[all] Stabdziai

Moderators: zygasbmw, stashas

Forum rules
Kiekviena tema šioje skiltyje turi prasidėti automobilio kodu laužtiniuos skliaustuose (pvz.: [E30])
User avatar
robertass
Posts: 364
Joined: 20 Jan 2011 00:20

Re: [all] Stabdziai

Post by robertass » 08 Jan 2016 18:30

tai islosi 14mm diametro ir kokios firmos diskus ir kalades tada desi ?

User avatar
Simas323
Posts: 136
Joined: 21 Mar 2014 00:21
BMW: E36/5 323Ti S54
Location: Kaunas

Re: [all] Stabdziai

Post by Simas323 » 08 Jan 2016 19:09

robertass wrote:tai islosi 14mm diametro ir kokios firmos diskus ir kalades tada desi ?
Išlošiu su didesniu stūmokliu, kuris padengs didesnį plotą. Dėl diskų firmos per daug galvos nesuku dar, bet kurios iš geresnių firmų raižytus, kaladėlės Ferodo ds2500 arba kažką iš ATE panašaus mišinio, žėsiu ką pigiau rast pavyks.

User avatar
robertass
Posts: 364
Joined: 20 Jan 2011 00:20

Re: [all] Stabdziai

Post by robertass » 08 Jan 2016 19:13

nu tai davai konstruok ir laukiam atsiliepimu :D

Adrenal1n
Posts: 56
Joined: 24 Aug 2015 12:38
BMW: E36 323

Re: [all] Stabdziai

Post by Adrenal1n » 08 Jan 2016 22:08

Artik ,koki pats setupa naudoji?

User avatar
Artik
Posts: 449
Joined: 04 Oct 2008 20:52
BMW: E30 318i Touring, E36 320i Coupe
Location: Klaipėda

Re: [all] Stabdziai

Post by Artik » 08 Jan 2016 23:44

Adrenal1n wrote:Artik ,koki pats setupa naudoji?
Originali E36 328i stabdziu sistema.
Prieky > 286x22
gale > 276x19 (ventiliuojami)
Uztenka per akis man. Visam FastLape stabdau veliausiai. Per 2 metus nei karto neperkaitinau stabdziu. Nei Auto24 trasoje, nei prie +35 laipsniu lauke Poznan trasoje.
Diskai Brembo, kaladeles DS2500
E30 318i Touring - Restoration project
E36 320i Coupe - TimeAttack project

User avatar
Simas323
Posts: 136
Joined: 21 Mar 2014 00:21
BMW: E36/5 323Ti S54
Location: Kaunas

Re: [all] Stabdziai

Post by Simas323 » 28 May 2016 20:15

Galbūt kam bus įdomu kas norės tobulint stabdžius e36/5 ar e30 su diskinėm šakėm.

Priekyje e46 330i suportai su diskais užsimauna visiškai bolt-on, tereikia r17 ratų.

Gale situacija įdomesnė būtent su e36/5. Be custom adapterių uždėti kitus diskus yra neįmanoma, jei darysi su adapteriais vistiek reikės spręsti kaip pasijungti rankinį stabdį. Adapterius gamina čia http://www.iemotorsport.com/bmw/E36-bra ... bbk1R.html už 460$ kas yra gan brangu, taip pat galima dėti z3m šakes, ko pas mus nerasi arba rasi ebay už panašią ar didesnę sumą. Aš suradau pigesnę ir visiškai bolt-on alternatyvą.

BMW E30 M3 EVO galinių suportų stūmoklio dydis yra 38mm, o e36/5 - 34mm. Šie suportai idealiai lenda po e36/5 galiniais bracketais, taip pat identiški suportai buvo naudojami ir pas ankstyvus e32 730 ir 735, nuo kurių pas mus rasti buvo visai nesunku ir pigu. Tad taip ir pasidariau. Diskai ir kaladėlės išlieka tos pačios, bet kalades spaudžia didesne jėga. Nors pagal mano skaičiavimus nelieka pradinio stabdžių balanso, bet juo nuokrypis gaunasi tik 3 ar 4% į priekį nuo stock.

Image

Sekantis dalykas, būtina dėti didesnį stabdžių cilindriuką jei nenori minkšto pedalo. Idealus variantas yra nuo e36 m3 kartu su pusle. Aš pasilikau standartinę puslę ir įsidėjau cilindriuką nuo e34, visi jie identiški su e36 m3, tačiau su standartine 36 pusle jie nedrauga, o e34 puslė netinka. Aš nemaloniai įsitikinau tuo klaidų ir bandymų būdu :D Cilindriuko štoką reikia patrumpinti 3-4~mm, kitaip įstačius jis bus visada nuspaustas ir stabdžiai vilksis.

Toliau už garažų ribų dar nebuvau išvažiavęs, bet stabdo, kaip ir reikia tikėtis, žymiai geriau nei standartiniai stabdžiai, o dėl balanso bus aišku tik išvažiavus į žiedą. Tai kur kas pigiau nei dėtis brangius raižytus diskus ir ferodo ds2500+ kalades ant stockinio setupo. Minusai yra du būtent dėl e46 330 pr. stabdžių - padidėjusi rotuojama masė ir būtini R17 ratai priekyje, nors ir tai galima surast nuo e39 r16 kažkuriuos, kurie užsimauna.

User avatar
zygasbmw
BMW Fan brolis
Posts: 3733
Joined: 13 Apr 2006 11:39
BMW: e30 kovinis,e30 320i cabrio,e34 525tds
Location: Kaunas

Re: [all] Stabdziai

Post by zygasbmw » 29 May 2016 13:10

Siaip beveik viskas teisingai,tik reiktu pamineti,kad nevisi e34 cilindriukai tokie patys,kaip e36 m3.

User avatar
Simas323
Posts: 136
Joined: 21 Mar 2014 00:21
BMW: E36/5 323Ti S54
Location: Kaunas

Re: [all] Stabdziai

Post by Simas323 » 29 May 2016 13:38

zygasbmw wrote:Siaip beveik viskas teisingai,tik reiktu pamineti,kad nevisi e34 cilindriukai tokie patys,kaip e36 m3.
Na kiek žinau visų jų diametras 25.4mm, identiškas e36 m3. Tik pagal dalies kodą atitinka ne nuo visų. Taip pat skiriasi ir pajungimas vamzdelių, pas e36 skirtingo diametro, o e34 vienodi, tai reikia antgalio vieno kitokio arba perėjimą pasidaryti.

User avatar
zygasbmw
BMW Fan brolis
Posts: 3733
Joined: 13 Apr 2006 11:39
BMW: e30 kovinis,e30 320i cabrio,e34 525tds
Location: Kaunas

Re: [all] Stabdziai

Post by zygasbmw » 29 May 2016 14:29

vieni buvo front rear 25,4, kiti buvo front 25,4 rear 20,64
Beto priklause ir nuo gamintojo,ar tai buvo ATE ar GIRLING.

User avatar
Simas323
Posts: 136
Joined: 21 Mar 2014 00:21
BMW: E36/5 323Ti S54
Location: Kaunas

Re: [all] Stabdziai

Post by Simas323 » 29 May 2016 15:17

zygasbmw wrote:vieni buvo front rear 25,4, kiti buvo front 25,4 rear 20,64
Beto priklause ir nuo gamintojo,ar tai buvo ATE ar GIRLING.
Čia iš 318ti.org diskusijų citata:
I have asked ATE for an explanation.

Assuming our latest discoveries are correct (i.e. Ø=23.81/20.64mm) a stock 318ti/323ti has a static front bias of 66.59%. Replacing the stock master cylinder with one with diameters Ø=25.4/20.64mm (e36 m3 3.0 MC) the bias changes to 63.65% - i.e. the static front bias is moved approx. 3% to the rear.

The e36 m3 3.0 (assuming Ø=25.4/20.64mm) has a static front bias of 61.21%...

With e46 330i disc (325mm) and caliper (Ø=57mm) up front, stock ti' rear and m3 MC the static front bias of a ti' is 68.92%...
With e46 330i disc (325mm) and caliper (Ø=57mm) up front, stock ti' disc rear but caliper Ø=38mm rear and m3 MC the static front bias of a ti' is 63.97%...

Got an answer from ATE today. They verified that the data given in he North American pages are correct. I.e. the e36 m3 master cylinder is stepped.

They also said that in Europe it was common to only give the leading bore in the data sheets. However, they promised to change their practice such that both diameters for all master cylinders hereafter should be readable from the data sheets.

User avatar
robertass
Posts: 364
Joined: 20 Jan 2011 00:20

Re: [all] Stabdziai

Post by robertass » 30 May 2016 01:16

tai nori pasakyt, kad dabar sudejes didesnius su paprastom kaladem ir diskais, labiau islosi negu su standartiniu dydziu ir rimtesnem kaladem ?

User avatar
Simas323
Posts: 136
Joined: 21 Mar 2014 00:21
BMW: E36/5 323Ti S54
Location: Kaunas

Re: [all] Stabdziai

Post by Simas323 » 31 May 2016 07:23

Pats lyginti nebandžiau, bet FL vienas su compactu nemunringe 1:20 minantis sakė jam žymiai geriau toks setupas, nei stock su brangiom kaladėm. Ilgiau laiko ir nekaista. Man visas šitas setup'as kainavo pigiau nei naujas ferodo ds2500 galinių kaladžių komplektas :))

User avatar
Artik
Posts: 449
Joined: 04 Oct 2008 20:52
BMW: E30 318i Touring, E36 320i Coupe
Location: Klaipėda

Re: [all] Stabdziai

Post by Artik » 02 Jun 2016 10:01

Simas323 wrote:Pats lyginti nebandžiau, bet FL vienas su compactu nemunringe 1:20 minantis sakė jam žymiai geriau toks setupas, nei stock su brangiom kaladėm. Ilgiau laiko ir nekaista. Man visas šitas setup'as kainavo pigiau nei naujas ferodo ds2500 galinių kaladžių komplektas :))
Nesutiksiu su siuo teiginiu. Kai 200 arkliu po kapotu, tai stabdziai turi but kuo lengvesni, kad automobiliui nebutu sunku isibeget. Su tais stabdziu diskais nuo 330i kurie sveria kaip R17 ratlankis tai nieko gero.
Tas su kompaktu matyt blogai parinko kaladeles prie stabdziu disku. Siaip brangios kaladeles su stock diskais niekada gerai nedirbs. Jeigu sport kaladeles, tai ir diskus reikia parinkti atitinkamus.
As vaziuoju su e36 nemunringe 1.16 su standartiniu dydziu diskais ir kuo puikiausiai stabdo man, niekada nebuvo perkaite. Net Poznan trasoje Race rezimu prie +35 lauke kur zymiai daugiau yra standymu nei nemunringe.

Aisku jeigu labai ribotas biudzetas ir norima tilpti i 100Eur gal ir variantas deti dydziulius diskus aukojant akseleracija ir islost ant stabdymo, jeigu vairuotojas mokes isnauduot pilnai stabdzius. Bet tai tikrai ne pats geriausias variantas.
E30 318i Touring - Restoration project
E36 320i Coupe - TimeAttack project

User avatar
Glount
Posts: 302
Joined: 10 Jun 2010 15:44
BMW: E36 318is
Location: Vilnius-Utena

Re: [all] Stabdziai

Post by Glount » 06 Nov 2016 15:20

Sveiki,

Turiu beda su e36 stabdziais. Kadaise buvo stabdziai su abs. Ismetem abs bloka, ir pajungem stabdzius tiesiai is pagrindinio stabdziu cilindriuko. Beda ta, jog galiniu stabdziu efektyvingumas labai mazas dabar, priekis blokuojasi, o galas vos vos stabdo toks jausmas. Kame gali buti bedos? Ar kazkur stabdziu sistemoje papuole kokio purvo ar panaikinus abs reikia kokio kito pagridinio stabdziu cilindriuko?

Sistema tikrai gerai nuorinta, nekarta bandyta, suportai perrinkti taipogi, kaladeles keistos

User avatar
jogis
Posts: 3014
Joined: 27 Apr 2010 18:13
BMW: e36 3**
Location: Kavarskas

Re: [all] Stabdziai

Post by jogis » 07 Nov 2016 22:42

tai taip ir turejo but. reikia reguliatoriaus juk.
o kam lupet ta bloka? abs sistema galima paprastesniais budais panaikint :)
E30 coupe negamino; nei e36 nei e39 neturejo 2.3 variklio ; Spyruokliu spalva nenusako ju savybiu; J nera ratlankio plotis.

User avatar
Glount
Posts: 302
Joined: 10 Jun 2010 15:44
BMW: E36 318is
Location: Vilnius-Utena

Re: [all] Stabdziai

Post by Glount » 07 Nov 2016 22:50

Durnumo man tam uztenka tai ir islupau jau senai :D nori pasakyt, jog eikia statyt reguliatoriu ant priekiniu stabdziu konturo ir mazinti padavima priekiniai asiai?

User avatar
jogis
Posts: 3014
Joined: 27 Apr 2010 18:13
BMW: e36 3**
Location: Kavarskas

Re: [all] Stabdziai

Post by jogis » 07 Nov 2016 23:11

Glount wrote:Durnumo man tam uztenka tai ir islupau jau senai :D nori pasakyt, jog eikia statyt reguliatoriu ant priekiniu stabdziu konturo ir mazinti padavima priekiniai asiai?
negaliu protingai patart kaip padaryt nes niekad nedariau ir neturiu jokiu hidraulikos ziniu. net nezinau ar cia slegi ar srauta reiketu mazint. norejau tik pasakyt kad abs blokas turi pressure valve ir veikia ir kaip reguliatorius.
E30 coupe negamino; nei e36 nei e39 neturejo 2.3 variklio ; Spyruokliu spalva nenusako ju savybiu; J nera ratlankio plotis.

User avatar
Artik
Posts: 449
Joined: 04 Oct 2008 20:52
BMW: E30 318i Touring, E36 320i Coupe
Location: Klaipėda

Re: [all] Stabdziai

Post by Artik » 08 Nov 2016 16:59

Glount wrote:Sveiki,

Turiu beda su e36 stabdziais. Kadaise buvo stabdziai su abs. Ismetem abs bloka, ir pajungem stabdzius tiesiai is pagrindinio stabdziu cilindriuko. Beda ta, jog galiniu stabdziu efektyvingumas labai mazas dabar, priekis blokuojasi, o galas vos vos stabdo toks jausmas. Kame gali buti bedos? Ar kazkur stabdziu sistemoje papuole kokio purvo ar panaikinus abs reikia kokio kito pagridinio stabdziu cilindriuko?

Sistema tikrai gerai nuorinta, nekarta bandyta, suportai perrinkti taipogi, kaladeles keistos
Nereikia jokiu reguliatoriu. As sau irgi ismeciau ABS bloka pajungdamas gala tiesiogiai prie cilindriuko ir jokiu problemu. Galas puikiai stabdo. Tiesiog manau tavo beda nesusijusi su abs bloku ismetimu. Gal tikrai kokio purvo papuole i magistrale arba cilindriuko kanalas sugedo.
E30 318i Touring - Restoration project
E36 320i Coupe - TimeAttack project

Post Reply