D arba pataikius dujas perjungt pavaroje tai toks jausmas lyg kuro nepaduoda minkau minkau tapke ir nieko, o paskui atsigauna vos vos ir viskas ok. vaziuoja , negesta ant laisvu, nebent greitis >150km/h Kame cia problema? Aciu.

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 26 Sep 2008 23:53
by EXvaldelis
To romkasponka ; o tu gali man pasakyti kuo skiriasi ten taip vad 3 ir 4 kartos dujos?ir kur kitame linke parasyta,kad jos 5 kartos? tos trecios isvis nesupratau,o as ne profesorius ir paaiskinau tiesiai sviesiai paprastai.kad jau toks apsiskaites tai ko kortu iskart neatverti!? tik viena beda,kad niekur neparasyta kuom jos blogos ir pan.gal ir tai turi kur paskaites ir uzsislepes.as pasakoju ka pats mates o ne kazkur skaites.ir vienu dujininkai sako,kad deje tik tris kartas kiti va rasineja 4 ir dar iskasei 5.

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 27 Sep 2008 03:15
by romkasponka
EXvaldelis wrote:To romkasponka ; o tu gali man pasakyti kuo skiriasi ten taip vad 3 ir 4 kartos dujos?ir kur kitame linke parasyta,kad jos 5 kartos? tos trecios isvis nesupratau,o as ne profesorius ir paaiskinau tiesiai sviesiai paprastai.kad jau toks apsiskaites tai ko kortu iskart neatverti!? tik viena beda,kad niekur neparasyta kuom jos blogos ir pan.gal ir tai turi kur paskaites ir uzsislepes.as pasakoju ka pats mates o ne kazkur skaites.ir vienu dujininkai sako,kad deje tik tris kartas kiti va rasineja 4 ir dar iskasei 5.
Ipurshkimas, bet nesekvencinis yra 3 karta mano nuomone, ten shiaip primalta, kad nelabai suprasi... Sekvencinis ipurshkimas butent ir duoda geresne ekologija ant zemesniu sukiu. Niekur neparashyta, kad 5 tai tiesiog dar modernesnes uz 4, tai turetu buti 5, ar ne? Nera gi cia kazkokia pripazinta skirstymo metodika...

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 27 Sep 2008 14:46
by AndriusZz
Na aisku, tu kartu dar bus daugiau turbut... Bet kaip del tokios situacijos kaip pas mane 2 postais auksciau, gal kas pakomentuot galetu, kame saknys? :yaya

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 27 Sep 2008 17:07
by SRitmas
Ipurshkimas, bet nesekvencinis yra 3 karta mano nuomone, ten shiaip primalta, kad nelabai suprasi... Sekvencinis ipurshkimas butent ir duoda geresne ekologija ant zemesniu sukiu. Niekur neparashyta, kad 5 tai tiesiog dar modernesnes uz 4, tai turetu buti 5, ar ne? Nera gi cia kazkokia pripazinta skirstymo metodika...[/quote]

2-karta joks ten neypurskimas, 2-karta "eko" dar kitaip, tiesiok vietoje varzto ant slangos stovi el reguliatorius, kuris gauna "nurodymus" is kompo, kompas is lemdos ir t.t.t.
tai sumazina duju sanaudas,zinoma jei ekseleratorius dugne reguliatorius tai pat gauna signala kad reik duot varikliui adrenalino :D ir jokios ten "eko" nebelieka
Pats esu turejas 3 masinas su eko, dabartine su sekvenciniu duju ypurskimu si karta manau buvo pirmas zingsnis y ateity , bet benzino pilnai ji pakeisti negali ( nezinau kaip del reguliavimo galimybiu) benzinu zymiai smagiau vaziuoju :D ,
kas del 4-kart cia ateitis, auto galia padideja 5-10% cia NA, o su turbo turbut dar smagiau :D

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 27 Sep 2008 17:12
by SRitmas
AndriusZz wrote:Vat kaip cia tos kartos, ok ok... Bet yra problema, pas mane kiek suprantu 2os kartos sistema, nes isijungia dujos tik pasilus varikliui, ir reduktorius su slangom stovi, yra lambda sensor kontroleris(is duju puses, prie reduktoriaus) Tai va problema kartais buna persijungia dujos ir jos laaabai graziai uzgesina varikli, na tik isijungia ir apsukos graziai zemyn ir sedim :D arba pataikius dujas perjungt pavaroje tai toks jausmas lyg kuro nepaduoda minkau minkau tapke ir nieko, o paskui atsigauna vos vos ir viskas ok. vaziuoja , negesta ant laisvu, nebent greitis >150km/h Kame cia problema? Aciu.
reduktorius arba voztuvai kisasi(sistemoj slegio nera) tdl taip,

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 27 Sep 2008 22:01
by audriob
SRitmas wrote:Ipurshkimas, bet nesekvencinis yra 3 karta mano nuomone, ten shiaip primalta, kad nelabai suprasi... Sekvencinis ipurshkimas butent ir duoda geresne ekologija ant zemesniu sukiu. Niekur neparashyta, kad 5 tai tiesiog dar modernesnes uz 4, tai turetu buti 5, ar ne? Nera gi cia kazkokia pripazinta skirstymo metodika...
2-karta joks ten neypurskimas, 2-karta "eko" dar kitaip, tiesiok vietoje varzto ant slangos stovi el reguliatorius, kuris gauna "nurodymus" is kompo, kompas is lemdos ir t.t.t.
tai sumazina duju sanaudas,zinoma jei ekseleratorius dugne reguliatorius tai pat gauna signala kad reik duot varikliui adrenalino :D ir jokios ten "eko" nebelieka
Pats esu turejas 3 masinas su eko, dabartine su sekvenciniu duju ypurskimu si karta manau buvo pirmas zingsnis y ateity , bet benzino pilnai ji pakeisti negali ( nezinau kaip del reguliavimo galimybiu) benzinu zymiai smagiau vaziuoju :D ,
kas del 4-kart cia ateitis, auto galia padideja 5-10% cia NA, o su turbo turbut dar smagiau :D[/quote]

noreciau isgirsti tavo samprotavimus, kaip pvz bmw 330i 2006 pagamins ir ides 4 kartos dujas ir bus bent 1AG prieaugis, jei neina idet normaliai net 3 kartos?????Turbut zinai apie ka kalbu, jei ne, tai pas sita modeli ir visus kitus naujus bmw variklius nera isiurbimo kolike vakumo, kuras ipurskiamas tiesiai i degimo kamera (kaip tai pirmieji padare Mitsubishi su GDI varikliais). Kaip del faziu keitimo?? VVTi, Vanos, Variocam ir kt. Nera juk vieno universalaus laidelio kuri pajungus i duju kompa galetum info siusti.

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 27 Sep 2008 22:30
by EXvaldelis
Gaila , :D ,tik ne man !bet jau deda dujas i tuos BMW ,kur nera vakumo kolektoriuje! :kar Ir tie kas deda,yra tame rajone kur ir Jusu autodalys :D

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 27 Sep 2008 22:33
by EXvaldelis
kas liecia GDI.tai jis vaziuoja ir su 2 kartos dujom,tik ten kitos bedos.ir ten dar yra vakumas,tik reikalas ne tame.

Re: [all] pakalbam apie automobilines dujas

Posted: 28 Sep 2008 11:57
by audriob
EXvaldelis wrote:kas liecia GDI.tai jis vaziuoja ir su 2 kartos dujom,tik ten kitos bedos.ir ten dar yra vakumas,tik reikalas ne tame.

kad deda tas dujas tai zinau, bet neveikia viskas taip kaip priklauso t.y. taip kaip ant benzino. Juk susigadina benzino purkstukai, jie apdega, nes yra degimo kameroje ir nedirba , kai vaziuoji ant duju. Aisku is bedos galima, bet kur tos pasakos apie padidejusia galia????