[all] masės išjungėjas
Moderators: zygasbmw, KLP325, stashas
Forum rules
Kiekviena tema šioje skiltyje turi prasidėti automobilio kodu laužtiniuos skliaustuose (pvz.: [E30])
Kiekviena tema šioje skiltyje turi prasidėti automobilio kodu laužtiniuos skliaustuose (pvz.: [E30])
- _marshall_
- Posts: 3997
- Joined: 21 Sep 2007 21:39
- BMW: e30 330i, 364i, e23 732i, e90 330xi
- Location: Kaunas
- Contact:
[all] masės išjungėjas
Noriu papasakoti kaip reikia pajungti masės išjungėją.
Masės išjungėjas turi 3 funkcijas:
1. Atjungti automobilį nuo akumuliatoriaus.
2. Užgesinti variklį.
3. Įžeminti generatoriaus sukauptą energiją.
Kam to reikia? Atjungti akumuliatorių – kad tarkim avarijos atveju neįvyktų trumpas jungimas. Tą padaro tradicinio masės išjungėjo 2 didieji (prisukami) kontaktai. Kai masė įjungta – jie sujungti; kai masė išjungta – jie atjungti. Vien tik atjungti akumuliatorių neužtenka, nes variklis toliau dirba iš generatoriaus gaminamos elektros ir neužgestą. Todėl reikia atjungti dar kažką, kad užgesinti variklį. Tai gali būti generatorius; babina; degimas ar pan. Aš tam rekomenduoji rinktis degimo laidą , t.y +12V nuo spynelės į kompą. Kad jį atjungti masės išjungėjas turi 2 užmaunamus kontaktus. Kai masė įjungta – jie sujungti; kai masė išjungta – jie atjungti.
Skirtingų gamintojų masės išjungėjų kontaktai būna skirtingai išdėstyti, todėl su testeriu reiktų pasitikrinti, kuri kontaktų pora skirta atjungti degimą (sujungti, kai masė įjungta); kuri skirta įžeminimui (sujungti kai masė išjungta).
Taigi pajungimas – kertam pagrindini laida nuo akumuliatoriaus pliuso. Prie vieno iš prisukamų kontaktų jungiam ta laida, kuris atėjo nuo akumuliatoriaus. Prie kito – tą, kuris eina link mašinos. Taip pat, nuo pastarojo nuvedam plona laideli ten, kur bus įžeminimas – kitas įžeminimo kontaktas turi būti nuvestas i minusą (kėbulą) per ~3 Omų 11 Vatų varžą. Tokiu būdų išjungus masę užkurtam varikliui energija bus paversta į šilumą varžoje, o ne sudegusius kompus ar pan. Prie likusių 2 kontaktų jungiam perkirstą degimo laidą (kur eina nuo spynelės į kompą, babiną ar pan).
Schema:
Analoginių (su rankenėle) masės išjungėjų minusas, kad jie gan dažnai genda, gerai nebesujungia kontaktų, todėl būna, kad degimas neįsijungia. Kai kurie žmonės juos periodiškai keičia, kad to išvengti. Vietoj jo galima naudoti elektrinį masės išjungėją. Galima pirkti ‘fancy‘ brangų už kelis šimtus eur, arba panaudoti feno relę prisukamais kontaktais nuo naujesnio BMW (foto bus schemoj).
Prisukami kontaktus kaip jungti kaip ir aišku – perkirstas akumuliatoriaus pagrindinis pliusas. Mažesni kontaktai – valdymas. Tai reiškia pliusas nuo akumo (prisukamo kontakto, kuris nueina i klemą), o minusas – į mygtuką, kurio kitas kontaktas bus prisuktas prie kėbulo. Kadangi mygtukai turi būti ir automobilio salone ir išorėje, jie turės būti nuosekliai sujungti. Taigi akumuliatoriaus atjungimo klausimas išspręstas, dar reikia išspręsti gesinimą ir įžeminimą. Tam puikiai tiks paprasčiausia 5 kontaktų relė iš Lemonos ar pan. ši relė valdoma 85 ir 86 kontaktais, tai čia tie patys 2 laidukai, kur valdys didžiąją relę. 30-as kontaktas (prijungti prie degimo nuo spynelės) kai relė įjungta bus sujungtas su 87-tu kontaktu (degimas į kompą), o kai išjungta – sujungtas su 87a kontaktu (įžeminimas). Pastaroji relė išjungus masę atjungs degimą, ir jį sujungs su varža į minusą. Jeigu degimas bus įjungtas išjungiant masę, tai bus tas pats, kaip analoginio išjungėjo prisukamą kontaktą įžemint, o jeigu degimas bus išjungtas, nebus ir sukauptos energijos, kurią reik įžeminti .
Kad lengviau suprasti – schema (nelabai aš moku schemas piešt )
Masės išjungėjas turi būtu pasiekiamas mašinos salone vairuotojui, kai jis yra prisisegęs (rankenėlė, arba mygtukas), o iš lauko turi būti priekinio stiklo apačioje – rankenėlė su troseliu arba mygtukas, naudojant elektrinį išjungėją. Pora foto, kaip pvz:
P.S. Aš ne visažinis, rašau šitą nes noriu pagelbėt žinantiems mažiau. Jei turit papildymų ar klausimų, welcome .
Masės išjungėjas turi 3 funkcijas:
1. Atjungti automobilį nuo akumuliatoriaus.
2. Užgesinti variklį.
3. Įžeminti generatoriaus sukauptą energiją.
Kam to reikia? Atjungti akumuliatorių – kad tarkim avarijos atveju neįvyktų trumpas jungimas. Tą padaro tradicinio masės išjungėjo 2 didieji (prisukami) kontaktai. Kai masė įjungta – jie sujungti; kai masė išjungta – jie atjungti. Vien tik atjungti akumuliatorių neužtenka, nes variklis toliau dirba iš generatoriaus gaminamos elektros ir neužgestą. Todėl reikia atjungti dar kažką, kad užgesinti variklį. Tai gali būti generatorius; babina; degimas ar pan. Aš tam rekomenduoji rinktis degimo laidą , t.y +12V nuo spynelės į kompą. Kad jį atjungti masės išjungėjas turi 2 užmaunamus kontaktus. Kai masė įjungta – jie sujungti; kai masė išjungta – jie atjungti.
Skirtingų gamintojų masės išjungėjų kontaktai būna skirtingai išdėstyti, todėl su testeriu reiktų pasitikrinti, kuri kontaktų pora skirta atjungti degimą (sujungti, kai masė įjungta); kuri skirta įžeminimui (sujungti kai masė išjungta).
Taigi pajungimas – kertam pagrindini laida nuo akumuliatoriaus pliuso. Prie vieno iš prisukamų kontaktų jungiam ta laida, kuris atėjo nuo akumuliatoriaus. Prie kito – tą, kuris eina link mašinos. Taip pat, nuo pastarojo nuvedam plona laideli ten, kur bus įžeminimas – kitas įžeminimo kontaktas turi būti nuvestas i minusą (kėbulą) per ~3 Omų 11 Vatų varžą. Tokiu būdų išjungus masę užkurtam varikliui energija bus paversta į šilumą varžoje, o ne sudegusius kompus ar pan. Prie likusių 2 kontaktų jungiam perkirstą degimo laidą (kur eina nuo spynelės į kompą, babiną ar pan).
Schema:
Analoginių (su rankenėle) masės išjungėjų minusas, kad jie gan dažnai genda, gerai nebesujungia kontaktų, todėl būna, kad degimas neįsijungia. Kai kurie žmonės juos periodiškai keičia, kad to išvengti. Vietoj jo galima naudoti elektrinį masės išjungėją. Galima pirkti ‘fancy‘ brangų už kelis šimtus eur, arba panaudoti feno relę prisukamais kontaktais nuo naujesnio BMW (foto bus schemoj).
Prisukami kontaktus kaip jungti kaip ir aišku – perkirstas akumuliatoriaus pagrindinis pliusas. Mažesni kontaktai – valdymas. Tai reiškia pliusas nuo akumo (prisukamo kontakto, kuris nueina i klemą), o minusas – į mygtuką, kurio kitas kontaktas bus prisuktas prie kėbulo. Kadangi mygtukai turi būti ir automobilio salone ir išorėje, jie turės būti nuosekliai sujungti. Taigi akumuliatoriaus atjungimo klausimas išspręstas, dar reikia išspręsti gesinimą ir įžeminimą. Tam puikiai tiks paprasčiausia 5 kontaktų relė iš Lemonos ar pan. ši relė valdoma 85 ir 86 kontaktais, tai čia tie patys 2 laidukai, kur valdys didžiąją relę. 30-as kontaktas (prijungti prie degimo nuo spynelės) kai relė įjungta bus sujungtas su 87-tu kontaktu (degimas į kompą), o kai išjungta – sujungtas su 87a kontaktu (įžeminimas). Pastaroji relė išjungus masę atjungs degimą, ir jį sujungs su varža į minusą. Jeigu degimas bus įjungtas išjungiant masę, tai bus tas pats, kaip analoginio išjungėjo prisukamą kontaktą įžemint, o jeigu degimas bus išjungtas, nebus ir sukauptos energijos, kurią reik įžeminti .
Kad lengviau suprasti – schema (nelabai aš moku schemas piešt )
Masės išjungėjas turi būtu pasiekiamas mašinos salone vairuotojui, kai jis yra prisisegęs (rankenėlė, arba mygtukas), o iš lauko turi būti priekinio stiklo apačioje – rankenėlė su troseliu arba mygtukas, naudojant elektrinį išjungėją. Pora foto, kaip pvz:
P.S. Aš ne visažinis, rašau šitą nes noriu pagelbėt žinantiems mažiau. Jei turit papildymų ar klausimų, welcome .
Parduodu kruva E30, E32, E36, E39 uzsilikusiu daliu. Jei kam ko reikia, PM arba 861284445
------------------------------------
[23:51:46] Titas: ** padangos tiek galines tiek priekines...... (y) marshalas seima planuoja geros gumos nebereikia :D
------------------------------------
Panos, Masinos, Garazo, Irankiu ir Pinigu neskolinu. Aciu uz supratinguma.
------------------------------------
[23:51:46] Titas: ** padangos tiek galines tiek priekines...... (y) marshalas seima planuoja geros gumos nebereikia :D
------------------------------------
Panos, Masinos, Garazo, Irankiu ir Pinigu neskolinu. Aciu uz supratinguma.
Re: [all] masės išjungėjas
SUPER.
Viena pastaba - nuo varžos laidą galima jungti tiesiai prie kėbulo, nereikia vesti laidelio iki akumuliatoriaus klemos
Viena pastaba - nuo varžos laidą galima jungti tiesiai prie kėbulo, nereikia vesti laidelio iki akumuliatoriaus klemos
- _marshall_
- Posts: 3997
- Joined: 21 Sep 2007 21:39
- BMW: e30 330i, 364i, e23 732i, e90 330xi
- Location: Kaunas
- Contact:
Re: [all] masės išjungėjas
Tas pats galioja ir su laideliu i mygtuką, kuris parodytas, kad pajungtas nuo akumo minuso
Parduodu kruva E30, E32, E36, E39 uzsilikusiu daliu. Jei kam ko reikia, PM arba 861284445
------------------------------------
[23:51:46] Titas: ** padangos tiek galines tiek priekines...... (y) marshalas seima planuoja geros gumos nebereikia :D
------------------------------------
Panos, Masinos, Garazo, Irankiu ir Pinigu neskolinu. Aciu uz supratinguma.
------------------------------------
[23:51:46] Titas: ** padangos tiek galines tiek priekines...... (y) marshalas seima planuoja geros gumos nebereikia :D
------------------------------------
Panos, Masinos, Garazo, Irankiu ir Pinigu neskolinu. Aciu uz supratinguma.