[All] Turbonizavimas, planai, idėjos....

Moderators: zygasbmw, stashas

Forum rules
Kiekviena tema šioje skiltyje turi prasidėti automobilio kodu laužtiniuos skliaustuose (pvz.: [E30])
algirdas

Post by algirdas » 31 Dec 2006 13:15

Pawlaz wrote:tj va idomu butu suzinot apie pompas ir pns nes va uzdejom turba biski kitoki (cia ne bmw) ir levai tepalo nubegimas lygiai su karterio apacia :/
nusunkokas ce varijantas,bet gal butu galima pakabint koki atskira bakeli nubegimui ir is jo istraukinet kokiu papildomu siurbliu pvz.vairo stiprintuvo ar panasei.bet geriause tai turba auksciau pakabint :)

algirdas

Post by algirdas » 31 Dec 2006 13:20

Mysha wrote:nusimaneliai pasakykit man:visada kiek esu mates turbo isilgine asele stovi horizontaliai,bet kazkada buvau uzmates paverstus,gal ten buvo'ball bring'tipo turbai?? ytariu kad yvoriniam turbam pavertimas daro kazkokia apkrova aseliai..bet pagalvojus jai dirbant taipat susidaro apkrovos...
kas zinot kaip ten yra?kodel spraudziant turbus ju nevarto?
as tai manau kad pavertus turba ant sono tepaliukas turetu grazei i kreukles nubegt.

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: 15 Jan 2006 23:30
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » 31 Dec 2006 16:32

algirdas wrote:
Mysha wrote:nusimaneliai pasakykit man:visada kiek esu mates turbo isilgine asele stovi horizontaliai,bet kazkada buvau uzmates paverstus,gal ten buvo'ball bring'tipo turbai?? ytariu kad yvoriniam turbam pavertimas daro kazkokia apkrova aseliai..bet pagalvojus jai dirbant taipat susidaro apkrovos...
kas zinot kaip ten yra?kodel spraudziant turbus ju nevarto?
as tai manau kad pavertus turba ant sono tepaliukas turetu grazei i kreukles nubegt.
Ir siaip, bent jau as nematau prasmes ju vartyt, o ball bearing irgi tepalo spaudimas reikalingas.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

romkasponka
Posts: 1350
Joined: 26 Feb 2006 20:23
BMW: E30 318is, E36 318is
Location: VNO
Contact:

Post by romkasponka » 31 Dec 2006 18:06

geriausias variklis turbinimui yra M42.

kaltinis alkuninis
kaltiniai shvaistikliai
trumpi stumokliai
stumokliu apipurshkimas/aushinimas tepalu
praktishkai turbininis motoras paruoshtas..

ir vietos po kapotu i valias

M42 nuo E36 geriau, nes ten knock sensoriai yra..
E30 318is
E36 318is
E83 3,0d
romkasponka
http://www.greitiems.lt
http://romkasponka.autogidas.lt/

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: 15 Jan 2006 23:30
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » 31 Dec 2006 18:26

romkasponka wrote:geriausias variklis turbinimui yra M42.

kaltinis alkuninis
kaltiniai shvaistikliai
trumpi stumokliai
stumokliu apipurshkimas/aushinimas tepalu
praktishkai turbininis motoras paruoshtas..

ir vietos po kapotu i valias

M42 nuo E36 geriau, nes ten knock sensoriai yra..
Pamirsai 2 minusus :) dideli suspaudimo laipsni ir kubatura :)
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

romkasponka
Posts: 1350
Joined: 26 Feb 2006 20:23
BMW: E30 318is, E36 318is
Location: VNO
Contact:

Post by romkasponka » 31 Dec 2006 21:16

maza kubatura yra pliusas, nes mase maza, o su turba gali uzsipusti kiek reikia, nekalbant, kad pakeitus kompensatorius i solid shita varikli galima sukti 8000+nuo stumokliu gali nutekinti 2mm, o mazas suspaudimo laipsnis yra gerai tik levam varikliui, nes su mazu suspaudimu tavo variklis bus negyvas prie mazu sukiu, kol turbas nepuchia.
E30 318is
E36 318is
E83 3,0d
romkasponka
http://www.greitiems.lt
http://romkasponka.autogidas.lt/

Mysha

Post by Mysha » 31 Dec 2006 21:22

romkasponka wrote:maza kubatura yra pliusas, nes mase maza, o su turba gali uzsipusti kiek reikia, nekalbant, kad pakeitus kompensatorius i solid shita varikli galima sukti 8000+nuo stumokliu gali nutekinti 2mm, o mazas suspaudimo laipsnis yra gerai tik levam varikliui, nes su mazu suspaudimu tavo variklis bus negyvas prie mazu sukiu, kol turbas nepuchia.
tai geriau panaudok tuos stumus kitam projektui,pvz kokiam6 kausu..
o is 1,8 tai kazi ka ten ir neispausi..

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: 15 Jan 2006 23:30
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » 31 Dec 2006 21:48

romkasponka wrote:maza kubatura yra pliusas, nes mase maza, o su turba gali uzsipusti kiek reikia, nekalbant, kad pakeitus kompensatorius i solid shita varikli galima sukti 8000+nuo stumokliu gali nutekinti 2mm, o mazas suspaudimo laipsnis yra gerai tik levam varikliui, nes su mazu suspaudimu tavo variklis bus negyvas prie mazu sukiu, kol turbas nepuchia.
As net neturiu abejoniu kad galima ir is M42 padaryt zveri, bet viskas remiasi i $. Jau pats net isvardinai keleta mod'u kurie kainuotu neblogas $$$.
I mazesni varikli pusti reiketu daugiau slegio, kas sukeltu vel papildomus rupescius.
Del negyvo motoro ant zemu sukiu, jei yra litru yra ir torko :) Tas M20 2.8 stroker'is jau nuo 2100rpm turi ~230nm, o suspaudimo laipsnis tik 8.3:1.

Man patiko vienas svedu sedevras. Variklis Volvo 2.2 16v. Turbina Holset HX80/60 hibridas (25 cm^2).
1029 hp / 800 Nm @ 2.65 bar
Visai nieko skaiciai kaip is 2.2 variklio :)
video (MPEG2): http://race.ulkhyvlers.net/movies/hunch ... 06-dvd.mpg

http://tott.ulkhyvlers.net/~mats/kolfib ... erpv13.jpg

http://tott.ulkhyvlers.net/~mats/kolfib ... berpv4.jpg

http://tott.ulkhyvlers.net/~mats/kolfib ... berpv7.jpg
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: 15 Jan 2006 23:30
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » 02 Jan 2007 06:09

Mysha wrote:Bet cia tos galios su keturzenkleis skaiciais tai biski kosmines,bet jai lietuvos relybej,jai investuoji pinigus ir laika,kuriu panasei reikes tiek 6tiek4 kausu varikliui,tai kam tada prasideti su mazyleis?+torkas ir kubatura,labai glaudziai susija dalykai..
Ydomu kodel pats tada Laimi nesigundai ant keturkausio???
Nesigundau del to, kad jau turiu baze su 6 cyl.
Be to, kaip jau ir sakiau, ir is mazyliu galima isspaust galios, bet brangiau kainuotu ir vaziuotu tik ant aukstu apsuku jis.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

spade

Post by spade » 18 Jan 2007 11:51

(p)
Pagaliau perskaiciau. Neblogai pavaryta :)

Atsakymai i kelis klausimus, kurie uzkliuvo:
Biturbo ir twin turbo yra tas pats - dvi turbinos, triturbo - trys, quadturbo - keturios...
Sequential turbo - tai paprastai dvi turbinos (beje, abi vienodo dydzio), is kuriu pradzioj pucia tik viena, paskui pasijungia ir kita (pvz. Porsche 959, Supra mkiv, RX7 paskutinis etc)
Kai turbina pucia i turbina, tai cia staged turbo - ir ju gali buti trys... ir net keturios, jei pamenu...
Kas dar?

Turbina gali stoveti siek tiek pasvirus, bet tik siek tiek, nes asele turetu buti pasvirus kuo maziau.

Turbina gale (vietoj duslintuvo bakelio) zinoma maziau efektyvu, nei turbina prie variklio, bet uztat paprasciau... ir bent jau pagal tai ka raso - lagas nera toks jau baisus (kas isties ir nestebina, kai pasiziuri, kokio turio sistema gaunasi pas kokia paprasta masina uzdejus FMIC)...

Jei turbinos tepalo isejimas zemiau nei tepalo lygis karteryje - siurblys butinas. Ir tepala galima tada grazint nebutinai i karteri, o bet kur, kur patogu.

Geriausias BMW variklis turbinimui yra... M10 :) Bent jau mane ta mintis labiausiai zavi.

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: 15 Jan 2006 23:30
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » 18 Jan 2007 18:15

spade wrote:(p)
Pagaliau perskaiciau. Neblogai pavaryta :)
Nu ir ka manai, neblogai prisvaigom cia ? :D

Dekui uz paaiskinimus su tais bi, twin,... turbo, tiksliausiai aprasyta.

M10 kiek zinau irgi turejo visus kaltinius vidurius ir apsukas megsta, bet :)
M30B35 yra tas pats M10 tik +2 cilindrai, chi chi.. Tik restriktina galva ir velenelis kai ji uzputi, ir apsukas maziau megsta.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
zygasbmw
BMW Fan brolis
Posts: 3733
Joined: 13 Apr 2006 11:39
BMW: e30 kovinis,e30 320i cabrio,e34 525tds
Location: Kaunas

Post by zygasbmw » 18 Jan 2007 20:26

kazkur skaitinejau kad is m10 apie 1000 arkliu buvo uzpusta

romkasponka
Posts: 1350
Joined: 26 Feb 2006 20:23
BMW: E30 318is, E36 318is
Location: VNO
Contact:

Post by romkasponka » 18 Jan 2007 23:15

zygasbmw wrote:kazkur skaitinejau kad is m10 apie 1000 arkliu buvo uzpusta
nebuvo, buvo 1300ag

http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html
E30 318is
E36 318is
E83 3,0d
romkasponka
http://www.greitiems.lt
http://romkasponka.autogidas.lt/

danikas2103
Posts: 78
Joined: 04 Feb 2006 11:28
BMW: e30 325i touring
Location: Kaunas
Contact:

Post by danikas2103 » 19 Jan 2007 18:08

mazdaug apie toki :) o tai ten nereguliavus jokiu kompu kiek imanoma dadet AG? apytiksliai bent...
e30 325i juodulys

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: 15 Jan 2006 23:30
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » 20 Jan 2007 23:39

Mysha wrote:
romkasponka wrote: nebuvo, buvo 1300ag

http://www.gurneyflap.com/bmwturbof1engine.html
:D ten su M10 tai turbut panasumas tik tas kad abu keturiu cilindru..
Tai jau jo .. Tas M13 variklis buvo pas F1, 1.5 litro. Nieko bendro su M10, gal tik blokas biski panasus, bet tikrai kitas.
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

spade

Post by spade » 22 Jan 2007 10:43

Pas ankstyvus BMW F1 variklius blokas buvo M10. Dar daugiau - juos netgi is srotu rinko, kad jie butu visas itampas prarade ;)
Be to turbinines M10 atmainos siaip ne tik F1 naudotos...

gruzas

Post by gruzas » 22 Jan 2007 22:51

LaimisBMW wrote:
spade wrote:Pas ankstyvus BMW F1 variklius blokas buvo M10. Dar daugiau - juos netgi is srotu rinko, kad jie butu visas itampas prarade ;)
Be to turbinines M10 atmainos siaip ne tik F1 naudotos...
O cia tai naujiena buvo man :) Uzskaitau tada :D
jo, o dar mitas yra, kad tuos m10 blokus f1 mechanikai sumesdavo kieme i kruva pagulet, kad visai atsipalaiduotu metalas ir dar karts nuo karto eidavo ant tu bloku pamyzt :)

MariusE30

Post by MariusE30 » 01 Feb 2007 22:49

LaimisBMW wrote:I kokius modelius e90/92 eina kompresorius ?
O kompresorius vs turbo, tai abu turi ir pliusu ir minusu, negalima sakyt kad tas ar tas geriau, pagal kiekvieno poreikius cia.
Sry, susimaišiau... :ops Ten tas kompresoriaus modelis Eaton M90, yra nemažai kas ant e30 įsidėję Amerikoj, kam čia aš pasakoju, pats puikiai žinai :D :D :D 999 O dėl e90/92 nusišnekėjau :ops
Pliusų ir minusų turi kiekvienas dalykas, tiesiog mano nuomone turbo finansiškai labiau apsimoka ir manau, kad rezultatas bus geresnis.
MENDOZA wrote:taigi buvau sugalvojes turbinti v8 varikli, bet persigalvojau, aciu dievui Mr. Green
dabar gavau m50b25 be vanos. yra turbo nuo imprezos ir ieskau kaltu stumuokliu. gal kas zino kas juos daro? kokios kainos? ar chebra naudojat standartus? galvojau palikt ir standartus, deti 135mm svaistiklius,slifuoti bloka.tik dar neziurejau kiek grandine temptis gali. ir del alkuninio kalto, ar palikti ta pati ar turbo dyzelio ar nuo m52b28.
Kokia turba pas tave?(šiaip įdomu) O dėl stumų, tai žiūrėk čia jei Lietuvoje tau reik
http://forum.degantysratai.lt/viewtopic.php?t=22 Šiaip manau užtektų ir stumų ir švaistiklių standartų, nebent jau laaabai daug nori arklio užpūst..... Na nebent su stumais mažint suspaudimo laipsnį, nes ant M50B25 gan didelis kiek atsimenu...

User avatar
LaimisBMW
Posts: 692
Joined: 15 Jan 2006 23:30
BMW: M50B25 700AG 2.1bar
Location: Klaipėda

Post by LaimisBMW » 01 Feb 2007 23:42

MENDOZA wrote:taigi buvau sugalvojes turbinti v8 varikli, bet persigalvojau, aciu dievui :D
dabar gavau m50b25 be vanos. yra turbo nuo imprezos ir ieskau kaltu stumuokliu. gal kas zino kas juos daro? kokios kainos? ar chebra naudojat standartus? galvojau palikt ir standartus, deti 135mm svaistiklius,slifuoti bloka.tik dar neziurejau kiek grandine temptis gali. ir del alkuninio kalto, ar palikti ta pati ar turbo dyzelio ar nuo m52b28.
Turbo bus per maza nuo imprezos. Kaltiniai stumai +-800 USD, gamina CP, Wiseco, JE ir t.t.
Tai pas ne-vanos M50 svaistikliai ir yra 135mm, kokius tu kitus ten galvoji deti ?
O siaip M50 uztenka galvos smeiges ARP idurt ir storesne tarpine metaline (MLS) ir esi ready to go. Abejoju ar padarysi toki setupa kad standartiniai viduriai nebelaikytu..
Ka su kompu galvoji daryt ? Geriau nuo to reiketu pradeti rupintis..
Dynapack 2WD 1500HP Dyno

User avatar
MENDOZA
Posts: 173
Joined: 16 Sep 2006 23:07
BMW: "e36 325"
Location: Kaunas-Garliava
Contact:

Post by MENDOZA » 02 Feb 2007 20:01

turbas hibridas 19psi pucia. bent taip raso. del kompo, reikes vaziuot pas meistriuka.audines jis daro. del svaistikliu ziurejau, radau kad 140mm. na nesvarbu, yra ir 130.pasiziuresiu del tarpiniu. girdejau kad deda 2mm tarpines.

Post Reply