[E36] S50 B30 M3 motorai
Posted: 22 Oct 2008 00:19
Jau keletas zmoniu domejosi siais varikliais,bei ju sudedamosiom dalim.Todel nusprendziau uzvesti atskira tema apie tai,kad galetume pasidalinti informcija.
Pirmiausiai mano ziniom visi S50 B30 varikliai ejo su dviem kompais,vienas kaip yprasta ECU-variklio valdymo kompas,jis yra sidabrinis kaip ir visi kiti BMW ECU.(paziurekit nuotraukas).O kitas juodas yra VANOS kompas-jis vadinasi VNC.Jis yra juodas plastikinis.Dedant performance chipus keiciasi du,vienas eina i pagrindini ECU kitas i VNC.
S50 kaip ir kiti M motorai (S14,S38,S54...)turi solid lifterius-ne hidraulinius kompencatorius.Todel sie varikliai reikalauja zyyymiai daugiau prieziuros nei varikliai su kompencatoriais.Nes BMW rekomenduoja patikrinti voztuvu tarpelius kiekviena INSPECTION 2,o tai yra mazdaug kas 40-50 tukstanciu km.Sis darbas gan ilgas,bet nera labai sudetingas.Jam atlikt reikia keletos specialiu yrankiu.
Pagrindine siu S50 B30 varikliu yda yra and dideliu apsuku per didelis tepalo pompos nasumas.To rezultate per daug tepalo paduodama i galva,ir per mazai tepalo lieka karteryje.Todel darant ilga posuky and dideliu apsuku yra gan nemaza tikimybe kad pompa pagaus oro ir nebus tepamas velenas.Ko pasekoje uzvelti indeklai-ko pasekoje daug pinigu ant variklio perrinkimo.Bet tam yra iseitis kuri kainuoja apie 50-60 svaru.Originali BMW motorsport detale,voztuvas kuris sukasi i galvos virsutine daly.Tas voztuvas sumazina tepalo padavima i galva-taip palikdamas daugiau tepalo karteryje-VELENAS BEI INDEKLAI Happy.
Taip pat yra dar vienas sprendimo budas-bet jis brangesnis.Paimti kartery bei tepalo pompos mechanizma is S50 B32 (EVO)motoro.Ten jau BMW M padalinys susigriebe,nes matyt nemazai gryzo garantiniu B30 .B32 tepalo pompa jau turi du paemimo taskus todel tepalo bado problema issisprendzia.
Pirmas lengviausias,ir nieko mekainuojantis tiuningas siam varikliuj-AIR-PUMP bei Air condition isemimas.Siuos du agregatus suka vienas dirzas.Abi sios pompos yra variklio desineje puseje-kur ismetimo kolikas.Oro pompa-reikalinga tik del geresniu ismetamu duju,variklio uzkurimo metu-kol variklis saltas.NEs ji ima ora is oro dezes-kur filtras-o ileidzia ji i ismetimo kanalus,ileidimo anga yra po ismetimo kolektorium.Labai nepatogioj vietoj.Isemus ta pompa bei visa su ja susijusi vamzdyna butinia reikai uzblokuot skyle galvoje. sioj foto gerai matosi kaip uzkimsau ta skyle.Pagal tarpine ispjovaiu is aliuminio atitinkama plokstele.Na o or kondicionieriaus isemimas-tai manau visiem suprantamas-kam jis reikalingas sportinei masinoj.Isemus siuos du agregatus juntamas pagerejimas,variklis lengviau renka apsukas-pasidaro gyvesnis-nes maziau prarandama jegos sukant nereikalingus padargus.
Kaip palikti daugiau tepalo variklio apacioje?BMW variklio dizaineriai pries pries isleisdami i gamba siuos variklius,matyt buvo apskaiciave kad aukstuose sukiuose greituose posukiuose gali atsirasti tepalo bado problema.Todel S50 variklio galvose yra paruosta vieta,tepalo voztuvui.Originaliai to voztuvo neta,vietoj jo yra tuscias kanalas,tik is galo uzsuktas varstas-kamstis.Tas voztuvas(kaip matosi is nuotrauku)sukasi tarp 3 ir ketvirto cilindro,i virsutine galvos daly.Tas super voztuvas tai viso labo tik metalinis/aliuminis vamzdukas su skyle.Siap as jo nesu isbandes todel savo atsiliepimu apie ji neturiu,taciau nemazai UK M3 savininku pastovia vazinejanciu trasose naudoja jiir atsiliepimai tikrai labai geri,ir manau kad uz tokia kaina tai yra geriausia modifikacija siam varikliuj-kas lieciai patikimuma.
Kaip atsikratyti dar vieno parazito kuris vagiai AG bei NM......
Daugiau foto http://public.fotki.com/otto325/perfect ... m3-engine/
Dar vienas tikrai nebutinas,mechanizmas po M3 kapotu slypi kuris siurbia variklio pagaminama galia-termo mova bei tas didysis ventiliatorius.Is patirties galiu pasakyt,kad daugiau nei 3 metus vazineju be termo movos ir jokiu problemu nebuvo su ausinimu-net gi prie 35 laipsniu karscio!!!Taciau pries ismetant termo mova reikai padaryt namu darbus.Pirmiausiai reikia isitikint ,kad veikia elektrinis kondiskes ventiliatorius esantis priekyje visu radijatoriu.Be jo tikrai neisiversit.Po to reikes,zemesnes temperaturos jungiklio,kuris standarte sukasi i radijatoriaus sona is desines puses.Standartinis jungiklis buna apie 90-98 laipsniu,ji pakeisti reikia 80-88C-tam kad ventiliatorius isijunktu prie zemesnes temperaturos.Taip pat reikia pakeist termostata-i zemesnes temperaturos,idealus velgi turetu but apie 80C.Taip pat patartina i antifryza supilti du butelius Red Line Water Wetter,jis padeda greiciau isnesioti temperatura.
Si modifikacija vel gi nera suteikianti labai daug arkliu ar sukimo,bet astrumo,bei jautrumo gazo pedalui tikrai daduos.Tuo labiau uz tuos pinigus ka ji kainuoja-pigiau nieko nerasit. paveiksliuke ne S50 euro termostatas,nes si modifikacija taip pat lengvai gali but padaryta ir kitiem BMW motoram.
Pirmiausiai mano ziniom visi S50 B30 varikliai ejo su dviem kompais,vienas kaip yprasta ECU-variklio valdymo kompas,jis yra sidabrinis kaip ir visi kiti BMW ECU.(paziurekit nuotraukas).O kitas juodas yra VANOS kompas-jis vadinasi VNC.Jis yra juodas plastikinis.Dedant performance chipus keiciasi du,vienas eina i pagrindini ECU kitas i VNC.
S50 kaip ir kiti M motorai (S14,S38,S54...)turi solid lifterius-ne hidraulinius kompencatorius.Todel sie varikliai reikalauja zyyymiai daugiau prieziuros nei varikliai su kompencatoriais.Nes BMW rekomenduoja patikrinti voztuvu tarpelius kiekviena INSPECTION 2,o tai yra mazdaug kas 40-50 tukstanciu km.Sis darbas gan ilgas,bet nera labai sudetingas.Jam atlikt reikia keletos specialiu yrankiu.
Pagrindine siu S50 B30 varikliu yda yra and dideliu apsuku per didelis tepalo pompos nasumas.To rezultate per daug tepalo paduodama i galva,ir per mazai tepalo lieka karteryje.Todel darant ilga posuky and dideliu apsuku yra gan nemaza tikimybe kad pompa pagaus oro ir nebus tepamas velenas.Ko pasekoje uzvelti indeklai-ko pasekoje daug pinigu ant variklio perrinkimo.Bet tam yra iseitis kuri kainuoja apie 50-60 svaru.Originali BMW motorsport detale,voztuvas kuris sukasi i galvos virsutine daly.Tas voztuvas sumazina tepalo padavima i galva-taip palikdamas daugiau tepalo karteryje-VELENAS BEI INDEKLAI Happy.
Taip pat yra dar vienas sprendimo budas-bet jis brangesnis.Paimti kartery bei tepalo pompos mechanizma is S50 B32 (EVO)motoro.Ten jau BMW M padalinys susigriebe,nes matyt nemazai gryzo garantiniu B30 .B32 tepalo pompa jau turi du paemimo taskus todel tepalo bado problema issisprendzia.
Pirmas lengviausias,ir nieko mekainuojantis tiuningas siam varikliuj-AIR-PUMP bei Air condition isemimas.Siuos du agregatus suka vienas dirzas.Abi sios pompos yra variklio desineje puseje-kur ismetimo kolikas.Oro pompa-reikalinga tik del geresniu ismetamu duju,variklio uzkurimo metu-kol variklis saltas.NEs ji ima ora is oro dezes-kur filtras-o ileidzia ji i ismetimo kanalus,ileidimo anga yra po ismetimo kolektorium.Labai nepatogioj vietoj.Isemus ta pompa bei visa su ja susijusi vamzdyna butinia reikai uzblokuot skyle galvoje. sioj foto gerai matosi kaip uzkimsau ta skyle.Pagal tarpine ispjovaiu is aliuminio atitinkama plokstele.Na o or kondicionieriaus isemimas-tai manau visiem suprantamas-kam jis reikalingas sportinei masinoj.Isemus siuos du agregatus juntamas pagerejimas,variklis lengviau renka apsukas-pasidaro gyvesnis-nes maziau prarandama jegos sukant nereikalingus padargus.
Kaip palikti daugiau tepalo variklio apacioje?BMW variklio dizaineriai pries pries isleisdami i gamba siuos variklius,matyt buvo apskaiciave kad aukstuose sukiuose greituose posukiuose gali atsirasti tepalo bado problema.Todel S50 variklio galvose yra paruosta vieta,tepalo voztuvui.Originaliai to voztuvo neta,vietoj jo yra tuscias kanalas,tik is galo uzsuktas varstas-kamstis.Tas voztuvas(kaip matosi is nuotrauku)sukasi tarp 3 ir ketvirto cilindro,i virsutine galvos daly.Tas super voztuvas tai viso labo tik metalinis/aliuminis vamzdukas su skyle.Siap as jo nesu isbandes todel savo atsiliepimu apie ji neturiu,taciau nemazai UK M3 savininku pastovia vazinejanciu trasose naudoja jiir atsiliepimai tikrai labai geri,ir manau kad uz tokia kaina tai yra geriausia modifikacija siam varikliuj-kas lieciai patikimuma.
Kaip atsikratyti dar vieno parazito kuris vagiai AG bei NM......
Daugiau foto http://public.fotki.com/otto325/perfect ... m3-engine/
Dar vienas tikrai nebutinas,mechanizmas po M3 kapotu slypi kuris siurbia variklio pagaminama galia-termo mova bei tas didysis ventiliatorius.Is patirties galiu pasakyt,kad daugiau nei 3 metus vazineju be termo movos ir jokiu problemu nebuvo su ausinimu-net gi prie 35 laipsniu karscio!!!Taciau pries ismetant termo mova reikai padaryt namu darbus.Pirmiausiai reikia isitikint ,kad veikia elektrinis kondiskes ventiliatorius esantis priekyje visu radijatoriu.Be jo tikrai neisiversit.Po to reikes,zemesnes temperaturos jungiklio,kuris standarte sukasi i radijatoriaus sona is desines puses.Standartinis jungiklis buna apie 90-98 laipsniu,ji pakeisti reikia 80-88C-tam kad ventiliatorius isijunktu prie zemesnes temperaturos.Taip pat reikia pakeist termostata-i zemesnes temperaturos,idealus velgi turetu but apie 80C.Taip pat patartina i antifryza supilti du butelius Red Line Water Wetter,jis padeda greiciau isnesioti temperatura.
Si modifikacija vel gi nera suteikianti labai daug arkliu ar sukimo,bet astrumo,bei jautrumo gazo pedalui tikrai daduos.Tuo labiau uz tuos pinigus ka ji kainuoja-pigiau nieko nerasit. paveiksliuke ne S50 euro termostatas,nes si modifikacija taip pat lengvai gali but padaryta ir kitiem BMW motoram.