[All] Turbonizavimas, planai, idėjos....

Moderators: zygasbmw, stashas

Forum rules
Kiekviena tema šioje skiltyje turi prasidėti automobilio kodu laužtiniuos skliaustuose (pvz.: [E30])
Post Reply
Guest

[All] Turbonizavimas, planai, idėjos....

Post by Guest » Fri Apr 07, 2006 2:19 pm

Turbut kiekvienas ,pagalvojam apie ta mistini turbo ykvepima..
todel kvieciu visus paplepeti,pasipasakoti ,ir pasidalinti,planais ir ydejom,apie esamus ir planuojamus projektus,[aisku jai apie tai diomiesi ir siektiek supramti]visa pasauli uzpludo sita banga,usplus ir lietuva,problema financai..
bet uztai taip glim pasidalinti ydejom ir ziniomiomis
belaukiant turbo ykvepimo..

User avatar
AndriuxaBMW
BMW Fan brolis
Posts: 1817
Joined: Fri Jan 13, 2006 11:56 am
BMW: e30 sr20det M-Tech II
Location: Kaunas
Contact:

Post by AndriuxaBMW » Fri Apr 07, 2006 11:41 pm

kolega matau realiai neteko jum susidurti su uzturbinimu jai turbintum m20b 25 varikli tai uz ta 10000lt (neiskaitant darbo islaidu) tu duok dieve 300ag pasidarysi ir dar su neaiskiu resursu
Zodziu iseinu i kiema - stovi bmw. Ne ant zoles, ne per 2 vietas, ne skersai. Nu tikrai tvarkingai stovi! Blemba. Priejau ir apspjoviau - nekenciu issisokeliu!

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Mon Apr 10, 2006 2:09 am

AndriuxaBMW wrote:kiek rode negaliu sakyti prizadejau to nesakyti bet jai apie ta paty snekam tai jam iki 400ag toli grazu

kas liecia to turbavo motoro as matau tik viena iseiti pirkrti su visa auto

tad sakykim jo kaina butu 2500lt ir dar davedimas iki proto ribos tikrai 1000lt reikes jai nedaugiau tad nekas ir susitaupo ane
As kiek maciau video tas sidabrinis 4 duru siaurastopis 3.5 turbo, manau ten iki 400ag kaip iki menulio. Su 400 ag, 4 begiu suktu ratus kaip per sviesta, o jis ten dusdavo, arba kartais uzveldavo antru ar 3 begiu. Nezinau, is video nenoriu daryti isvadu kazkokiu garsiai.
Maxbimer, labai klysti kad programuojamas kompas atkrenta kai kuras yra didinamas pagal turbo slegi. Nera viskas taip paprasta. Taip, tai veikia, bet jei nori kad variklis parodytu tikraji savo potenciala, kompas butinas.

Ok, mano samatele:




PIGUS VARIANTAS

Galiu pateikti realu pavyzdi. Vieno esto e30 su 293 AG. Pas ji irgi K26 stovi, bet be kompo.

Turbo KKK K26 nuo audi 100/200 turbo (vandeniu ir tepalu ausinama, pas sitas didesnis kompresorius), Audi Wastegate: 100-300 lt.
Kolektorius. Pigesnis variantas - apverti standartinius kolikus ir suvirini adapteri turbai kaip cia (foto), fliansai iki 100 lt medziagos suvirinimas gal koks 50 lt.
Kitas variantas virinti is atskiru vamzdziu. As pats viska pjaustyciau tik pas gera svarcika susivirinciau, iki 500 lt kainuotu viskas. Toks kolikas butu idealu.
Tepalo ir vandens padavimas turbui 100-200 lt
Interkuleris 250-350 lt padarytas is furos korio.
BOV'o galima ir nedet pradziai.
Purkstukai, reiketu bent 300 cc. Nissan 200sx man rodos pralaidumas toks ar gal biski didesnis, 4 purkstukai 100-150 lt, valymas ultragarsu 15lt/vnt. bus kaip nauji.
Kompas. Megasquirt, nu cia arba paciam susilituot ji reik arba prasyt kokio elektroniko, plius sensoriai. kazkas apie 700 lt.
Downpipe, ismetimas. Jei ne "pimp" is nerzos tai galima tilpt i 400 manau, paciam pasidaryt, tik nuvaryt pas svarcika kad sulituotu viska.
Kuro pompa, jei iki 300 ag, pilnai tinka ta pati, arba is K-Jetronic galima idet, ji nasesne negu motroniko variantuose kur buna.
Slegio dacikas. eBay pilna visokiu nebrangiu, arba srote nuo kokios sustresnes turbo masinos susirast. Man rodos ant kai kuriu Audi buna.
Sankaba, standartinis diskelis lygtais iki 260 ar 280 ag laiko. Nu tai keramikini 4 lapeliu galima det, su spiruoklem Clutchnet diskelis kainuoja ~500 iskaitant parsisiuntima. Arba bandyt standartini diskeli iverzinet, gal laikytu. Naujas standartinis 325i diskatorius, neatsimenu kiek ten tiksliai. tarkim 200 lt.
Vamzdynas. Galima is paprastu vamzdiu daryt, nebutinai is nerzo ar aliumo, silikoniniai sujungimai is uzsienio pirkt n kartu pigiau negu GroundZero. Manau 200-250 lt cia viskas butu.
Tarpines, varztai, visokie chamutai ir t.t. 100lt
Oro filtras, saltesnes zvakes, nu cia iki 300 lt.
Nu motoro perrinkimas, slifavimai viskas ir t.t. kaip Andriuxa ir minejo apie 1000 lt, bet jei turi geru skyliu, dalis gauni pigiau (uz savikaina) eitu ir i 800 tilpt. Bet jei variklis geras, galima ir nelist i vidu.
Cia tik placiastopiams galioja tai, pas kuriu suspaudimas 8,8:1, siaurastopiams 325i su 9,7:1 suspaudimu jau reik butinai lysti i vidu ir mazint suspaudima.
Galvos varztai ir tarpine standartiniai, iki 300 ag laikys. Nu jei prapus tarpine tada galima 12.9 varztus susidet, tada 100% laikys.
Is viso +- 4000 lt gautusi, jei neperrinkinet motoro atsimeta apie 800 lt. Slegis 0,8-0.9 bar. 280-300ag.
Su biski didesne turbina (pvz T4) ir pralaidesniais purkstukais, eitu ir 350ag su situ setup'u daryt.


BRANGESNIS VARIANTAS

Turbo. Nuo furos Holset HX arba Garrett GT, tik tinkama dydi reik parinkt, geriausiai nuo 7-9 litru dyzeliu. 600-1000 lt. Paprastai jos buna labai ilgaamzes, bet jei labai niezti kazkuria vieta, tai galima dar restauruot apie 500 lt.
Kolektorius iki 700 lt
2 Augi wastegate'ai. ***, gal kokie 200 lt
Tepalo padavimas 100-200 lt
Interkuleris 250-350 lt.
BOV'o galima ir nedet pradziai. Arba firminis BOV'as ~400-500 lt.
Purkstukai. Is eBay 450cc nuo turbo eclipse. 8 vnt su restauravimu 500-600 lt.
Kompas + sensoriai ~2200 lt
Downpipe, ismetimas gal kokie 600 lt
Kuro pompa ~280 lt. Walbro 255 l/h.
Slegio, AFR dacikai Cia kaip pirksi ir kur ir kokius. AFR galima ir paciam susilituot. Manau nuo 50 iki 200 lt.
Tepalo slegio, spaudimo, volt dacikai Labai faini buna pas Audi 90 bulkas. VDO, sviecia oranzine spalva, as pirkau uz 50 lt su pravodke (foto), dar daviklius i varikli reik pastayt, as juos is seniau jau turejau. Siaip manau iki 50 lt padevetus galima gaut nuo Audi.
Sankaba. Clutchnet keramikinis diskelis ~500, sportinis diskatorius SACHS *** gal kokie 500-800 lt.
Vamzdynas. ~300 lt
Tarpines, varztai, visokie chamutai ir t.t. 150lt
Apex'i oro filtras (vienas is geriausiu) is eBay naujas ~280 lt
Saltos zvakes ~150
Motoras. Remontines dalys apie 700 lt. Degimo kameru slifavimas (Hemi standartas) ir poliravimas, cia galima paciam turint irankius, ismetimo kanalu poliravmas, kolektoriu suvedimas, stumu karuneliu nutekinimas. Cia viska reik skaiciuot, kad sumazint suspaudima iki 8.0-8.2:1. Bloko pavirsiu nulygint, istekinti "o-ringus", sudet vielutes. Uzvirinti galvos kanalus. Dabar turetu laikyti jau. bendra suma gal gausis koks 1500 lt. Variklio balansavimas ~300 lt.
Galvos varztai 12.9 ~30 zalio + parsiuntimas jei uzsieny pirkt.
M50B25 svaistikliai
+- 10 000 lt. Slegis ~1.3 bar. Galia butu 400+ag.

Stage2
Turbo velenelis ~1500 lt
Portinta galva
ARP galvos smeiges gana brangios, gal apie 500 lt.
600 cc purkstukai
Papildoma kuro pompa
Slegis 1.5+ bar. 500+ ag.





Kainos imtos visos i didziaja puse. Kai ko galima nedaryt, kai ka galima pigiau pasidaryt ir t.t. Neskaiciavau dar kompo suderinimo (mapinimo) jei darytis ne paciam. Del stumu ausinimo, galima tepalo purkstukus nuo m50, bet is esmes jie nera butini. Dar pamirsau parasyti 1:1 RRFPR.
Aisku jei darytis firmoj viska tai isvis kosmosas butu. Vsio uzsi***au rasyt, varau miegot.
Last edited by LaimisBMW on Tue Apr 11, 2006 3:24 am, edited 13 times in total.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Mon Apr 10, 2006 2:14 am

http://www.ticco.com/film/Ticco_BMW_Turbo.mpg
m20b25, galva standartas. Turbo nuo furos Garrett GT37. 500+ ag
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
Maraulis
BMW Fan narys
Posts: 424
Joined: Thu Jan 19, 2006 2:50 pm
BMW: E30
Location: Kedainiai
Contact:

Post by Maraulis » Tue Apr 25, 2006 3:39 pm

ta turbina tai cia e36 (emkej) tam puslapi kur adresas matosi siaip daugiau imfo apie ja...bet svarbiausia kad 1000hp :o

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Thu Nov 09, 2006 2:10 am

MariusE30 wrote:Sveiki turbonatoriai, turbotronai ir kiti turbo specai :D norejau paklausti ka reiskia angliskas terminas VEMS? :ops
Versatile Engine Management Systems. Cia pilnai programuojamas kompas.
Uz savo kaina (~2000lt), jo galimybes yra labai afigenos.
Sekvencinis ipurskimas, antilag, launch control ir t.t.t.t. Be jokiu patobulinimu iskarto supranta bemwo 60-2 dantuota skyva, valdo 3 kontaktu laisvu apsuku voztuva.
Jei neklystu tai yra vengru projektas, sukurtas pigesnio "open-source" kompo MegaSquirt pagrindu, tik zymiai tobulesnis
Siaip V.E.M.S daug svedu naudoja ant savo 500-700ag e30 taip pat sekmingai kaip ir su kitais brangiais ecu (pvz Autronic SM4, apie 6000 lt).
http://www.vems.se/?p=18

O del V8 ir turbinos tik ant vieno kolektoriaus, tai butu neimanoma del paprastos priezasties. Tie cilindrai kurie suks turbina, ju VE (volumetric efficiency) bus mazesnis negu kitos cilindru grupes kuri nesuka turbo, del to tiems cilindrams reiketu kitokio misinio ir degimo kampo nustatymu.
Net nezinau ar koks nors kompas turi tokia galimybe, o jei ir turi tai biski nesamone vistiek gaunas :) Neuztektu 4 cilindru sukamos turbinos uzmaitint 8 cilindrus.
V8 ir viena turbina imanomas dalykas, bet reikia nuo abieju kolektoriu pajungt ja, tai biski su vamzdynais gaidys gaunasi, o jei dar vietos mazai po kapotu tai isvis.
V8 reik 2 turbu ir taskas. Vienas gali stovet nebent kompresorius.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Fri Nov 10, 2006 3:19 am

MariusE30 wrote:Laimi, o VEMS geriau uz Autronic SM4? As kaip suprantu SM4 geriau prie kokiu ~800hp :D o gal ir klystu :ops
Ne pagal arklius matuojamas ECU "gerumas" ;) Yra kad ir su MegaSquirt turi pasikure zmones V8 dragsterius 1200 ag ar ten daugiau. Paprasciausiai tie brangus ECU turi daugiau funkciju (pvz vanos, vtec,.. valdymas) ir pats variklio tiuningas yra patogesnis, pvz autronic turi autotune funkcija, kur pats kompas uzpildo kuro map'a pagal tavo uzduotas AFR (lamda) reiksmes. V.E.M.S irgi turi ta funkcija. Kas zymiai palengvina darba. Bet uz tai ir moki $...
Pagal savo kaina ir galimybes SM4 skaitosi geriausias ECU rinkoje. Bet ta kaina vistiek skaityciau yra ziauri :)
O siaip V.E.M.S yra kaip gera alternatyva brangiems ECU (Autronic, Haltech, AEM, ...).
Nors as tai sau galvoju detis MS ant pavasario, apie stuka lt su sensoriais ir su parsiuntimu is JAV.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Fri Nov 10, 2006 7:28 pm

pauliuse30 wrote:nu protingi kurmiai paporinkit apie sita daikciuka Greddy E-Manage
Siaip cia labiau reiketu Per4m forume klaust apie sita japonu zaisliuka, nes man rodos yra kas realiai naudoja Lietuvoj. Bet parasysiu tik tiek kad cia nera pilnavertis programuojamas kompas, cia taip vadinamas "piggy back", kaip ir Unichip.
Jis jungiasi tarp variklio sensoriu ir tarp gamyklinio ECU, ir tik pakoreguoja signalus einancius is sensoriu. Kitaip tariant "apgauna" standartini kompa.
Tarkim reik riebesnio misinio, piggy-back'as kompui pakeicia signala is oro matuokles, kompas "mato" kad i varikli patenka daugiau oro ir uzriebina misini. Nu ir t.t... Minusas tas, kad vistiek lieki apribotas savo standartinio ECU galimybemis, o jo galimybes ribotos daugumoj atveju.
Tarkim jei darai kazkoki nedideli variklio tiuninga, veleneliai, didelis suspaudimas, NOS, nu ir pan. ir tik jei reikia pakoreguot biski misini ir degima, tai piggy-back tinka, ypac jei daznai tenka keisti kazka, tai susitaupo pinigu kad nereik kaskarta cipuoti standartini kompa.
O jei deti turbina, tai reikalingas jau normalus pilnas (stand-alone) kompas.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

MariusE30

Post by MariusE30 » Sun Nov 12, 2006 12:03 am

O y stand alone patenka Megasquirt?

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Sun Nov 12, 2006 12:16 am

Jo, nes pilnai pajungus ji, Motronic'a galima isimt is BMW.
Siaip kazkokia audi 5 cilindru 2.2t su daug ag daryta GroundZero irgi naudoja MS. Ziede irgi Lietuvoj su tuo kompu vaziuoja kelios masinos.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Sun Nov 12, 2006 5:52 pm

MariusE30 wrote:
LaimisBMW wrote:Jo, nes pilnai pajungus ji, Motronic'a galima isimt is BMW.
Siaip kazkokia audi 5 cilindru 2.2t su daug ag daryta GroundZero irgi naudoja MS. Ziede irgi Lietuvoj su tuo kompu vaziuoja kelios masinos.
Hmmm, jo kaina apie 800lt ane? O VEMS'o ~2000lt, bet ant vems daugiau galimybiu?
Tikrai taip. Gal MS biski brangiau iseitu (kalbu apie MS1 PCB3.0), nes siustis reiketu is JAV tai dar muitas butu biski ir keleto sensoriu reikia. Ir dar susilituot ji reikes ;) Buna ir surinktu, bet kaina biski didesne.
V.E.M.S, is EU tai jo kaina tokia ir butu kazkur.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Sun Nov 12, 2006 9:15 pm

MariusE30 wrote:Na su elektronika jau sis tas aiskeja man :D kitas klausimas: kas yra O-ringed head? :ops skaiciau angliskai kaip ten ja daryt reik ir t.t. bet niekaip neisejo suprast kokiam tikslui tai reik daryt :)
O-ringai, tai kai istekina grioveli (dazniausiai bloke) aplink cilindrus ir sudeda nerudyjancio plieno vielute. Geriau prispaudzia galvos tarpine.
Bet apie o-ringus reiketu galvot jei bus puciamas slegis didesnis negu 1 bar. Ir siaip tada patartina dalinai uzvirinti galvos vandens kanalus, nes ten yra silpna vieta ir jei tarpine suslysta, buna kad truksta galva.
M20 blokas su o-ringais: http://i33.photobucket.com/albums/d64/M ... /Kolv1.jpg
Oringus pagrinde deda del pigumo, nes galima naudot standartine galvos tarpine. Siaip jau laiko patikrintas sprendimas.
Kitas variantas yra MLS, sloksniuota metaline tarpine, tada ringu nereikia. Bet tokios firmines (Cometic) tarpines kaina apie 250 zalio.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

doonis
Posts: 39
Joined: Fri Feb 17, 2006 8:49 pm
BMW: 325i e30
Location: Ukmerge

Post by doonis » Fri Nov 17, 2006 3:20 pm

gal kam pravers Corky Bello "Maximum Boost"

http://www.volkspage.net/technik/04/max ... _boost.pdf

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Mon Nov 20, 2006 2:40 am

KLP325 wrote: Nelabai ismanau, kokia cia turba? Resursas kox?
Gal nuo to ir reiketu pradeti ;)
Nes as kiek matau cia yra papigiaiski ebay bling bling zaisliukai. Atsuksi angliu ir sutrukineja tos pigios turbos ir kolikai. Na gal tik sitas WG laikytu normaliai, bet esu mates kad membrana pareina kartais irgi.
Jei turbina pirkt tai geriau jau deveta bet normalia tikra Garrett, Holset, KKK ... Po to galima atsirestauruot ir bus kaip nauja.
Cia sitam skelbime 100% bus kokia nors xs-power "plasmasine" turbina, per google galima nesunkiai rast atsiliepimu.
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1097918

Svedijoj paprastai viskas yra brangiau negu visur, todel ten tikrai nebus firminiai daiktai uz tokia kaina. eBay jauciu net pigiau viska eitu paimt.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Sun Nov 26, 2006 5:13 pm

Gražu tai gražu, bet kad neefektyvu tai faktas, išmetimo dujos kol nueina per visą mašinos ilgį iki galo, atvėsta ir praranda nemažai energijos. O kas dėl V8, tai vistiek nuo 2 kolikų eina i 1 turbiną, o ne nuo 1 į 1 :)
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Wed Nov 29, 2006 11:30 pm

Aš kiek esu girdėjęs, kad jei 2 vienodos turbos stovi tai - twinturbo, skirtingo dydžio - biturbo, o kaip DerClown sako kai viena turba pučia į kitą, tai sequential turbo vadinas.

Bet šiaip nėra griežtų taisyklių dėl to twin ir bi. Pvz Alpina B10 bi-turbo turėjo vienodas turbinas.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Sat Dec 09, 2006 4:29 pm

MariusE30 wrote:psi tai čia amerikonų matas, man irgi būtų įdomu sužinoti kiek psi yra 1 bar'as? :)
1bar = 14.5 psi
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
Pawlaz
Posts: 523
Joined: Sat Jan 14, 2006 7:52 pm
BMW: E30 340i M-techII
Location: Kauno raj.
Contact:

Post by Pawlaz » Sat Dec 30, 2006 10:49 pm

yra klausimas: jeigu turbo stovi zemiau karterio ir nenubega tepalas kaip galima tokia problema isspresti gal yra kokie tepalo siurbliai, kad tepala pumpuotu atgal i karteri?
Individual Racing Parts www.IRP.lt
http://www.veld.lt

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: Sun Jan 15, 2006 11:30 pm
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » Sun Dec 31, 2006 3:06 am

Pawlaz wrote:yra klausimas: jeigu turbo stovi zemiau karterio ir nenubega tepalas kaip galima tokia problema isspresti gal yra kokie tepalo siurbliai, kad tepala pumpuotu atgal i karteri?
Jei turbas stovi zemiau karterio tai cia isvis blogai. Apskritai tepalo nuleidimas turi but auksciau tepalo lygio karteryje, kad pats tepalas nubegtu be jokio slegio. Kitaip kaip ir sakai reikes naudot kazkokias pompas ar kitus burtus. Jei nuleidimo slangoj bus pasipriesinimas tai turbas degins tepala.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
Pawlaz
Posts: 523
Joined: Sat Jan 14, 2006 7:52 pm
BMW: E30 340i M-techII
Location: Kauno raj.
Contact:

Post by Pawlaz » Sun Dec 31, 2006 12:46 pm

tj va idomu butu suzinot apie pompas ir pns nes va uzdejom turba biski kitoki (cia ne bmw) ir levai tepalo nubegimas lygiai su karterio apacia :/
Individual Racing Parts www.IRP.lt
http://www.veld.lt

Post Reply