Winterbeat'o pradmenys
Posted: 30 Mar 2016 03:28
Atvažinėjau kelis sezonus, daug ką supratau ir išmokau, todėl nepatingėsiu pasidalint su tais, kurie tik nori pradėt daužyt žiemą Jau patyrę galit net neskaityt - jus viską žinot geriau už mane
1. Automobilis:
Jeigu jus galvojat, kad su savo e39, e60, E klasės mersu ar dar kokiu šeimyniniu limuzinu kelis kartus pračiuožę parduotuvės aikštelėje pasidarysit winterbyteriais - labai klystat. Kad pilnai mėgautis žiemos driftu jums reikės atskiro automobilio, kurį nebus gaila sudaužyt. Iš esmės tinka bet koks pigus galu varomas auto. Šiuo metu pigiausias ir lengviausiai modinamas variantas - e36 (kregždė), tačiau sparčiai kylant jų kainoms greitu laiku estafetę perims e46.
Kėbulo tipas didelės reikšmės neturi. Aišku coupe brangūs ir sunkūs, todėl jie neapsimoka. Universalai gerai atrodo, bet mažai pasirinkimo. Kompaktas mano nuomone driftui per trumpas. Taigi realiausias variantas - sedanas.
Variklis aišku kuo galingesnis tuo geriau, bet automatiškai ir brangiau. Aš važinėjau ir su 2.8 ir su 2.0 - galios buvo per akis. Yra kas važinėja ir su 1.6.
Kėbulo išvaizda visiškai nesvarbu, kuo baisesnė - tuo bus pigesnė pati mašina. Į skirtingas kėbulo spalvas, įbrėžimus, įlenkimus, rūdis ar netgi lengvus daužimus nekreipkit dėmesio - jūs vistiek šį kėbulą apgadinsit daug smarkiau. Tačiau būtina apžiūrėti ar neišpuvusios važiuoklės, variklio, amortizatorių tvirtinimo vietos, slenksčiai kur statosi domkratas - juk jus nenorit, kad po pirmo posūkio jums išsirautų kokia šakė
Važiuoklę nepatingėkit prakratyti servise. Jeigu reikės pakeisti vieną kitą šarnyrą, tai nieko tokio, bet jeigu visa važiuoklė bus subyrėjusi, tada gerai pasverkit ar verta pirkt. Nes perrinkinėt viską naujai tokioj mašinoj neapsimoka, o bytint su išklerusia važiuokle nebus jokio malonumo, nes mašina bus nestabili ir blogai valdoma.
Aišku ir bendra techninė būklė svarbu - juk mašiną perkat tam, kad mėgautis vairavimu, o ne kad dienų dienas krapštytis prie jos.
Mašinos kaina su TA bent sezonui ir paruošimui eksploatuot (tepalai, filtrai) prasideda nuo 500€.
2. Modai:
a. išlengvinimas. Pats pigiausias modas. Nors yra tvirtinančių, kad svoris žiemai geriau dėl geresnio sukibimo, bet taip tikrai nėra. Lengvesnį kėbulą mažiau veikia inercinės jėgos, galėsite žymiai greičiau ir tiksliau įveikti posūkius. Pravažiuokite su sunkia auto, po to su išlengvinta - valdomumo skirtumas bus milžiniškas. Jeigu galvojate, kad kelios plastmasės nieko nesveria ir neverta jų išimt - nustebsit pamatę kokio dydžio krūva susidaro jas išėmus ir kiek visa tai sveria Išimti reikia viską - kilimus, plastmases, garso izoliaciją, durų ir lubų apsiuvimus, garso sistemą ir t.t. Palikti reikia tik durų gumas ir galinę palangę, nes kai pūs šaltas skersvėjis - peršalimas garantuotas. Esant norui galima išpjaustyti bagažinės dugną, bagažinės dangčio vidurius ir pan. Durų pjaustyt nerekomenduoju, nes jos kažkiek saugo jus nuo smūgių, kadangi lankų jus neturit. Jeigu norit palikti sėdynę keleiviui - vietoj priekinės geriau palikit galinę. Ji sveria kokius 10kart mažiau, ant jos tilps daugiau žmonių ir bus geresnis svorio pasiskirstymas. Aišku nepamirškit palikt saugos diržų ir išmest garso izoliaciją iš po sėdynės. Papildomus daiktus, tokius kaip zapaskė, domkratas ir t.t. išimkit - bagažinėje turi likti tik akumas. Jo perkelti į priekį nereikia dėl tolygesnio svorio pasiskirstymo.
b. ratai ir padangos. Atminkit, kad slidžiame kelyje veikia visai kitokie fizikos dėsniai ir skirtingai nei vasarą padangos turi būti kuo siauresnės tiek gale tiek ir priekyje, kad kuo giliau įsiskverbtų į sniegą ir ledą. Dažnai žmonės klysta galvodami, kad kuo slidžiau tuo geriau, kai kurie važiuoja gale su vasarinėm ar netgi su visiškai plikom padangom. Tokiu atveju nors ir lengviau bus užmest galą, bet bus per daug slidu, nebus jokio greičio, mašina bus praktiškai nevaldoma. Kol važiuosit ką tik iškritusiu puriu sniegu tol dygliai nebus reikalingi, bet pravažiavus juo kelis kartus kelioms mašinoms jau susidarys ledas. O ant ledo be dyglių būsit kaip karvė ant ledo, todėl padangos turi būti dygliuotos. Aišku susidėję geras dygliuotas padangas pamirškit apie draskymąsi ant šlapio ar juolab sauso asfalto, nes iš karto sugadinsit padangas.
Mažesnis viso rato diametras gale - alternatyva trumpesniam reduktoriui, t.y. bus didesnis sukimo momentas.
Brangių ratlankių dėti neverta, nes didelė tikimybė juos sulaužyt. Plotis kuo daugiau tuo geriau, nes stretchinta padanga mažiau svyruoja ant ratlankio. Aišku persistengt nereikia Išnešimas kuo didesnis tuo geriau, taip pat svarbu, kad jis būtų vienodas tiek prieky tiek gale, nes dabar matau madą daryt prieky kuo plačiau, o gale kuo siauriau, kas yra negerai stabilumui. Ieškokit ratų su kuo mažesniu ET ir nusipirkit rastavkes.
Idealiausias variantas (ant kregždės) būtų toks: ratai tarkim nuo E39 6,5-7.5" pločio ET20 su 10-20mm rstavkėm ir su 165-185mm pločio gerom nesusidėvėjusiom, nesusenusiom gero gamintojo dygliuotom padangom, geriausia visom vienodom. R ir padangos aukštis nesvarbu, bet nereikia persistengt su labai dideliais ir labai mažais ratais.
Jeigu padangos liečia arkas - jas galima atlenkt su kuvalda ar tiesiog išpjaut
Naudotų ratų kaina apie 100-200€ + rastavkės su ilgais varžtais 50-100€, čia jau kaip pavyks rasti.
c. važiuoklė. Nereikia daryti labai didelio dropo, nes tokiu atveju važiuoklė nedirbs kaip turi, mašina jos, blogai valdysis, taip pat bus sunku ją ištraukti iš menkiausio griovio. Jeigu yra daugiau atliekamų pinigų - galima nusipirkti Coilus arba "sportinių" amortizatorių ir spyruoklių komplektą. Turint mažesnį biudžetą galima viso to paieškoti naudoto arba surasti šiek tiek žeminančias spyruokles ir uždėti jas ant savo originalių, bet puikiai dirbančių amortų. Taip pat geras variantas - originali M važiuoklė. Atminkit - svarbu ne aukštis, o kad važiuoklė tinkamai dirbtų. Jojančiai ar linguojančiai mašinai čia ne vieta, todėl apie spyruoklių pjovimą ir mirusius amortus pamirškit.
Dėvėtų spyruoklių komplektai nuo ~30€, nauji pigiausi coilai iki 200€, užsisakant iš užsienio pačiam galima rasti už ~150€. Asmeniškai rekomenduoju "JOM" coilovers kit, dirba žymiai geriau nei populiarieji "TA Technics" arba kitaip "TuningArt".
d. blokiruotė. Turbūt niekas nepaneigs, kad tiek žiemai tiek vasarai tiek kasdienai geriausia LSD. Tačiau LSD dažnam per brangus malonumas, taip pat sunkiai randamas, todėl lieka dilema - virinti ar nevirinti? Tikslaus atsakymo nepasakysiu, priklauso nuo vairuotojo, variklio, ar yra rankinis ir t..t. Su 2.8 pilnai pakako open diffo, bet su 2.0 open jau buvo daug sunkiau negu su 2.0 virintu. Manau 1.6-1.8 virinti tikrai reikės, nebent stovi geras rankinis.
Virinimas pas meistrą apie 30€.
e. rankinis. Daugelis galvoja, kad galui varomui rankinis nereikalingas, juk spaudi gazą ir leki skersas. Jeigu kalbam apie saulių paišymą aikštelėje - tada taip. Bet jeigu kalbam apie kokybišką driftą vingiuotoje trasoje, tada rankinis būtinas. Rankinio pagalba mašiną pastatai skersą dar toli prieš posūkį, į jį įvažiuoji skersas ir jo pabaigoje jau su gazu išlaikai kampą ir išeini skersas kaip įmanoma toliau. Be rankinio pusę posūkio pravažiuoji tiesiai ir tik išvažiuoji iš posūkio skersas. Nors vieną sezoną atvažinėjau be rankinio, tiesiog virinto diffo ir sankabos atmetimo pagalba pradėdavau slydimą anksčiau - tai reikalauja daug skillo ir vistiek driftas nėra pilnavertis.
Ar hidraulinis rankinis ar ne - tai jau jūsų piniginės klausimas. Aišku hidraulinis geriau, bet iš bėdos galima apsieiti ir naujai perrinktu standartiniu rankiniu. Tik tokiu atveju nepamirškit išimti mygtuką iš rankenos
Nebrangus hidraulinis rankinis apie 50-70€ + darbas.
f. padidintas išsukimas. Pradžiai, kad apsiprasti prie mašinos užteks ir standartinio. Bet pavažinėję suprasit, kad jums trūksta slydimo kampo, todėl reikės daryti didesnį ratų išsukimą.
Išsukimo komplektai su darbu vaikšto po 120-150€.
g. salonas. Esant norui galima dėti lopšius ir t.t., tačiau žiemos drifte vairuotojo neveikia tokios G jėgos kaip vasarą, todėl tiks ir paprasta neodinė sėdynė. Aš savo winterbyteryje pasilikau vairuotojo durų obšyvkę, plastmases aplinkui ir kilimo dalį tam, kad jaustis kaip įprastam automobilyje, o ne metalo gabale, bet čia jau skonio reikalas
3. Papildoma įranga:
Su savimi reikia turėti: Gesintuvą (geriausia įmontuotą salone), atsarginį ratą, raktą, domkratą, tempimo kilpą, tvirtą trosą, dirželius, kuvaldą, lipnią juostą, atsarginių lempučių, įrankių komplektą. Na ir antrą mašiną kuri visą tai veš ir prireikus ištrauks jus iš griovio
4. Kiti aspektai:
Negailėkit pinigų modams, tai ne išlaidos, o investicija. Investicija į skill'ą ir gerai praleistą laiką. Daugelį jų galima bus persidėti į kitą kėbulą arba parduoti už panašią kainą.
Nesidėkit visokių baubiančių duslintuvų ir pan. - tai tik pritrauks nereikalingą aplinkinių ir policijos dėmesį. Galios jie neprideda, neretu atveju netgi atima.
Palaikykit mašiną geros techninės būklės, žiūrėkit skysčius ir t.t. Tepalus pilkit tirštesnius, geriausia 5w50. Kad nesustoti vidury trasos.
Visos šviesos turi degti, priekiniai žibintai turi gerai apšviesti kelia.
Nepalikit mašinos nesaugiose vietose - didžioji dalis liaudies nesupranta kas yra winterbyteris, pamatę apdaužytą kregždę gali ją apgadinti, apvogti arba netgi pavogti, kaip tai nutiko man
Nedriftinkit mieste, parduotuvių aikštelėse ir pan. - šiais laikais viskas filmuojama. Į masines byterių susibūrimo vietas, kaip pvz. Valakampiai Vilniuje nuolat užsuka pocilija.
Nebytinkit su keleiviais. Visgi avarijos tikimybė didelė, susižaloti pačiam yra viena, o sužaloti kažką kitą yra daug didesnė atsakomybė. Šalmas nepamaišys tikrai.
Nesistenkit tyčia sudaužyti savo mašinos, bet ir nebijokit įlėkti į griovį ar užkabinti kokį medį. Tik jeigu nebijosite važiuoti - galėsite pilnai išnaudoti trasą, auginti skilla ir mėgautis driftu.
Pramokę važiuot ir suvaldyt mašiną slydime - susiraskit porininką ir darykit porinius važiavimus. Nebijokit kontaktų. Tikras driftas tai porinis driftas.
Ir atminkit - chuliganiškas vairavimas, t.y. KET pažeidimas dėl chuliganiškų paskatų, keliantis pavojų eismo saugumui arba savo ar kitų žmonių saugumui užtraukia baudą 289-579€ ir teisių atėmimą 12-24mėn...
1. Automobilis:
Jeigu jus galvojat, kad su savo e39, e60, E klasės mersu ar dar kokiu šeimyniniu limuzinu kelis kartus pračiuožę parduotuvės aikštelėje pasidarysit winterbyteriais - labai klystat. Kad pilnai mėgautis žiemos driftu jums reikės atskiro automobilio, kurį nebus gaila sudaužyt. Iš esmės tinka bet koks pigus galu varomas auto. Šiuo metu pigiausias ir lengviausiai modinamas variantas - e36 (kregždė), tačiau sparčiai kylant jų kainoms greitu laiku estafetę perims e46.
Kėbulo tipas didelės reikšmės neturi. Aišku coupe brangūs ir sunkūs, todėl jie neapsimoka. Universalai gerai atrodo, bet mažai pasirinkimo. Kompaktas mano nuomone driftui per trumpas. Taigi realiausias variantas - sedanas.
Variklis aišku kuo galingesnis tuo geriau, bet automatiškai ir brangiau. Aš važinėjau ir su 2.8 ir su 2.0 - galios buvo per akis. Yra kas važinėja ir su 1.6.
Kėbulo išvaizda visiškai nesvarbu, kuo baisesnė - tuo bus pigesnė pati mašina. Į skirtingas kėbulo spalvas, įbrėžimus, įlenkimus, rūdis ar netgi lengvus daužimus nekreipkit dėmesio - jūs vistiek šį kėbulą apgadinsit daug smarkiau. Tačiau būtina apžiūrėti ar neišpuvusios važiuoklės, variklio, amortizatorių tvirtinimo vietos, slenksčiai kur statosi domkratas - juk jus nenorit, kad po pirmo posūkio jums išsirautų kokia šakė
Važiuoklę nepatingėkit prakratyti servise. Jeigu reikės pakeisti vieną kitą šarnyrą, tai nieko tokio, bet jeigu visa važiuoklė bus subyrėjusi, tada gerai pasverkit ar verta pirkt. Nes perrinkinėt viską naujai tokioj mašinoj neapsimoka, o bytint su išklerusia važiuokle nebus jokio malonumo, nes mašina bus nestabili ir blogai valdoma.
Aišku ir bendra techninė būklė svarbu - juk mašiną perkat tam, kad mėgautis vairavimu, o ne kad dienų dienas krapštytis prie jos.
Mašinos kaina su TA bent sezonui ir paruošimui eksploatuot (tepalai, filtrai) prasideda nuo 500€.
2. Modai:
a. išlengvinimas. Pats pigiausias modas. Nors yra tvirtinančių, kad svoris žiemai geriau dėl geresnio sukibimo, bet taip tikrai nėra. Lengvesnį kėbulą mažiau veikia inercinės jėgos, galėsite žymiai greičiau ir tiksliau įveikti posūkius. Pravažiuokite su sunkia auto, po to su išlengvinta - valdomumo skirtumas bus milžiniškas. Jeigu galvojate, kad kelios plastmasės nieko nesveria ir neverta jų išimt - nustebsit pamatę kokio dydžio krūva susidaro jas išėmus ir kiek visa tai sveria Išimti reikia viską - kilimus, plastmases, garso izoliaciją, durų ir lubų apsiuvimus, garso sistemą ir t.t. Palikti reikia tik durų gumas ir galinę palangę, nes kai pūs šaltas skersvėjis - peršalimas garantuotas. Esant norui galima išpjaustyti bagažinės dugną, bagažinės dangčio vidurius ir pan. Durų pjaustyt nerekomenduoju, nes jos kažkiek saugo jus nuo smūgių, kadangi lankų jus neturit. Jeigu norit palikti sėdynę keleiviui - vietoj priekinės geriau palikit galinę. Ji sveria kokius 10kart mažiau, ant jos tilps daugiau žmonių ir bus geresnis svorio pasiskirstymas. Aišku nepamirškit palikt saugos diržų ir išmest garso izoliaciją iš po sėdynės. Papildomus daiktus, tokius kaip zapaskė, domkratas ir t.t. išimkit - bagažinėje turi likti tik akumas. Jo perkelti į priekį nereikia dėl tolygesnio svorio pasiskirstymo.
b. ratai ir padangos. Atminkit, kad slidžiame kelyje veikia visai kitokie fizikos dėsniai ir skirtingai nei vasarą padangos turi būti kuo siauresnės tiek gale tiek ir priekyje, kad kuo giliau įsiskverbtų į sniegą ir ledą. Dažnai žmonės klysta galvodami, kad kuo slidžiau tuo geriau, kai kurie važiuoja gale su vasarinėm ar netgi su visiškai plikom padangom. Tokiu atveju nors ir lengviau bus užmest galą, bet bus per daug slidu, nebus jokio greičio, mašina bus praktiškai nevaldoma. Kol važiuosit ką tik iškritusiu puriu sniegu tol dygliai nebus reikalingi, bet pravažiavus juo kelis kartus kelioms mašinoms jau susidarys ledas. O ant ledo be dyglių būsit kaip karvė ant ledo, todėl padangos turi būti dygliuotos. Aišku susidėję geras dygliuotas padangas pamirškit apie draskymąsi ant šlapio ar juolab sauso asfalto, nes iš karto sugadinsit padangas.
Mažesnis viso rato diametras gale - alternatyva trumpesniam reduktoriui, t.y. bus didesnis sukimo momentas.
Brangių ratlankių dėti neverta, nes didelė tikimybė juos sulaužyt. Plotis kuo daugiau tuo geriau, nes stretchinta padanga mažiau svyruoja ant ratlankio. Aišku persistengt nereikia Išnešimas kuo didesnis tuo geriau, taip pat svarbu, kad jis būtų vienodas tiek prieky tiek gale, nes dabar matau madą daryt prieky kuo plačiau, o gale kuo siauriau, kas yra negerai stabilumui. Ieškokit ratų su kuo mažesniu ET ir nusipirkit rastavkes.
Idealiausias variantas (ant kregždės) būtų toks: ratai tarkim nuo E39 6,5-7.5" pločio ET20 su 10-20mm rstavkėm ir su 165-185mm pločio gerom nesusidėvėjusiom, nesusenusiom gero gamintojo dygliuotom padangom, geriausia visom vienodom. R ir padangos aukštis nesvarbu, bet nereikia persistengt su labai dideliais ir labai mažais ratais.
Jeigu padangos liečia arkas - jas galima atlenkt su kuvalda ar tiesiog išpjaut
Naudotų ratų kaina apie 100-200€ + rastavkės su ilgais varžtais 50-100€, čia jau kaip pavyks rasti.
c. važiuoklė. Nereikia daryti labai didelio dropo, nes tokiu atveju važiuoklė nedirbs kaip turi, mašina jos, blogai valdysis, taip pat bus sunku ją ištraukti iš menkiausio griovio. Jeigu yra daugiau atliekamų pinigų - galima nusipirkti Coilus arba "sportinių" amortizatorių ir spyruoklių komplektą. Turint mažesnį biudžetą galima viso to paieškoti naudoto arba surasti šiek tiek žeminančias spyruokles ir uždėti jas ant savo originalių, bet puikiai dirbančių amortų. Taip pat geras variantas - originali M važiuoklė. Atminkit - svarbu ne aukštis, o kad važiuoklė tinkamai dirbtų. Jojančiai ar linguojančiai mašinai čia ne vieta, todėl apie spyruoklių pjovimą ir mirusius amortus pamirškit.
Dėvėtų spyruoklių komplektai nuo ~30€, nauji pigiausi coilai iki 200€, užsisakant iš užsienio pačiam galima rasti už ~150€. Asmeniškai rekomenduoju "JOM" coilovers kit, dirba žymiai geriau nei populiarieji "TA Technics" arba kitaip "TuningArt".
d. blokiruotė. Turbūt niekas nepaneigs, kad tiek žiemai tiek vasarai tiek kasdienai geriausia LSD. Tačiau LSD dažnam per brangus malonumas, taip pat sunkiai randamas, todėl lieka dilema - virinti ar nevirinti? Tikslaus atsakymo nepasakysiu, priklauso nuo vairuotojo, variklio, ar yra rankinis ir t..t. Su 2.8 pilnai pakako open diffo, bet su 2.0 open jau buvo daug sunkiau negu su 2.0 virintu. Manau 1.6-1.8 virinti tikrai reikės, nebent stovi geras rankinis.
Virinimas pas meistrą apie 30€.
e. rankinis. Daugelis galvoja, kad galui varomui rankinis nereikalingas, juk spaudi gazą ir leki skersas. Jeigu kalbam apie saulių paišymą aikštelėje - tada taip. Bet jeigu kalbam apie kokybišką driftą vingiuotoje trasoje, tada rankinis būtinas. Rankinio pagalba mašiną pastatai skersą dar toli prieš posūkį, į jį įvažiuoji skersas ir jo pabaigoje jau su gazu išlaikai kampą ir išeini skersas kaip įmanoma toliau. Be rankinio pusę posūkio pravažiuoji tiesiai ir tik išvažiuoji iš posūkio skersas. Nors vieną sezoną atvažinėjau be rankinio, tiesiog virinto diffo ir sankabos atmetimo pagalba pradėdavau slydimą anksčiau - tai reikalauja daug skillo ir vistiek driftas nėra pilnavertis.
Ar hidraulinis rankinis ar ne - tai jau jūsų piniginės klausimas. Aišku hidraulinis geriau, bet iš bėdos galima apsieiti ir naujai perrinktu standartiniu rankiniu. Tik tokiu atveju nepamirškit išimti mygtuką iš rankenos
Nebrangus hidraulinis rankinis apie 50-70€ + darbas.
f. padidintas išsukimas. Pradžiai, kad apsiprasti prie mašinos užteks ir standartinio. Bet pavažinėję suprasit, kad jums trūksta slydimo kampo, todėl reikės daryti didesnį ratų išsukimą.
Išsukimo komplektai su darbu vaikšto po 120-150€.
g. salonas. Esant norui galima dėti lopšius ir t.t., tačiau žiemos drifte vairuotojo neveikia tokios G jėgos kaip vasarą, todėl tiks ir paprasta neodinė sėdynė. Aš savo winterbyteryje pasilikau vairuotojo durų obšyvkę, plastmases aplinkui ir kilimo dalį tam, kad jaustis kaip įprastam automobilyje, o ne metalo gabale, bet čia jau skonio reikalas
3. Papildoma įranga:
Su savimi reikia turėti: Gesintuvą (geriausia įmontuotą salone), atsarginį ratą, raktą, domkratą, tempimo kilpą, tvirtą trosą, dirželius, kuvaldą, lipnią juostą, atsarginių lempučių, įrankių komplektą. Na ir antrą mašiną kuri visą tai veš ir prireikus ištrauks jus iš griovio
4. Kiti aspektai:
Negailėkit pinigų modams, tai ne išlaidos, o investicija. Investicija į skill'ą ir gerai praleistą laiką. Daugelį jų galima bus persidėti į kitą kėbulą arba parduoti už panašią kainą.
Nesidėkit visokių baubiančių duslintuvų ir pan. - tai tik pritrauks nereikalingą aplinkinių ir policijos dėmesį. Galios jie neprideda, neretu atveju netgi atima.
Palaikykit mašiną geros techninės būklės, žiūrėkit skysčius ir t.t. Tepalus pilkit tirštesnius, geriausia 5w50. Kad nesustoti vidury trasos.
Visos šviesos turi degti, priekiniai žibintai turi gerai apšviesti kelia.
Nepalikit mašinos nesaugiose vietose - didžioji dalis liaudies nesupranta kas yra winterbyteris, pamatę apdaužytą kregždę gali ją apgadinti, apvogti arba netgi pavogti, kaip tai nutiko man
Nedriftinkit mieste, parduotuvių aikštelėse ir pan. - šiais laikais viskas filmuojama. Į masines byterių susibūrimo vietas, kaip pvz. Valakampiai Vilniuje nuolat užsuka pocilija.
Nebytinkit su keleiviais. Visgi avarijos tikimybė didelė, susižaloti pačiam yra viena, o sužaloti kažką kitą yra daug didesnė atsakomybė. Šalmas nepamaišys tikrai.
Nesistenkit tyčia sudaužyti savo mašinos, bet ir nebijokit įlėkti į griovį ar užkabinti kokį medį. Tik jeigu nebijosite važiuoti - galėsite pilnai išnaudoti trasą, auginti skilla ir mėgautis driftu.
Pramokę važiuot ir suvaldyt mašiną slydime - susiraskit porininką ir darykit porinius važiavimus. Nebijokit kontaktų. Tikras driftas tai porinis driftas.
Ir atminkit - chuliganiškas vairavimas, t.y. KET pažeidimas dėl chuliganiškų paskatų, keliantis pavojų eismo saugumui arba savo ar kitų žmonių saugumui užtraukia baudą 289-579€ ir teisių atėmimą 12-24mėn...