Page 1 of 13

[E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 22 Oct 2008 00:19
by otto
Jau keletas zmoniu domejosi siais varikliais,bei ju sudedamosiom dalim.Todel nusprendziau uzvesti atskira tema apie tai,kad galetume pasidalinti informcija.
Pirmiausiai mano ziniom visi S50 B30 varikliai ejo su dviem kompais,vienas kaip yprasta ECU-variklio valdymo kompas,jis yra sidabrinis kaip ir visi kiti BMW ECU.(paziurekit nuotraukas).O kitas juodas yra VANOS kompas-jis vadinasi VNC.Jis yra juodas plastikinis.Dedant performance chipus keiciasi du,vienas eina i pagrindini ECU kitas i VNC.

S50 kaip ir kiti M motorai (S14,S38,S54...)turi solid lifterius-ne hidraulinius kompencatorius.Todel sie varikliai reikalauja zyyymiai daugiau prieziuros nei varikliai su kompencatoriais.Nes BMW rekomenduoja patikrinti voztuvu tarpelius kiekviena INSPECTION 2,o tai yra mazdaug kas 40-50 tukstanciu km.Sis darbas gan ilgas,bet nera labai sudetingas.Jam atlikt reikia keletos specialiu yrankiu.

Pagrindine siu S50 B30 varikliu yda yra and dideliu apsuku per didelis tepalo pompos nasumas.To rezultate per daug tepalo paduodama i galva,ir per mazai tepalo lieka karteryje.Todel darant ilga posuky and dideliu apsuku yra gan nemaza tikimybe kad pompa pagaus oro ir nebus tepamas velenas.Ko pasekoje uzvelti indeklai-ko pasekoje daug pinigu ant variklio perrinkimo.Bet tam yra iseitis kuri kainuoja apie 50-60 svaru.Originali BMW motorsport detale,voztuvas kuris sukasi i galvos virsutine daly.Tas voztuvas sumazina tepalo padavima i galva-taip palikdamas daugiau tepalo karteryje-VELENAS BEI INDEKLAI :D Happy.

Taip pat yra dar vienas sprendimo budas-bet jis brangesnis.Paimti kartery bei tepalo pompos mechanizma is S50 B32 (EVO)motoro.Ten jau BMW M padalinys susigriebe,nes matyt nemazai gryzo garantiniu B30 :D .B32 tepalo pompa jau turi du paemimo taskus todel tepalo bado problema issisprendzia.

Pirmas lengviausias,ir nieko mekainuojantis tiuningas siam varikliuj-AIR-PUMP bei Air condition isemimas.Siuos du agregatus suka vienas dirzas.Abi sios pompos yra variklio desineje puseje-kur ismetimo kolikas.Oro pompa-reikalinga tik del geresniu ismetamu duju,variklio uzkurimo metu-kol variklis saltas.NEs ji ima ora is oro dezes-kur filtras-o ileidzia ji i ismetimo kanalus,ileidimo anga yra po ismetimo kolektorium.Labai nepatogioj vietoj.Isemus ta pompa bei visa su ja susijusi vamzdyna butinia reikai uzblokuot skyle galvoje.Image sioj foto gerai matosi kaip uzkimsau ta skyle.Pagal tarpine ispjovaiu is aliuminio atitinkama plokstele.Na o or kondicionieriaus isemimas-tai manau visiem suprantamas-kam jis reikalingas sportinei masinoj.Isemus siuos du agregatus juntamas pagerejimas,variklis lengviau renka apsukas-pasidaro gyvesnis-nes maziau prarandama jegos sukant nereikalingus padargus.

Kaip palikti daugiau tepalo variklio apacioje?BMW variklio dizaineriai pries pries isleisdami i gamba siuos variklius,matyt buvo apskaiciave kad aukstuose sukiuose greituose posukiuose gali atsirasti tepalo bado problema.Todel S50 variklio galvose yra paruosta vieta,tepalo voztuvui.Originaliai to voztuvo neta,vietoj jo yra tuscias kanalas,tik is galo uzsuktas varstas-kamstis.Tas voztuvas(kaip matosi is nuotrauku)sukasi tarp 3 ir ketvirto cilindro,i virsutine galvos daly.Tas super voztuvas tai viso labo tik metalinis/aliuminis vamzdukas su skyle.Siap as jo nesu isbandes todel savo atsiliepimu apie ji neturiu,taciau nemazai UK M3 savininku pastovia vazinejanciu trasose naudoja jiir atsiliepimai tikrai labai geri,ir manau kad uz tokia kaina tai yra geriausia modifikacija siam varikliuj-kas lieciai patikimuma.
ImageImageImageImage




Kaip atsikratyti dar vieno parazito kuris vagiai AG bei NM......




Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Image Image

Daugiau foto http://public.fotki.com/otto325/perfect ... m3-engine/

Dar vienas tikrai nebutinas,mechanizmas po M3 kapotu slypi kuris siurbia variklio pagaminama galia-termo mova bei tas didysis ventiliatorius.Is patirties galiu pasakyt,kad daugiau nei 3 metus vazineju be termo movos ir jokiu problemu nebuvo su ausinimu-net gi prie 35 laipsniu karscio!!!Taciau pries ismetant termo mova reikai padaryt namu darbus.Pirmiausiai reikia isitikint ,kad veikia elektrinis kondiskes ventiliatorius esantis priekyje visu radijatoriu.Be jo tikrai neisiversit.Po to reikes,zemesnes temperaturos jungiklio,kuris standarte sukasi i radijatoriaus sona is desines puses.Standartinis jungiklis buna apie 90-98 laipsniu,ji pakeisti reikia 80-88C-tam kad ventiliatorius isijunktu prie zemesnes temperaturos.Taip pat reikia pakeist termostata-i zemesnes temperaturos,idealus velgi turetu but apie 80C.Taip pat patartina i antifryza supilti du butelius Red Line Water Wetter,jis padeda greiciau isnesioti temperatura.
Si modifikacija vel gi nera suteikianti labai daug arkliu ar sukimo,bet astrumo,bei jautrumo gazo pedalui tikrai daduos.Tuo labiau uz tuos pinigus ka ji kainuoja-pigiau nieko nerasit. Image paveiksliuke ne S50 euro termostatas,nes si modifikacija taip pat lengvai gali but padaryta ir kitiem BMW motoram.

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 22 Oct 2008 13:07
by Jet
:appl Šaunuolis otto, kad nusprendei pasidalint savo žiniomis sukurdamas šią temą. Daug naudingos informacijos ir dabar bent kažkiek aiškiau kas per žvėrelis tas S50 :) Būtų puiku jei forume atsirastų temos su sukaupta info apie vieną ar kitą motorą, + ir - performance ir patikimumo atžvilgiu ir t.t. Šią temą dar reikėtų daug papildyt ir būtų naudingas kampelis atskirai apie S50.

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 22 Oct 2008 14:53
by otto
Na as planuoju ja pildyti.Manau visus savo papildymus desiu i pirma posta,kad lengviau pasiekiama informacija butu.

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 23 Oct 2008 23:37
by Pingvinas
otto,gal galetum imest foto kaip atrodo tas voztuvelis i galva kuris sumazina tepalo padavima i galva?ir kur tiksliai jis sukasi?

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 23 Oct 2008 23:50
by bachurs
otto:

Pagrindine siu S50 B30 varikliu yda yra and dideliu apsuku per didelis tepalo pompos nasumas.To rezultate per daug tepalo paduodama i galva,ir per mazai tepalo lieka karteryje.Todel darant ilga posuky and dideliu apsuku yra gan nemaza tikimybe kad pompa pagaus oro ir nebus tepamas velenas.Ko pasekoje uzvelti indeklai-ko pasekoje daug pinigu ant variklio perrinkimo.Bet tam yra iseitis kuri kainuoja apie 50-60 svaru.Originali BMW motorsport detale,voztuvas kuris sukasi i galvos virsutine daly.Tas voztuvas sumazina tepalo padavima i galva-taip palikdamas daugiau tepalo karteryje-VELENAS BEI INDEKLAI Happy.

Taip pat yra dar vienas sprendimo budas-bet jis brangesnis.Paimti kartery bei tepalo pompos mechanizma is S50 B32 (EVO)motoro.Ten jau BMW M padalinys susigriebe,nes matyt nemazai gryzo garantiniu B30 .B32 tepalo pompa jau turi du paemimo taskus todel tepalo bado problema issisprendzia.

nu realiai yra biski kitaip- S50 varikliu tepalo siurblys yra kaip tik permazo nasumo(jis eina i visus m50 variklius) net ir s50 b32 siurblys yra toks pats tik skiriasi pats tepalo paemejas(jie yra du) ir karteris. jei variklis s50 b30 tvarkingas- t.y. maza rida, nekales ir neremontuotas tai laiko ir viskas ten gerai su slegiu(aisku jei nekaista tepalas virs 120 laipsiu- kokioj trasoj pvz.) jei kaista aisku skysteja pats tepalas, mazeja jo klampumas ir kenta slegis.
o teisybe yra pasakyta apie galva- jei varikliukas jau pavaziaves- mates gera rida ar geru apkovu ypac nuo ilgu posukiu(nuo tepalo "alyvu") padyla galvoj velenuko guolyklos ir ten atsiranda dideli tepalo nuostoliai ko pasekoje pritruksta tepalo indeklam, o labiausiai 4 pagrindiniam(nes ties juo pagrindiniame tepalo kanale bloke yra atsaka tepalo padavimui i galva), o is 4 pagrindinio indeklo patenka i 3 svaistiklini- tai jis labiausiai ir kencia...
is patirties galiu pasakyt kad jei padilus galva(tos guolyklos ir yra tepalo nuostoliai) nepades jokie karterio perdarymai su pertvarom ar ne su voztuvais jame, nepades ir b32 (evo) tepalo siurblio paemejai ir karteris- reikia tvarkyt galva arba kitaip ta reikala apeiti, kas tikrai nera stebuklingai sunku.

galima daug cia rasyt ar diskutuot, bet s50 varikliai turi beda tik su tepalo slegiu, jis nuo daug priezasciu, bet realiai tai ir galimykliskai jis yra mazokas...

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 28 Oct 2008 00:00
by Pingvinas
Ar blogesnis UK ismetimo kolikas uz vokiska?ta prasme kad uk islankstytas kitaip del vairo kryzmes.

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 28 Oct 2008 00:09
by EXvaldelis
Pingvinas wrote:Ar blogesnis UK ismetimo kolikas uz vokiska?ta prasme kad uk islankstytas kitaip del vairo kryzmes.
Ka as esu apie tai skaites,kad desiniavairem auto ir kairiavairem, eina skirtingos kompu programos, modifikuojant variklius,kaip turbo ar kompresoriai.Desiniavairiu ismetimo kolektoriai yra labiau israityti,del toje pacioje puseje itaisytu vairo koloneliu,ir del to siuose modeliuose ismetimas yra kiek pridusintas,taigi ir kuro norma jiems sumazinta.Aisku minimaliai.Taip snekejo viena is UK kompaniju kurie rimtai uzsiima turbo ,kompresoriu statymu ir variklio kompu perprogramavimais cipavimais.

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 28 Oct 2008 01:18
by EXvaldelis
strim wrote:papasakokit ir apie b32 motorus kanors..
Turbut nelabai ir yra daug ka papasakoti.Viena ir didziausia beda siuose varikliuose tai Vanos ,kuris B32 varikliuose- DOUBLE VANOS.Ir kainuoja jis tikrai nepigiai,be fitinimo- BMW centrai praso apie 1500 europiniu,kai B30 tik puse tos sumos.B30 varikliu Vanosai turbut tokia pat nedazna beda kaip ir bet kurio M52. Daznas B32 prabeges daugiau nei 100-150000km,turi pakeista Double Vanos.Kolega papildys jei ka.

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 28 Oct 2008 21:43
by otto
Pas S50 vanos sistema zyyymiai sudetingesne nei pas M50,M52,nes ji gali ir ankstint ir velint-tam jai yra atskiras kompas.
Tiesa greicio ribotuva 250km/h,taip pat kontroliuoja VANOS sistema.

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 28 Oct 2008 22:10
by andreika
Pingvinas wrote:Ar blogesnis UK ismetimo kolikas uz vokiska?ta prasme kad uk islankstytas kitaip del vairo kryzmes.
S50B30 ismetimo kolikai visiskai vienodi tiek masinose su vairu kaireje, tiek su vairu desineje.

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 29 Oct 2008 00:16
by LaimisBMW
Prie to pacio klausimas apie vanos. S50B30, kala vanosas, ar yra kokiu vaistu ale remkomplektas ar reik visa vanosa keist ?

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 29 Oct 2008 18:32
by otto
Chebra ismetimo koplikai Kairiavairio bei deziniavairio skiriasi,nezinau ka part numeriai sako bet as tikiu savo akim labiau nei numeiriais.

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 29 Oct 2008 19:32
by bachurs
as ir kelis ciupinejas tai skiriasi, bet man atrodo kad ir nuo paganimo metu net skiriasi...

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 30 Oct 2008 15:51
by opapa
taiva toks reikaliukas,idomi cia ta tema,turiu tokiu klausimeliu? euro m3 3201cm-321hp/7400rpm, 350nm/3250rpm cilindru diametras 86,4mm,stumoklio eiga 91mm suspaudimo laipsnis 11.3 db-vanos, stai amerikinis variantas | 3146.9 cc. | 3.1 L. 240.00 BHP (176.6 KW) @ 6000.00 RPM (320 NM) @ 3800.00 RPM Compression Ratio 10.5:1 tai va,ar kanors galima butu daburt tam amerikiniui motorui,ir ar pasjuos db-vanos, kur info rast gal kas zino apie usa-m3, idomu ar greicio deze tiktu nuo europinio

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 30 Oct 2008 16:00
by sidabrinis325
ka nors galima butu, kazkokioj temoj trumpai buvo uzsiminta apie europini isiurbima jei neklystu, ir ismetimo kolika europini :ops smarkiai nemuskit jei klystu

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 30 Oct 2008 16:30
by Pingvinas
USA varilis yra paprasta spizine plyta vanos su didesne kubatura ir piktesniais valikais.kazka prie jos lipdyt nemanau ar verta

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 30 Oct 2008 17:31
by Pingvinas
1 paprasstas vanosas ir deze tiktu nuo euro.
opapa wrote:taiva toks reikaliukas,idomi cia ta tema,turiu tokiu klausimeliu? euro m3 3201cm-321hp/7400rpm, 350nm/3250rpm cilindru diametras 86,4mm,stumoklio eiga 91mm suspaudimo laipsnis 11.3 db-vanos, stai amerikinis variantas | 3146.9 cc. | 3.1 L. 240.00 BHP (176.6 KW) @ 6000.00 RPM (320 NM) @ 3800.00 RPM Compression Ratio 10.5:1 tai va,ar kanors galima butu daburt tam amerikiniui motorui,ir ar pasjuos db-vanos, kur info rast gal kas zino apie usa-m3, idomu ar greicio deze tiktu nuo europinio

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 12 Nov 2008 01:18
by Pingvinas
koks turi but tepalo spaudimas pas s50 b30 ant laisvu ir ant dideliu apsuku?

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 12 Nov 2008 02:34
by EXvaldelis
karoce autodata duoda tokius parodymus,kad S50 B30= 1.0-1.5 baro prie 800rpm,o S50 B32= 1.0-4.0 baro prie 780 rpm.Tai suprask kaip nori,reiks paimt ir patikrint abudu gyvai :D .

Re: [E36] S50 B30 M3 motorai

Posted: 12 Nov 2008 14:13
by Pingvinas
pas 3.2 tai taip idomiai..gal 4bar kol saltas tepalas.pamatuok abudu ant kokiu 4000rpm kiek rodys slegi.
Koks ismetimo vamzdiu diametras pas b30?