[All] Tepalai ir jų priedai
Forum rules
Kiekviena tema šioje skiltyje turi prasidėti automobilio kodu laužtiniuos skliaustuose (pvz.: [E30])
Kiekviena tema šioje skiltyje turi prasidėti automobilio kodu laužtiniuos skliaustuose (pvz.: [E30])
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Sveiki!Perskaitęs šią temą turiu keletą pastebėjimų:nekalbant apie alyvos kilmę-originali ar "padielka",dauguma klausinėja ne tik apie alyvos tinkamumą pagal SAE,bet ir pagal gamintojus.Su tuo reikalu yra štai kaip-kiekviena alyva susideda iš bazinės alyvos,ir įvairių priedų mišinių.Nuo priedų kiekio ir jų proporcijų priklauso galutinio produkto-rinkai skirtos alyvos-savybės bei tinkamumas įvairiom sąlygom.Dabar imant pasauliniu mastu,yra keletas tik labaaai stambių gamintojų(kurie,kaip taisyklė,yra ir naftos gavėjai,pvz.Exxon),gaminančių savo bazines alyvas ir parduodančių jas įvairiem alyvų "maišytojam",kurie,sukūrę savus,unikalius priedus,gauna vienoką ar kitokią rinkai skirtą alyvą.Minėtas Liqui Molly gamina savotiškus molibdeninius priedus,maišo su bazine alyva ir patiekia rinkai(pavadinimas lengvai šifruojasi kaip skystas molibdenas).Total gamina ir maišo alyvas atskira Total Rafinerie įmonė,o parduoda Total Distribution(kiek pamenu) Belgijoj.Beje,Total iš nedaugelio,kuris ir gamina bazines alyvas,ir maišo su priedais rinkai.Kitas dalykas dar,kad naudojama ne viena bazinė alyva,o keletas skirtingų,bet čia tam,kad išgauti tam tikras klampumines savybes,ir po to dedami įvairūs priedai....Skirtingai nei visi mano,gera alyva turi greit juoduoti,ypač jei prieš tai ilgai nekeista ar prasta alyva buvo naudota.Gera alyva labai gerai išplauna visas nuosėdas.Kažkas sakydavo,kad perka turguj kažkokią belekokią alyva,ir ji gera,nes per 10000 km nepajuoduoja-tai prastos alyvos ženklas.
Alyva taip pat aušina dalis.
Pusiau sintetinėalyva gaunama dviem būdais-maišant bazines alyvas-mineral.+sintet. arba hidrokrekinguojant mineralinę.
Jei kas pasidomės giliau vienos ar kitos alyvos charakteristikom,tegul atkreipia dėmesį į klampio indeksą-kuo didesnis,tuo geriau-reiškia,mažiau keičiasi savybės keičiantis temperatūroms.
Alyva taip pat aušina dalis.
Pusiau sintetinėalyva gaunama dviem būdais-maišant bazines alyvas-mineral.+sintet. arba hidrokrekinguojant mineralinę.
Jei kas pasidomės giliau vienos ar kitos alyvos charakteristikom,tegul atkreipia dėmesį į klampio indeksą-kuo didesnis,tuo geriau-reiškia,mažiau keičiasi savybės keičiantis temperatūroms.
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Dar vienas pastebėjimas-kažkas klausė apie benzin. ir dyz. alyvas...Dauguma alyvų yra klasifikuojamos tiek benzininiam,tiek dyzeliniam varikliui.Pagal API gali būti,pvz. SJ/CF.SJ-benzininam,CF-dyz.Kuo antra raidė pagal abėcėlę toliau nuo A,tuo geresnė alyva.Valvoline VR serijos alyvos turi klasifikavimą tik benzininiams var.Dar žymima A3/B3...Dyz.variklis alyvą teršia suodžiais ir degimo produktai turi daug rūgščių,taigi,alyva,skirta dyz.varikliui yra daug geresnė,jei taip galima pasakyti.Todėl taip ir yra,kad benzinui jau eina J raidė,o pagal dyz.vertinimą tik F(čia tik pvz...).
Kas dėl gamintojų,tai laikoma,kad Europos gamintojų alyvos kokybiškesnės,nes santykinai dideli miestų tankiai,varikliai labiau forsuoti,ir t.t.,t.y. žymiai sunkesnės eksploatavimo sąlygos,nei USA.Teko studijuot USA alyvas,tai pagal klasifikacijas,panašu kad tiesa,nors iš pradžių atrodė kosmosas..
Renkantis alyvas reiktų atsižvelgti ir praktiškai-jei per metus nuvažiuojama labai mažai(aišku ne sport režimu),pakaktų kokybiškos nebrangios alyvos,nes per metus nors kartą vis tiek reik keist alyvą nepriklausomai nuo ridos,tai gaila būtų išleisti alyvą už 200LT pravažiavus vos 5000km.
Kas dėl gamintojų,tai laikoma,kad Europos gamintojų alyvos kokybiškesnės,nes santykinai dideli miestų tankiai,varikliai labiau forsuoti,ir t.t.,t.y. žymiai sunkesnės eksploatavimo sąlygos,nei USA.Teko studijuot USA alyvas,tai pagal klasifikacijas,panašu kad tiesa,nors iš pradžių atrodė kosmosas..
Renkantis alyvas reiktų atsižvelgti ir praktiškai-jei per metus nuvažiuojama labai mažai(aišku ne sport režimu),pakaktų kokybiškos nebrangios alyvos,nes per metus nors kartą vis tiek reik keist alyvą nepriklausomai nuo ridos,tai gaila būtų išleisti alyvą už 200LT pravažiavus vos 5000km.
- _marshall_
- Posts: 3997
- Joined: 21 Sep 2007 21:39
- BMW: e30 330i, 364i, e23 732i, e90 330xi
- Location: Kaunas
- Contact:
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Neatlaike motoriukas, nespejau net mineralines alyvos pabandyt . Siuo atveju matomai pasitvirtino teisybe zodziuose, kad hermetikas yra mirtinas dalykas, jei naudoji be proto - jo perteklius uzkimso tepalo siurbli. Taip pat isaiskejo ir kodel pradejo variklis kalt. Kazkas jau iki manes pasistenge. prisegu foto. Bevaziuojant pamazu tepalo slegis dingo prie bet kokiu apsuku, vieno svaistiklio indeklu isardes neradau visiskai, stumuoklis dauzesi i galva...
Na o tepala valge del to, kad vieno stumuoklio apatinis ziedas (sijonas) buvo sudiles. praktiskai spyruokle i cilindra trynesi.
Na o tepala valge del to, kad vieno stumuoklio apatinis ziedas (sijonas) buvo sudiles. praktiskai spyruokle i cilindra trynesi.
Parduodu kruva E30, E32, E36, E39 uzsilikusiu daliu. Jei kam ko reikia, PM arba 861284445
------------------------------------
[23:51:46] Titas: ** padangos tiek galines tiek priekines...... (y) marshalas seima planuoja geros gumos nebereikia :D
------------------------------------
Panos, Masinos, Garazo, Irankiu ir Pinigu neskolinu. Aciu uz supratinguma.
------------------------------------
[23:51:46] Titas: ** padangos tiek galines tiek priekines...... (y) marshalas seima planuoja geros gumos nebereikia :D
------------------------------------
Panos, Masinos, Garazo, Irankiu ir Pinigu neskolinu. Aciu uz supratinguma.
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Nu kad jau tema apie tepalus, tai pasidalinsiu info ir ka pats pilu. Anksciau pildavau zinomu firmu 10W40 vadinama pusiau sintetika (mineralke su biskiu sintetikos). Dabar antri metai pilu 5W40 tiek y bmw tiek y volvo tdi, kadangi abi auto nera sudroztos tai nieko negero kol kas tikrai nepasireiske. Nei leisti pradejo nei valgo tepalo ar pan. Nemanau kad ant tokiu dalyku kaip tepalo ir filtru kokybes galima ,,sutaupyt", aisku y koki sena posata nepilciau 5W40 Apie priedus tai patylesiu- tam yra motoro kapitalke. O siaip tepala (nereklamuoju) pilu Neste nes perku is zinomu tiekeju ir zinau kad jis is suomijos ir nepaves + nepermokesiu, kartais ir Valvoline ar Mobil pakeiciu. Mano nuomone tokia: keist kokybiskus tepalus ir filtrus, o jei motoras pavargo tai priedai nebent y turgu varant.
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Filtrus rekomenduociau det tokius kaip MANN, KNECHT, FRAM dar BOSCH tikrai geri filtrai ir jei motoras tikrai gyvas ir jokiu apsitepalavimu tai pilt 5W40 nu cia dar irgi nuo motoro modelio priklauso. Mano e30 pirktas su gyvu motoru todel pilu 5W40 ir keiciu kas 10 000km ir jokio net menkiausio apsitepalavimo nera, nors ir pavaikau ant raudonu, motoras dirba idealiai svariai. Jei zinot kad motoras tikrai gyvas, negailekit jam geru tepalu, filtru ir kuro, sakau is patirties
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Variklio gyvumo nereikia tikrinti pagal automobilio metus arba nuvaziuotus kilometrus. Masina gali buti nuvaziavus ir 500000km ir sekmingai naudos pilnai sintetine alyva. Tikrai rekomenduoju pilti sintetine alyva, kadangi pati alyva yra daug pazangesne uz pusiau sintetine, pastaroji netgi turi mineralines alyvos priedu. Jau nekalbu apie sintetines alyvos nauda ziema. Kitas niuansas, labai keistas sprendimas i varikli, "ryjanti" alyva, pilti 10w60 (kuri yra skirta M klases modeliams) arba 5w50. Sios alyvos yra tirstesnes, vien del to ir sustabdomas tas ryjimas, bet ar tai problemos sprendimo budas? As manau, kad tokiu atveju, reikia ne tirstos alyvos ieskoti, o naikinti pasekmes, remontuoti arba keisti varikli. Taigi pilant gera alyva (pries pusiau sintetines nieko neturiu, tiesiog akcentuoju sintetines alyvos didesne nauda pradedant variklio apsauga,kuro ekonomija, baigiant privalumais ziema) ir naudojant gerus filtrus automobilis vaziuos labai ilgai, savrbiausia technika priziureti ir myletidoncebmw wrote:Filtrus rekomenduociau det tokius kaip MANN, KNECHT, FRAM dar BOSCH tikrai geri filtrai ir jei motoras tikrai gyvas ir jokiu apsitepalavimu tai pilt 5W40 nu cia dar irgi nuo motoro modelio priklauso. Mano e30 pirktas su gyvu motoru todel pilu 5W40 ir keiciu kas 10 000km ir jokio net menkiausio apsitepalavimo nera, nors ir pavaikau ant raudonu, motoras dirba idealiai svariai. Jei zinot kad motoras tikrai gyvas, negailekit jam geru tepalu, filtru ir kuro, sakau is patirties
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
sveiki norejau pasiteirauti kokius tepalus geriausiai pilti i bendzinini auto.Visada pildavau repsoli bet db isigijau kita auto tai nesinori kazko blogo kad atsitiktu.Masina 525 2000metu bendzas.Ar pilti ta castrol kur tipo orginaliai buna ar kazka kita?Ir koki geriau 10-40 ,5-40 ar dar kitoki?Dekui
only bmw
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
5-40, o tepalu yra ir kitu firmu ,geresniu ir pigesniu uz castrolsutkobmw wrote:sveiki norejau pasiteirauti kokius tepalus geriausiai pilti i bendzinini auto.Visada pildavau repsoli bet db isigijau kita auto tai nesinori kazko blogo kad atsitiktu.Masina 525 2000metu bendzas.Ar pilti ta castrol kur tipo orginaliai buna ar kazka kita?Ir koki geriau 10-40 ,5-40 ar dar kitoki?Dekui
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Argumentai? Pavyzdziai?GASAS318 wrote:5-40, o tepalu yra ir kitu firmu ,geresniu ir pigesniu uz castrolsutkobmw wrote:sveiki norejau pasiteirauti kokius tepalus geriausiai pilti i bendzinini auto.Visada pildavau repsoli bet db isigijau kita auto tai nesinori kazko blogo kad atsitiktu.Masina 525 2000metu bendzas.Ar pilti ta castrol kur tipo orginaliai buna ar kazka kita?Ir koki geriau 10-40 ,5-40 ar dar kitoki?Dekui
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Sintetinis gerai, bet tai kai masina tuoj antra desimtmeti eis, ir neaisku kaip buvo explotuota ir t.t. ipilk sintetiniu dabar, tai taip ir praplaus salnikus, nebent buvo su sintetika vaziaves. Pats tepalas dar kaip "sealant" veikia, manau i varikli pralekusi 250k ir turejusi tik pusiau sintetika, tai sitas experimentas gali ir brangokai kainuot, kai reiktu dapilinet vis...Bavaras wrote:Variklio gyvumo nereikia tikrinti pagal automobilio metus arba nuvaziuotus kilometrus. Masina gali buti nuvaziavus ir 500000km ir sekmingai naudos pilnai sintetine alyva. Tikrai rekomenduoju pilti sintetine alyva, kadangi pati alyva yra daug pazangesne uz pusiau sintetine, pastaroji netgi turi mineralines alyvos priedu. Jau nekalbu apie sintetines alyvos nauda ziema. Kitas niuansas, labai keistas sprendimas i varikli, "ryjanti" alyva, pilti 10w60 (kuri yra skirta M klases modeliams) arba 5w50. Sios alyvos yra tirstesnes, vien del to ir sustabdomas tas ryjimas, bet ar tai problemos sprendimo budas? As manau, kad tokiu atveju, reikia ne tirstos alyvos ieskoti, o naikinti pasekmes, remontuoti arba keisti varikli. Taigi pilant gera alyva (pries pusiau sintetines nieko neturiu, tiesiog akcentuoju sintetines alyvos didesne nauda pradedant variklio apsauga,kuro ekonomija, baigiant privalumais ziema) ir naudojant gerus filtrus automobilis vaziuos labai ilgai, savrbiausia technika priziureti ir myletidoncebmw wrote:Filtrus rekomenduociau det tokius kaip MANN, KNECHT, FRAM dar BOSCH tikrai geri filtrai ir jei motoras tikrai gyvas ir jokiu apsitepalavimu tai pilt 5W40 nu cia dar irgi nuo motoro modelio priklauso. Mano e30 pirktas su gyvu motoru todel pilu 5W40 ir keiciu kas 10 000km ir jokio net menkiausio apsitepalavimo nera, nors ir pavaikau ant raudonu, motoras dirba idealiai svariai. Jei zinot kad motoras tikrai gyvas, negailekit jam geru tepalu, filtru ir kuro, sakau is patirties
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Ar kasnors pirkdami tepalus atkreipiat demesi i tas raides ant nugarines puses S.../C... ? Kokias sekancias raides turi sitie populiarus neste, castrol ir kiti?
- all in music
- Posts: 4623
- Joined: 26 Oct 2007 13:49
- BMW: E36 coupe 94' M50b25 vanos
- Location: Klaipeda
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
kodel 5w bus per skystas? juk siltam 40 priklauso ir tai yra nemazo klampumo tepalas. o musu salygom 5 yra gerai, kai startai salti, sezoniniam 10w butu gerai, bet kai tokios ziemos...
tarpines pasikeiskit ir niekas nebus per skysta ir viskas laikys...
tarpines pasikeiskit ir niekas nebus per skysta ir viskas laikys...
Push the button
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Butent!
5W-40 siltas turi toki pat klampumo indeksa, kaip ir 10W-40, jis skystesnis tik saltas (kas tik i gera)
Tiek kad pilnai sintetinis 5W40 turi beveik dvigubai platesni diapazona atsparumo-temperaturos skaleje, nei 5W30, jau nekalbant apie 10W
Alyvos pagrindas yra jo bazeje - toks terminas kaip "pusiau sintetika" yra melagiu ismislas - i mineralka prifarsiruoja visokio sudo, konservantu ir vadina "syntetic technology"
O stai placiau pasidomejus uz mazesne kaina siuloma "sintetika" 5W30 paaiskeja kad tai ir yra tas kam geriausiai tinka "pusiau sintetines" vardas, nes ta "syntetic technology" yra mineralines bazes sintetinis perdirbimas, bet tai toli grazu ne tas pats kas "Fully Syntetic"
Geriausia yra ziureti i alyvos klase nurodyta kaip pvz A3/B3 arba B3/A3, tada viskas aisku - alyva yra pilnai sintetine su sintetine baze ir visais priedais, susipylei tokia ir 15k ramiausiai
5W-40 siltas turi toki pat klampumo indeksa, kaip ir 10W-40, jis skystesnis tik saltas (kas tik i gera)
Tiek kad pilnai sintetinis 5W40 turi beveik dvigubai platesni diapazona atsparumo-temperaturos skaleje, nei 5W30, jau nekalbant apie 10W
Alyvos pagrindas yra jo bazeje - toks terminas kaip "pusiau sintetika" yra melagiu ismislas - i mineralka prifarsiruoja visokio sudo, konservantu ir vadina "syntetic technology"
O stai placiau pasidomejus uz mazesne kaina siuloma "sintetika" 5W30 paaiskeja kad tai ir yra tas kam geriausiai tinka "pusiau sintetines" vardas, nes ta "syntetic technology" yra mineralines bazes sintetinis perdirbimas, bet tai toli grazu ne tas pats kas "Fully Syntetic"
Geriausia yra ziureti i alyvos klase nurodyta kaip pvz A3/B3 arba B3/A3, tada viskas aisku - alyva yra pilnai sintetine su sintetine baze ir visais priedais, susipylei tokia ir 15k ramiausiai
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Siaip tai 5w30 taip pat yra sintetinis tepalas (ir neretai net LL04) ir dar geresnis ziema, nei 5w40.XR4ever wrote:Butent!
5W-40 siltas turi toki pat klampumo indeksa, kaip ir 10W-40, jis skystesnis tik saltas (kas tik i gera)
Tiek kad pilnai sintetinis 5W40 turi beveik dvigubai platesni diapazona atsparumo-temperaturos skaleje, nei 5W30, jau nekalbant apie 10W
Alyvos pagrindas yra jo bazeje - toks terminas kaip "pusiau sintetika" yra melagiu ismislas - i mineralka prifarsiruoja visokio sudo, konservantu ir vadina "syntetic technology"
O stai placiau pasidomejus uz mazesne kaina siuloma "sintetika" 5W30 paaiskeja kad tai ir yra tas kam geriausiai tinka "pusiau sintetines" vardas, nes ta "syntetic technology" yra mineralines bazes sintetinis perdirbimas, bet tai toli grazu ne tas pats kas "Fully Syntetic"
Geriausia yra ziureti i alyvos klase nurodyta kaip pvz A3/B3 arba B3/A3, tada viskas aisku - alyva yra pilnai sintetine su sintetine baze ir visais priedais, susipylei tokia ir 15k ramiausiai
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Butent 5W30 neretai buna LL ir dar geresniu specifikaciju nei 5W40. Bet tas 5W30 labiau tinkamas naujesniems VW auto, kadangi ten yra siauri tepalo kanalai reikalingas skystesnis tepalas toks ir yra 5W30. Kai kuriem naujiem ar apynaujiem motoram yra rekomenduojama (butina) 0W30 ar 5W30 del siauru tepimo kanalu. PUSIAUSINTETIKA tai yra MINERALINE alyva su kazkiek sintetiniu priedu (cia ne pats sugalvojau, teke yra daug kur skaityt straipsniu apie tepalus). Aisku Kokybiskas ,,pusiausintetinis" tepalas yra tikrai gerai senesniems ir vargo maciusiems motorams.
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
noriu paklausti ar del tepalu gali buti taip:uzvedi varikli,atidarai kamsti kur pilasi tepalai,ir kai pakisi ranka tai tasko tepalus.ar cia kitokia problema?
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Nu del tepalo kokybes ir pan. tai negali taskyti, taskymas dar ir nuo motoro tipo priklauso (ar yra apsauga ant veleneliu ar grandines kad netaskytu, arba pvz. remontuojant motora ji nebuvo uzdeta). Pvz kai turejau mersa diesel, tai ten atidarai dangtely ir matai plika grandine ir neduok dieve atsuksi dangtely dirbanciam motorui (ir paty aptaske ir motora gavau valyt, beje motoras buvo idealus ir nesenas). Jei nemusa garo is tepalo ypylimo angos ir nespjauna atsukto kamscio lauk, tai bedos neturetu but.malas666 wrote:noriu paklausti ar del tepalu gali buti taip:uzvedi varikli,atidarai kamsti kur pilasi tepalai,ir kai pakisi ranka tai tasko tepalus.ar cia kitokia problema?
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
esme tame kad,pries kokius du menesius ziurejau,nieko netaske isvis,su varikliu nieko nedariau,va po 2 menesiu tokia fignia.na zodziu ziuresiu kaip bus toliau,gal paprasciausiai tepalus reikia pakeisti...doncebmw wrote:Nu del tepalo kokybes ir pan. tai negali taskyti, taskymas dar ir nuo motoro tipo priklauso (ar yra apsauga ant veleneliu ar grandines kad netaskytu, arba pvz. remontuojant motora ji nebuvo uzdeta). Pvz kai turejau mersa diesel, tai ten atidarai dangtely ir matai plika grandine ir neduok dieve atsuksi dangtely dirbanciam motorui (ir paty aptaske ir motora gavau valyt, beje motoras buvo idealus ir nesenas). Jei nemusa garo is tepalo ypylimo angos ir nespjauna atsukto kamscio lauk, tai bedos neturetu but.malas666 wrote:noriu paklausti ar del tepalu gali buti taip:uzvedi varikli,atidarai kamsti kur pilasi tepalai,ir kai pakisi ranka tai tasko tepalus.ar cia kitokia problema?
gerai dekuj uz atsakyma.
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
Man atrodo joks variklis neturetu taskyt tepalu... jei jau pradeda taskyt, ar per kamsti leist, tai gali ir ziedai, ir alsuoklis uzsikimses but, galvos tarpine.. arba tiesiog kamscio tarpine pakeist su dyzeliu turejau turejau tokiu problemu, taskyt atidarius netaske net ir gazuojant, bet pagazavus per kamsti leisdavo, tarpine kamscio padejo
- EXvaldelis
- Posts: 2406
- Joined: 12 Nov 2007 01:15
- BMW: E36 EVO - 530d Sport
- Location: Dublinas
- Contact:
Re: [All] Tepalai ir jų priedai
man taip idomu pasidare,ar skaitot ka papuole ar bent perskaitot kelis paskutinius temos postus.nes atrodo ,kad skaitai ka nori skaityt o ne tai kas parasyta.jau aiskiai buvo pasakyta,kad tasko ten kur nera apsaugos ant veleneliu ar siaip,toje vietoje kur atsidaro tepalo uzpylimo kamstis.ir kiekvienam auto skirtingai.tepalas ir variklio bukle to visai neitakoja.Ceslovs wrote:Man atrodo joks variklis neturetu taskyt tepalu... jei jau pradeda taskyt, ar per kamsti leist, tai gali ir ziedai, ir alsuoklis uzsikimses but, galvos tarpine.. arba tiesiog kamscio tarpine pakeist su dyzeliu turejau turejau tokiu problemu, taskyt atidarius netaske net ir gazuojant, bet pagazavus per kamsti leisdavo, tarpine kamscio padejo
MOTOR CONFIDENCE
Parduodu varikliu komplektus
S54B32 68k myliu variklis
E36 M3 S50B30 visa arba dalimis
Parduodu varikliu komplektus
S54B32 68k myliu variklis
E36 M3 S50B30 visa arba dalimis