Winterbeat'o pradmenys
Moderator: AndriuxaBMW
Winterbeat'o pradmenys
Atvažinėjau kelis sezonus, daug ką supratau ir išmokau, todėl nepatingėsiu pasidalint su tais, kurie tik nori pradėt daužyt žiemą Jau patyrę galit net neskaityt - jus viską žinot geriau už mane
1. Automobilis:
Jeigu jus galvojat, kad su savo e39, e60, E klasės mersu ar dar kokiu šeimyniniu limuzinu kelis kartus pračiuožę parduotuvės aikštelėje pasidarysit winterbyteriais - labai klystat. Kad pilnai mėgautis žiemos driftu jums reikės atskiro automobilio, kurį nebus gaila sudaužyt. Iš esmės tinka bet koks pigus galu varomas auto. Šiuo metu pigiausias ir lengviausiai modinamas variantas - e36 (kregždė), tačiau sparčiai kylant jų kainoms greitu laiku estafetę perims e46.
Kėbulo tipas didelės reikšmės neturi. Aišku coupe brangūs ir sunkūs, todėl jie neapsimoka. Universalai gerai atrodo, bet mažai pasirinkimo. Kompaktas mano nuomone driftui per trumpas. Taigi realiausias variantas - sedanas.
Variklis aišku kuo galingesnis tuo geriau, bet automatiškai ir brangiau. Aš važinėjau ir su 2.8 ir su 2.0 - galios buvo per akis. Yra kas važinėja ir su 1.6.
Kėbulo išvaizda visiškai nesvarbu, kuo baisesnė - tuo bus pigesnė pati mašina. Į skirtingas kėbulo spalvas, įbrėžimus, įlenkimus, rūdis ar netgi lengvus daužimus nekreipkit dėmesio - jūs vistiek šį kėbulą apgadinsit daug smarkiau. Tačiau būtina apžiūrėti ar neišpuvusios važiuoklės, variklio, amortizatorių tvirtinimo vietos, slenksčiai kur statosi domkratas - juk jus nenorit, kad po pirmo posūkio jums išsirautų kokia šakė
Važiuoklę nepatingėkit prakratyti servise. Jeigu reikės pakeisti vieną kitą šarnyrą, tai nieko tokio, bet jeigu visa važiuoklė bus subyrėjusi, tada gerai pasverkit ar verta pirkt. Nes perrinkinėt viską naujai tokioj mašinoj neapsimoka, o bytint su išklerusia važiuokle nebus jokio malonumo, nes mašina bus nestabili ir blogai valdoma.
Aišku ir bendra techninė būklė svarbu - juk mašiną perkat tam, kad mėgautis vairavimu, o ne kad dienų dienas krapštytis prie jos.
Mašinos kaina su TA bent sezonui ir paruošimui eksploatuot (tepalai, filtrai) prasideda nuo 500€.
2. Modai:
a. išlengvinimas. Pats pigiausias modas. Nors yra tvirtinančių, kad svoris žiemai geriau dėl geresnio sukibimo, bet taip tikrai nėra. Lengvesnį kėbulą mažiau veikia inercinės jėgos, galėsite žymiai greičiau ir tiksliau įveikti posūkius. Pravažiuokite su sunkia auto, po to su išlengvinta - valdomumo skirtumas bus milžiniškas. Jeigu galvojate, kad kelios plastmasės nieko nesveria ir neverta jų išimt - nustebsit pamatę kokio dydžio krūva susidaro jas išėmus ir kiek visa tai sveria Išimti reikia viską - kilimus, plastmases, garso izoliaciją, durų ir lubų apsiuvimus, garso sistemą ir t.t. Palikti reikia tik durų gumas ir galinę palangę, nes kai pūs šaltas skersvėjis - peršalimas garantuotas. Esant norui galima išpjaustyti bagažinės dugną, bagažinės dangčio vidurius ir pan. Durų pjaustyt nerekomenduoju, nes jos kažkiek saugo jus nuo smūgių, kadangi lankų jus neturit. Jeigu norit palikti sėdynę keleiviui - vietoj priekinės geriau palikit galinę. Ji sveria kokius 10kart mažiau, ant jos tilps daugiau žmonių ir bus geresnis svorio pasiskirstymas. Aišku nepamirškit palikt saugos diržų ir išmest garso izoliaciją iš po sėdynės. Papildomus daiktus, tokius kaip zapaskė, domkratas ir t.t. išimkit - bagažinėje turi likti tik akumas. Jo perkelti į priekį nereikia dėl tolygesnio svorio pasiskirstymo.
b. ratai ir padangos. Atminkit, kad slidžiame kelyje veikia visai kitokie fizikos dėsniai ir skirtingai nei vasarą padangos turi būti kuo siauresnės tiek gale tiek ir priekyje, kad kuo giliau įsiskverbtų į sniegą ir ledą. Dažnai žmonės klysta galvodami, kad kuo slidžiau tuo geriau, kai kurie važiuoja gale su vasarinėm ar netgi su visiškai plikom padangom. Tokiu atveju nors ir lengviau bus užmest galą, bet bus per daug slidu, nebus jokio greičio, mašina bus praktiškai nevaldoma. Kol važiuosit ką tik iškritusiu puriu sniegu tol dygliai nebus reikalingi, bet pravažiavus juo kelis kartus kelioms mašinoms jau susidarys ledas. O ant ledo be dyglių būsit kaip karvė ant ledo, todėl padangos turi būti dygliuotos. Aišku susidėję geras dygliuotas padangas pamirškit apie draskymąsi ant šlapio ar juolab sauso asfalto, nes iš karto sugadinsit padangas.
Mažesnis viso rato diametras gale - alternatyva trumpesniam reduktoriui, t.y. bus didesnis sukimo momentas.
Brangių ratlankių dėti neverta, nes didelė tikimybė juos sulaužyt. Plotis kuo daugiau tuo geriau, nes stretchinta padanga mažiau svyruoja ant ratlankio. Aišku persistengt nereikia Išnešimas kuo didesnis tuo geriau, taip pat svarbu, kad jis būtų vienodas tiek prieky tiek gale, nes dabar matau madą daryt prieky kuo plačiau, o gale kuo siauriau, kas yra negerai stabilumui. Ieškokit ratų su kuo mažesniu ET ir nusipirkit rastavkes.
Idealiausias variantas (ant kregždės) būtų toks: ratai tarkim nuo E39 6,5-7.5" pločio ET20 su 10-20mm rstavkėm ir su 165-185mm pločio gerom nesusidėvėjusiom, nesusenusiom gero gamintojo dygliuotom padangom, geriausia visom vienodom. R ir padangos aukštis nesvarbu, bet nereikia persistengt su labai dideliais ir labai mažais ratais.
Jeigu padangos liečia arkas - jas galima atlenkt su kuvalda ar tiesiog išpjaut
Naudotų ratų kaina apie 100-200€ + rastavkės su ilgais varžtais 50-100€, čia jau kaip pavyks rasti.
c. važiuoklė. Nereikia daryti labai didelio dropo, nes tokiu atveju važiuoklė nedirbs kaip turi, mašina jos, blogai valdysis, taip pat bus sunku ją ištraukti iš menkiausio griovio. Jeigu yra daugiau atliekamų pinigų - galima nusipirkti Coilus arba "sportinių" amortizatorių ir spyruoklių komplektą. Turint mažesnį biudžetą galima viso to paieškoti naudoto arba surasti šiek tiek žeminančias spyruokles ir uždėti jas ant savo originalių, bet puikiai dirbančių amortų. Taip pat geras variantas - originali M važiuoklė. Atminkit - svarbu ne aukštis, o kad važiuoklė tinkamai dirbtų. Jojančiai ar linguojančiai mašinai čia ne vieta, todėl apie spyruoklių pjovimą ir mirusius amortus pamirškit.
Dėvėtų spyruoklių komplektai nuo ~30€, nauji pigiausi coilai iki 200€, užsisakant iš užsienio pačiam galima rasti už ~150€. Asmeniškai rekomenduoju "JOM" coilovers kit, dirba žymiai geriau nei populiarieji "TA Technics" arba kitaip "TuningArt".
d. blokiruotė. Turbūt niekas nepaneigs, kad tiek žiemai tiek vasarai tiek kasdienai geriausia LSD. Tačiau LSD dažnam per brangus malonumas, taip pat sunkiai randamas, todėl lieka dilema - virinti ar nevirinti? Tikslaus atsakymo nepasakysiu, priklauso nuo vairuotojo, variklio, ar yra rankinis ir t..t. Su 2.8 pilnai pakako open diffo, bet su 2.0 open jau buvo daug sunkiau negu su 2.0 virintu. Manau 1.6-1.8 virinti tikrai reikės, nebent stovi geras rankinis.
Virinimas pas meistrą apie 30€.
e. rankinis. Daugelis galvoja, kad galui varomui rankinis nereikalingas, juk spaudi gazą ir leki skersas. Jeigu kalbam apie saulių paišymą aikštelėje - tada taip. Bet jeigu kalbam apie kokybišką driftą vingiuotoje trasoje, tada rankinis būtinas. Rankinio pagalba mašiną pastatai skersą dar toli prieš posūkį, į jį įvažiuoji skersas ir jo pabaigoje jau su gazu išlaikai kampą ir išeini skersas kaip įmanoma toliau. Be rankinio pusę posūkio pravažiuoji tiesiai ir tik išvažiuoji iš posūkio skersas. Nors vieną sezoną atvažinėjau be rankinio, tiesiog virinto diffo ir sankabos atmetimo pagalba pradėdavau slydimą anksčiau - tai reikalauja daug skillo ir vistiek driftas nėra pilnavertis.
Ar hidraulinis rankinis ar ne - tai jau jūsų piniginės klausimas. Aišku hidraulinis geriau, bet iš bėdos galima apsieiti ir naujai perrinktu standartiniu rankiniu. Tik tokiu atveju nepamirškit išimti mygtuką iš rankenos
Nebrangus hidraulinis rankinis apie 50-70€ + darbas.
f. padidintas išsukimas. Pradžiai, kad apsiprasti prie mašinos užteks ir standartinio. Bet pavažinėję suprasit, kad jums trūksta slydimo kampo, todėl reikės daryti didesnį ratų išsukimą.
Išsukimo komplektai su darbu vaikšto po 120-150€.
g. salonas. Esant norui galima dėti lopšius ir t.t., tačiau žiemos drifte vairuotojo neveikia tokios G jėgos kaip vasarą, todėl tiks ir paprasta neodinė sėdynė. Aš savo winterbyteryje pasilikau vairuotojo durų obšyvkę, plastmases aplinkui ir kilimo dalį tam, kad jaustis kaip įprastam automobilyje, o ne metalo gabale, bet čia jau skonio reikalas
3. Papildoma įranga:
Su savimi reikia turėti: Gesintuvą (geriausia įmontuotą salone), atsarginį ratą, raktą, domkratą, tempimo kilpą, tvirtą trosą, dirželius, kuvaldą, lipnią juostą, atsarginių lempučių, įrankių komplektą. Na ir antrą mašiną kuri visą tai veš ir prireikus ištrauks jus iš griovio
4. Kiti aspektai:
Negailėkit pinigų modams, tai ne išlaidos, o investicija. Investicija į skill'ą ir gerai praleistą laiką. Daugelį jų galima bus persidėti į kitą kėbulą arba parduoti už panašią kainą.
Nesidėkit visokių baubiančių duslintuvų ir pan. - tai tik pritrauks nereikalingą aplinkinių ir policijos dėmesį. Galios jie neprideda, neretu atveju netgi atima.
Palaikykit mašiną geros techninės būklės, žiūrėkit skysčius ir t.t. Tepalus pilkit tirštesnius, geriausia 5w50. Kad nesustoti vidury trasos.
Visos šviesos turi degti, priekiniai žibintai turi gerai apšviesti kelia.
Nepalikit mašinos nesaugiose vietose - didžioji dalis liaudies nesupranta kas yra winterbyteris, pamatę apdaužytą kregždę gali ją apgadinti, apvogti arba netgi pavogti, kaip tai nutiko man
Nedriftinkit mieste, parduotuvių aikštelėse ir pan. - šiais laikais viskas filmuojama. Į masines byterių susibūrimo vietas, kaip pvz. Valakampiai Vilniuje nuolat užsuka pocilija.
Nebytinkit su keleiviais. Visgi avarijos tikimybė didelė, susižaloti pačiam yra viena, o sužaloti kažką kitą yra daug didesnė atsakomybė. Šalmas nepamaišys tikrai.
Nesistenkit tyčia sudaužyti savo mašinos, bet ir nebijokit įlėkti į griovį ar užkabinti kokį medį. Tik jeigu nebijosite važiuoti - galėsite pilnai išnaudoti trasą, auginti skilla ir mėgautis driftu.
Pramokę važiuot ir suvaldyt mašiną slydime - susiraskit porininką ir darykit porinius važiavimus. Nebijokit kontaktų. Tikras driftas tai porinis driftas.
Ir atminkit - chuliganiškas vairavimas, t.y. KET pažeidimas dėl chuliganiškų paskatų, keliantis pavojų eismo saugumui arba savo ar kitų žmonių saugumui užtraukia baudą 289-579€ ir teisių atėmimą 12-24mėn...
1. Automobilis:
Jeigu jus galvojat, kad su savo e39, e60, E klasės mersu ar dar kokiu šeimyniniu limuzinu kelis kartus pračiuožę parduotuvės aikštelėje pasidarysit winterbyteriais - labai klystat. Kad pilnai mėgautis žiemos driftu jums reikės atskiro automobilio, kurį nebus gaila sudaužyt. Iš esmės tinka bet koks pigus galu varomas auto. Šiuo metu pigiausias ir lengviausiai modinamas variantas - e36 (kregždė), tačiau sparčiai kylant jų kainoms greitu laiku estafetę perims e46.
Kėbulo tipas didelės reikšmės neturi. Aišku coupe brangūs ir sunkūs, todėl jie neapsimoka. Universalai gerai atrodo, bet mažai pasirinkimo. Kompaktas mano nuomone driftui per trumpas. Taigi realiausias variantas - sedanas.
Variklis aišku kuo galingesnis tuo geriau, bet automatiškai ir brangiau. Aš važinėjau ir su 2.8 ir su 2.0 - galios buvo per akis. Yra kas važinėja ir su 1.6.
Kėbulo išvaizda visiškai nesvarbu, kuo baisesnė - tuo bus pigesnė pati mašina. Į skirtingas kėbulo spalvas, įbrėžimus, įlenkimus, rūdis ar netgi lengvus daužimus nekreipkit dėmesio - jūs vistiek šį kėbulą apgadinsit daug smarkiau. Tačiau būtina apžiūrėti ar neišpuvusios važiuoklės, variklio, amortizatorių tvirtinimo vietos, slenksčiai kur statosi domkratas - juk jus nenorit, kad po pirmo posūkio jums išsirautų kokia šakė
Važiuoklę nepatingėkit prakratyti servise. Jeigu reikės pakeisti vieną kitą šarnyrą, tai nieko tokio, bet jeigu visa važiuoklė bus subyrėjusi, tada gerai pasverkit ar verta pirkt. Nes perrinkinėt viską naujai tokioj mašinoj neapsimoka, o bytint su išklerusia važiuokle nebus jokio malonumo, nes mašina bus nestabili ir blogai valdoma.
Aišku ir bendra techninė būklė svarbu - juk mašiną perkat tam, kad mėgautis vairavimu, o ne kad dienų dienas krapštytis prie jos.
Mašinos kaina su TA bent sezonui ir paruošimui eksploatuot (tepalai, filtrai) prasideda nuo 500€.
2. Modai:
a. išlengvinimas. Pats pigiausias modas. Nors yra tvirtinančių, kad svoris žiemai geriau dėl geresnio sukibimo, bet taip tikrai nėra. Lengvesnį kėbulą mažiau veikia inercinės jėgos, galėsite žymiai greičiau ir tiksliau įveikti posūkius. Pravažiuokite su sunkia auto, po to su išlengvinta - valdomumo skirtumas bus milžiniškas. Jeigu galvojate, kad kelios plastmasės nieko nesveria ir neverta jų išimt - nustebsit pamatę kokio dydžio krūva susidaro jas išėmus ir kiek visa tai sveria Išimti reikia viską - kilimus, plastmases, garso izoliaciją, durų ir lubų apsiuvimus, garso sistemą ir t.t. Palikti reikia tik durų gumas ir galinę palangę, nes kai pūs šaltas skersvėjis - peršalimas garantuotas. Esant norui galima išpjaustyti bagažinės dugną, bagažinės dangčio vidurius ir pan. Durų pjaustyt nerekomenduoju, nes jos kažkiek saugo jus nuo smūgių, kadangi lankų jus neturit. Jeigu norit palikti sėdynę keleiviui - vietoj priekinės geriau palikit galinę. Ji sveria kokius 10kart mažiau, ant jos tilps daugiau žmonių ir bus geresnis svorio pasiskirstymas. Aišku nepamirškit palikt saugos diržų ir išmest garso izoliaciją iš po sėdynės. Papildomus daiktus, tokius kaip zapaskė, domkratas ir t.t. išimkit - bagažinėje turi likti tik akumas. Jo perkelti į priekį nereikia dėl tolygesnio svorio pasiskirstymo.
b. ratai ir padangos. Atminkit, kad slidžiame kelyje veikia visai kitokie fizikos dėsniai ir skirtingai nei vasarą padangos turi būti kuo siauresnės tiek gale tiek ir priekyje, kad kuo giliau įsiskverbtų į sniegą ir ledą. Dažnai žmonės klysta galvodami, kad kuo slidžiau tuo geriau, kai kurie važiuoja gale su vasarinėm ar netgi su visiškai plikom padangom. Tokiu atveju nors ir lengviau bus užmest galą, bet bus per daug slidu, nebus jokio greičio, mašina bus praktiškai nevaldoma. Kol važiuosit ką tik iškritusiu puriu sniegu tol dygliai nebus reikalingi, bet pravažiavus juo kelis kartus kelioms mašinoms jau susidarys ledas. O ant ledo be dyglių būsit kaip karvė ant ledo, todėl padangos turi būti dygliuotos. Aišku susidėję geras dygliuotas padangas pamirškit apie draskymąsi ant šlapio ar juolab sauso asfalto, nes iš karto sugadinsit padangas.
Mažesnis viso rato diametras gale - alternatyva trumpesniam reduktoriui, t.y. bus didesnis sukimo momentas.
Brangių ratlankių dėti neverta, nes didelė tikimybė juos sulaužyt. Plotis kuo daugiau tuo geriau, nes stretchinta padanga mažiau svyruoja ant ratlankio. Aišku persistengt nereikia Išnešimas kuo didesnis tuo geriau, taip pat svarbu, kad jis būtų vienodas tiek prieky tiek gale, nes dabar matau madą daryt prieky kuo plačiau, o gale kuo siauriau, kas yra negerai stabilumui. Ieškokit ratų su kuo mažesniu ET ir nusipirkit rastavkes.
Idealiausias variantas (ant kregždės) būtų toks: ratai tarkim nuo E39 6,5-7.5" pločio ET20 su 10-20mm rstavkėm ir su 165-185mm pločio gerom nesusidėvėjusiom, nesusenusiom gero gamintojo dygliuotom padangom, geriausia visom vienodom. R ir padangos aukštis nesvarbu, bet nereikia persistengt su labai dideliais ir labai mažais ratais.
Jeigu padangos liečia arkas - jas galima atlenkt su kuvalda ar tiesiog išpjaut
Naudotų ratų kaina apie 100-200€ + rastavkės su ilgais varžtais 50-100€, čia jau kaip pavyks rasti.
c. važiuoklė. Nereikia daryti labai didelio dropo, nes tokiu atveju važiuoklė nedirbs kaip turi, mašina jos, blogai valdysis, taip pat bus sunku ją ištraukti iš menkiausio griovio. Jeigu yra daugiau atliekamų pinigų - galima nusipirkti Coilus arba "sportinių" amortizatorių ir spyruoklių komplektą. Turint mažesnį biudžetą galima viso to paieškoti naudoto arba surasti šiek tiek žeminančias spyruokles ir uždėti jas ant savo originalių, bet puikiai dirbančių amortų. Taip pat geras variantas - originali M važiuoklė. Atminkit - svarbu ne aukštis, o kad važiuoklė tinkamai dirbtų. Jojančiai ar linguojančiai mašinai čia ne vieta, todėl apie spyruoklių pjovimą ir mirusius amortus pamirškit.
Dėvėtų spyruoklių komplektai nuo ~30€, nauji pigiausi coilai iki 200€, užsisakant iš užsienio pačiam galima rasti už ~150€. Asmeniškai rekomenduoju "JOM" coilovers kit, dirba žymiai geriau nei populiarieji "TA Technics" arba kitaip "TuningArt".
d. blokiruotė. Turbūt niekas nepaneigs, kad tiek žiemai tiek vasarai tiek kasdienai geriausia LSD. Tačiau LSD dažnam per brangus malonumas, taip pat sunkiai randamas, todėl lieka dilema - virinti ar nevirinti? Tikslaus atsakymo nepasakysiu, priklauso nuo vairuotojo, variklio, ar yra rankinis ir t..t. Su 2.8 pilnai pakako open diffo, bet su 2.0 open jau buvo daug sunkiau negu su 2.0 virintu. Manau 1.6-1.8 virinti tikrai reikės, nebent stovi geras rankinis.
Virinimas pas meistrą apie 30€.
e. rankinis. Daugelis galvoja, kad galui varomui rankinis nereikalingas, juk spaudi gazą ir leki skersas. Jeigu kalbam apie saulių paišymą aikštelėje - tada taip. Bet jeigu kalbam apie kokybišką driftą vingiuotoje trasoje, tada rankinis būtinas. Rankinio pagalba mašiną pastatai skersą dar toli prieš posūkį, į jį įvažiuoji skersas ir jo pabaigoje jau su gazu išlaikai kampą ir išeini skersas kaip įmanoma toliau. Be rankinio pusę posūkio pravažiuoji tiesiai ir tik išvažiuoji iš posūkio skersas. Nors vieną sezoną atvažinėjau be rankinio, tiesiog virinto diffo ir sankabos atmetimo pagalba pradėdavau slydimą anksčiau - tai reikalauja daug skillo ir vistiek driftas nėra pilnavertis.
Ar hidraulinis rankinis ar ne - tai jau jūsų piniginės klausimas. Aišku hidraulinis geriau, bet iš bėdos galima apsieiti ir naujai perrinktu standartiniu rankiniu. Tik tokiu atveju nepamirškit išimti mygtuką iš rankenos
Nebrangus hidraulinis rankinis apie 50-70€ + darbas.
f. padidintas išsukimas. Pradžiai, kad apsiprasti prie mašinos užteks ir standartinio. Bet pavažinėję suprasit, kad jums trūksta slydimo kampo, todėl reikės daryti didesnį ratų išsukimą.
Išsukimo komplektai su darbu vaikšto po 120-150€.
g. salonas. Esant norui galima dėti lopšius ir t.t., tačiau žiemos drifte vairuotojo neveikia tokios G jėgos kaip vasarą, todėl tiks ir paprasta neodinė sėdynė. Aš savo winterbyteryje pasilikau vairuotojo durų obšyvkę, plastmases aplinkui ir kilimo dalį tam, kad jaustis kaip įprastam automobilyje, o ne metalo gabale, bet čia jau skonio reikalas
3. Papildoma įranga:
Su savimi reikia turėti: Gesintuvą (geriausia įmontuotą salone), atsarginį ratą, raktą, domkratą, tempimo kilpą, tvirtą trosą, dirželius, kuvaldą, lipnią juostą, atsarginių lempučių, įrankių komplektą. Na ir antrą mašiną kuri visą tai veš ir prireikus ištrauks jus iš griovio
4. Kiti aspektai:
Negailėkit pinigų modams, tai ne išlaidos, o investicija. Investicija į skill'ą ir gerai praleistą laiką. Daugelį jų galima bus persidėti į kitą kėbulą arba parduoti už panašią kainą.
Nesidėkit visokių baubiančių duslintuvų ir pan. - tai tik pritrauks nereikalingą aplinkinių ir policijos dėmesį. Galios jie neprideda, neretu atveju netgi atima.
Palaikykit mašiną geros techninės būklės, žiūrėkit skysčius ir t.t. Tepalus pilkit tirštesnius, geriausia 5w50. Kad nesustoti vidury trasos.
Visos šviesos turi degti, priekiniai žibintai turi gerai apšviesti kelia.
Nepalikit mašinos nesaugiose vietose - didžioji dalis liaudies nesupranta kas yra winterbyteris, pamatę apdaužytą kregždę gali ją apgadinti, apvogti arba netgi pavogti, kaip tai nutiko man
Nedriftinkit mieste, parduotuvių aikštelėse ir pan. - šiais laikais viskas filmuojama. Į masines byterių susibūrimo vietas, kaip pvz. Valakampiai Vilniuje nuolat užsuka pocilija.
Nebytinkit su keleiviais. Visgi avarijos tikimybė didelė, susižaloti pačiam yra viena, o sužaloti kažką kitą yra daug didesnė atsakomybė. Šalmas nepamaišys tikrai.
Nesistenkit tyčia sudaužyti savo mašinos, bet ir nebijokit įlėkti į griovį ar užkabinti kokį medį. Tik jeigu nebijosite važiuoti - galėsite pilnai išnaudoti trasą, auginti skilla ir mėgautis driftu.
Pramokę važiuot ir suvaldyt mašiną slydime - susiraskit porininką ir darykit porinius važiavimus. Nebijokit kontaktų. Tikras driftas tai porinis driftas.
Ir atminkit - chuliganiškas vairavimas, t.y. KET pažeidimas dėl chuliganiškų paskatų, keliantis pavojų eismo saugumui arba savo ar kitų žmonių saugumui užtraukia baudą 289-579€ ir teisių atėmimą 12-24mėn...
Last edited by sTs on 30 Mar 2016 12:52, edited 1 time in total.
Re: Winterbeat'o pradmenys
keleiviu gal nereiktu sodint ir dar i gala ir dar, kam rastafkes?
Last edited by robertass on 30 Mar 2016 12:20, edited 1 time in total.
Re: Winterbeat'o pradmenys
jo, svarbiausia išlengvint viską, nes žiemą, ant sniego svarbus kiekvienas gramas
Fcuk the duck & try to fly
- Andrius S.
- Posts: 1557
- Joined: 01 Feb 2007 00:13
Re: Winterbeat'o pradmenys
Perskaičiau, nu kai kur truputi pro šalį Kai kur yra teisingų minčių.
Re: Winterbeat'o pradmenys
Apie keleivius pamiršau parašyt, jau papildžiau Rastavkės todėl, kad kuo plačiau stovi ratai - tuo mažesnis kėbulo siūbavimas. Aišku tai nėra būtinybė, bet visgi modas nedaug kainuoja.robertass wrote:keleiviu gal nereiktu sodint ir dar i gala ir dar, kam rastafkes?
Supratau kaip sarkazmą, bet tikrai taip. Jei netiki - reiškia nevažiavai žiema su lengva mašina.DevisRR wrote:jo, svarbiausia išlengvint viską, nes žiemą, ant sniego svarbus kiekvienas gramas
Gal gali plačiau?Andrius S. wrote:Perskaičiau, nu kai kur truputi pro šalį Kai kur yra teisingų minčių.
Re: Winterbeat'o pradmenys
ant sausos dangos rastafkes labai minimaliai juntamos, video yra kai apskaiciuoja, tai gaunas ten gal 1 ar 2 procentai. tai ziema kiek tas kebulas siubuoja, cia biski supainiota vasara su ziema, turiu omeny, kad ziemai nereikia tiesiog.
Re: Winterbeat'o pradmenys
Na nežinau kas ten kaip skaičiuoja, bet aš jaučiu skirtumą
- Andrius S.
- Posts: 1557
- Joined: 01 Feb 2007 00:13
Re: Winterbeat'o pradmenys
Plačiau, tai net nežinau, tie lengvinimai ir t.t.sTs wrote: Gal gali plačiau?
Iš asmeninės bytinimo praktikos tai ėmiau E36/5 kėbulą su M43B16 motoru. Lengvinimo buvo minimaliai, skardos iš apačios, kurios atšokusios ir taip buvo, keletas plastmasių, iš salono pasiliko beveik stock, keletas plastmasių išmesta ir kažkiek, nes vėl gi, tai yra legali keliuose važiuojanti mašina, o ne ta kur vežiesi ant traliuko į trasą ar kitą renginį. Tai salonas nukentėjo mažiausiai apart sport vairo ir sportinės sėdynės, tiesiog dėl patogumo. Rankinis su būgnais pilnai dirba stock jei bytint vien ant ledo ir slidžios dangos, ant asvalto perkaista.
Kėlukas kaip ir minėjai, svarbu nesupuvęs.
Važiuoklė nu stock ar kažkas panašaus, tai šlamštas. Dėjau normalaus gamintojo amortikus ir spyruoklės, mašina atsistojo teisingai, plius stabylnikas, kurio nebuvo gale, o kitiem kėbulam storesnį į galą reiktų kišt, į priekį plonesnį ar visai out dėl oversteeringo.
Plius išsukimas, kuris tikrai reikalingas jei nori tikro fun žiemą.
Aišku visi sailentai ir šarnyrai keičiami į naujus ir poliuretaną.
Ratai rastafkės pagal skonį, puikiai sueina ratai nuo 5er ar 7er ir nereikia jokių rastafkių, padangos rocketai, home made rocketai arba geros naujos minkštos žieminės ar dygliuotos. Su basom tik į stotelę.
Reduktorius geriausia LSD, bet pagal kainą ne pigus. Bytint ant sniego ar ledo pilnai užtenka ir open, važiuot skirtumo nėra, gal net ir lengviau valdosi ir greitį didesnį galima susirinkt, nei su virintu. Virintas, tai ant asvalto.
Su tokiu setupu galima pilnai tilpti į 1k €.
Re: Winterbeat'o pradmenys
Nežinau kodėl sakai, kad su open galima didesnį greitį pasiekt. Mano manymu kaip tik su virintu abu ratai iškart kabina ir greičiau įsibėgėji. Jeigu rankinis geras, tai gali būti ir open, bet su blogu rankiniu virintozė būtina. Virintozės trūkumas, kad ant persimetimų ar norint staigiai užbaigti slydimą yra sunkiau sugaudyt mašiną.
Re: Winterbeat'o pradmenys
Priklauso nuo galingumo. Jei galios nedaug, sunkus automobilis, geros padangos , nepridrakoninta pakaboje ir danga kibi bei lygi, tai įsibėgėjimas tiesiąją nesiskirs. Ant sniego prasideda pokštai dėl protektoriaus aplipimo sniegu, kai nuo vieno rato tas sniegas atsiskiria mašiną pradeda tempti į šoną ir vienas ratas sukasi ratu, po kiek laiko ratų rolės susikeičia ir jau velka į kitą pusę.sTs wrote:Mano manymu kaip tik su virintu abu ratai iškart kabina ir greičiau įsibėgėji.
Su virintu reduktoriumi problemu kyla persimetant, stabdant.
Galima dirftinti ir su open, bet tai jau "next level" - turi pakaba būti labai gerai sustyguota, padangos geros ir vairuotojas šaltų nervų su daug patirties, nes su open'u mažiau prognozuojamas automobilis (karts nuo karto gali iškrėsti pokštą).
- Andrius S.
- Posts: 1557
- Joined: 01 Feb 2007 00:13
Re: Winterbeat'o pradmenys
Virintozės trūkumas, kad jos galas lengviau pabėga ir mašina yra sunkiau kontroliuojama, aišku jei tu visada driftini ir for fun, tai taip, tiesiojoj bėgėjasi vienodai. Bet aš kalbu apie važiavimą ant slidžios dangos trasoje, kai įveikinėjant posūkį tu tiesiog su open difu įveki be pabėgusio galo ir tą patį su virintu turi visada jau atsargiai, nes jis jau bėga be pastangų. Net ant šlapio asvalto jį gali greitai pamesti. Va čia open ir privalumas. Aišku LSD geriausias variantas.
Virintas jei sukiojiesi ant asvalto ir žinai, kad visada abu kabins.
Ant sniego ir ledo puikiai eina ir open, jei važiuoji ne pirma gaike, o leki posūkiuose 3 ar 4 bėgiu nenusisuka tas ratas vienas nenusivelia.
Virintas jei sukiojiesi ant asvalto ir žinai, kad visada abu kabins.
Ant sniego ir ledo puikiai eina ir open, jei važiuoji ne pirma gaike, o leki posūkiuose 3 ar 4 bėgiu nenusisuka tas ratas vienas nenusivelia.
Re: Winterbeat'o pradmenys
kaip ir paminėjo jau kolegos, tai yra gatvinis automobilis, nėra prasmės visko išlupt išpjaustyt galvojant kad čia nuo to kažkoks stebuklas bus, gaunasi tik tiek, kad girdi daug daugiau garsų, negul reikia jų girdėt salone, automobilis papildomai atkreipia pareigūnų dėmesį ir t.t.sTs wrote:Supratau kaip sarkazmą, bet tikrai taip. Jei netiki - reiškia nevažiavai žiema su lengva mašina.DevisRR wrote:jo, svarbiausia išlengvint viską, nes žiemą, ant sniego svarbus kiekvienas gramas
Aišku kai nekurie prisikrauna pilną bagažinę subų su stiprintuvais, na tai taip, išlengvėja ženkliai automobilis
Fcuk the duck & try to fly
Re: Winterbeat'o pradmenys
Ant ledo - taip, ant puraus sniego - taip, ant lipnaus sniego - lauk pokštų.Andrius S. wrote:Ant sniego ir ledo puikiai eina ir open...
- Andrius S.
- Posts: 1557
- Joined: 01 Feb 2007 00:13
Re: Winterbeat'o pradmenys
Nu dar ant lipnaus sniego važiuojant pokštų nebuvo, nebent iš vietos vairą sušriubavęs saulę suksi, tada nusisuks vienas. Ant asvalto tai būna, kad nuvelia viena ratą. Bet ir tai, teisingai sužaidus su open eina ir ant asvalto pasistatant su rankiniu, perspiriant sankabą ar fish tailinant.DRV wrote:Ant ledo - taip, ant puraus sniego - taip, ant lipnaus sniego - lauk pokštų.Andrius S. wrote:Ant sniego ir ledo puikiai eina ir open...
Re: Winterbeat'o pradmenys
Prie virintozės reikia priprasti, nes posūkyje daug jautriau reaguoja į gazą negu open. Draugas neblogai važiuojantis su open atsisėdo pas mane į virintą ir čiuožinėjo kaip karvė ant ledo, nes jam per jautrus gazas buvo. O man atvirkščiai, po virinto atsisėdau į open ir teko daug prakaituot, kad sukelt ir išlaikyt slydimą, irgi nieko gero neparodžiau. Manau važiuot galima ir su vienu ir su kitu, čia įpratimo reikalas. Su open labiau dugnais važiuoji, o su virintu jau turi labai tiksliai su pedalu dirbt
Kol neišlengvini tol atrodo, kad tos kelios plastmasės nieko nesveria ir skirtumo nepasijaus. Aš irgi taip galvojau. Bet patikėk - skirtumas jaučiasi tikrai. Kodėl parašiau važiuoklės modifikavimą po išlengvinimo? Nes išlengvinus mašina paaukštėja kokiais 2-3cm. O kad daug triukšmo nebūtų užtenka durų gumas palikt.
Nelabai matosi iš lauko ar yra salonas ar ne. Galima langus užsitamsint jei trukdo O jeigu pareigūnai sustabdys, tai ką jie padarys? Nėra jokios taisyklės draudžiančios keisti saloną.DevisRR wrote: kaip ir paminėjo jau kolegos, tai yra gatvinis automobilis, nėra prasmės visko išlupt išpjaustyt galvojant kad čia nuo to kažkoks stebuklas bus, gaunasi tik tiek, kad girdi daug daugiau garsų, negul reikia jų girdėt salone, automobilis papildomai atkreipia pareigūnų dėmesį ir t.t.
Aišku kai nekurie prisikrauna pilną bagažinę subų su stiprintuvais, na tai taip, išlengvėja ženkliai automobilis
Kol neišlengvini tol atrodo, kad tos kelios plastmasės nieko nesveria ir skirtumo nepasijaus. Aš irgi taip galvojau. Bet patikėk - skirtumas jaučiasi tikrai. Kodėl parašiau važiuoklės modifikavimą po išlengvinimo? Nes išlengvinus mašina paaukštėja kokiais 2-3cm. O kad daug triukšmo nebūtų užtenka durų gumas palikt.
- Andrius S.
- Posts: 1557
- Joined: 01 Feb 2007 00:13
Re: Winterbeat'o pradmenys
Galima išlengvint kultūringai, neišdarkant street legal auto. Išimk tai kas nereikalinga, išmesk kilimus, plastmases ten visas, išskusk smalas, išlygink grindis. Sutiesk paprasta kiliminė dangą pilką ar juodą, vietoj galinės ištiesk kilimą irgi, prieky sudėk lovius ar kokias sportines lengvesnes , abloškės ten ne karvę sveria, bet nors kultūringai atrodo ir t.t. Tada bus auto bent jau panaši į legalią, o ne kaip daugelis avingalvių nusipirko kreagždę, išdraskė viską, paskersavo ant posūkio, pagavo mentai, pradarė duris ir juokiasi pusė Lietuvos, kad bičas lengvino autosTs wrote: Nelabai matosi iš lauko ar yra salonas ar ne. Galima langus užsitamsint jei trukdo O jeigu pareigūnai sustabdys, tai ką jie padarys? Nėra jokios taisyklės draudžiančios keisti saloną.
Kol neišlengvini tol atrodo, kad tos kelios plastmasės nieko nesveria ir skirtumo nepasijaus. Aš irgi taip galvojau. Bet patikėk - skirtumas jaučiasi tikrai. Kodėl parašiau važiuoklės modifikavimą po išlengvinimo? Nes išlengvinus mašina paaukštėja kokiais 2-3cm. O kad daug triukšmo nebūtų užtenka durų gumas palikt.
Pagooglink už antlanto forumus, kaip chebra daro dailius drift karus ar šiaip for fun, yra ten viduj viskas labai kultūringai padaryta, nešviečia supuvusios grindys ir nesimėto laidai po kojom.
Taip, kad byteriui irgi reikia rankas pridėt, jei nori turėt normalų, o ne gaidelį kokį.
Re: Winterbeat'o pradmenys
cia gaunasi tiek islaidu ir konstravimo, kaip, kad vasarai ruostum masina pagal sitas teorijas.
Re: Winterbeat'o pradmenys
Nu ka aš žn, kai mašina skirta grynai 4fun, tai kam ten stengtis iš jos kažką gražaus daryt? Išlaižysi saloną ir visą kitą ir po to bijosi normaliai važiuot, kad nesudaužyt mašinos į kurią daug darbo įdėjai. Byteris yra byteris o ne project car'as koks. O kad žurnaliūgos vieną nufotikino su išpjauta bagažine tai jau atseit negalima to daryt?
Pasikartosiu - išdraskius saloną mašina vistiek lieka street legal, nes nėra jokių tai draudžiančių taisyklių.
Beje, kas per nusistatymas, kad užsienio forūmai mums turi būti kažkoks pavyzdys? Jie lygiai taip pat mūsų forumus žiūri ir mus kopijuoja.
Pasikartosiu - išdraskius saloną mašina vistiek lieka street legal, nes nėra jokių tai draudžiančių taisyklių.
Beje, kas per nusistatymas, kad užsienio forūmai mums turi būti kažkoks pavyzdys? Jie lygiai taip pat mūsų forumus žiūri ir mus kopijuoja.
Re: Winterbeat'o pradmenys
Nuvažiuok be salono apdailų į tech. apžiūrą. Kai jau būsi įsitikinęs jog tai neleistina, gal nesiginčysi ir su pareigūnais, kurie anuliuos technikinę ir ant tralo išveš tavo "beaterį".sTs wrote:Pasikartosiu - išdraskius saloną mašina vistiek lieka street legal, nes nėra jokių tai draudžiančių taisyklių.
Re: Winterbeat'o pradmenys
nesvaik, yra aiskiai nurodyta uz ka atima techa.DRV wrote:Nuvažiuok be salono apdailų į tech. apžiūrą. Kai jau būsi įsitikinęs jog tai neleistina, gal nesiginčysi ir su pareigūnais, kurie anuliuos technikinę ir ant tralo išveš tavo "beaterį".sTs wrote:Pasikartosiu - išdraskius saloną mašina vistiek lieka street legal, nes nėra jokių tai draudžiančių taisyklių.